09.02.2011 - 01:00 | Son Güncellenme:
MUSTAFA OĞUZ
ULAŞTIRMA Bakanlığı ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığında kurulan İZBAN, günlük 60 bin yolcuyu orta vadede 500 bine çıkarmayı hedefliyor. Vatandaşların yeni üst geçit talepleri doğrultusunda ve sefer saatlerinin sıklaştırılması için çalışmalar sürüyor. Toplam 80 kilometrelik bir güzerhahın ulaşımını sadece 1.75 TL’ye sağlayan İZBAN, yeni atılımlara hazırlanıyor.
Kuzey hattındaki seferlerini Çiğli’den Aliağa’ya kadar uzatarak hattın tamamını işletmeye açan İZBAN’ın İşletme Müdürü Oğuzhan Özcan, beklenen yatırımlar ve halktan gelen taleplerle ilgili bilgi verdi. Özcan, seferler arasındaki yarım saatlik mesafeyi de aldıkları kararla 15 dakikaya indirdiklerini, önümüzdeki dönemde daha da indirmeyi planladıklarını kaydetti.
Şikayetler inceleniyor
İzmirliler’in toplu taşımayı kullanma konusunda daha istekli olduğunu dile getiren Özcan, iki kurum arasında da güzel bir işbirliği oluşturulduğunu, ancak rayların TCDD ile ortaklaşa kullanılmasından ve sistemin yeni olmasından kaynaklı bir takım aksaklıkların yaşanabildiğini belirtti. Özcan, Söz konusu aksaklıkların giderilebilmesi için vatandaşlardan gelen öneri ve şikayetlerin tek tek incelenip ilgilelere aktarıldığını anlattı.
Sefer sayısı artırılacak
Her biri, 750 ile 1500 yolcu taşıyan, 33 trene yenilerinin eklenmesi böylece seferler sıklaştırılarak yolcu sayısının artması isteniyor. Trenlerde 2’si kadın, 44 makinist çalışıyor. Geçen 30 Ağustos günü devreye giren İZBAN’da Eylül ayında 310 bin, Ekim ayında 500 bin, Kasım ayında 600 bin, Aralık ayında 1 milyon 200 bin ve Ocak ayında 1 milyon 350 bin yolcu taşındı. Bu rakamların Şubat’ta 1.5 milyon, Mart’ta 2 milyon olması ön hedeflenirken şu anda günlük yaklaşık 60 binlik yolcu sayısı ise Mart’ta 80 bine, yıl sonuna kadar da 150 bine çıkarılarak uzun vadede günlük 500 bin yolcuya ulaşmak isteniyor.
İZLENİMLER
Menemen’e yoğurt için giden var
* Vatandaşların en büyük isteği güzergahtaki üst geçit sayısının artırılması. Bu yüzden trenler maksimum verimlilik ve hızda çalıştırılamıyor. Bu konuda çalışmalar sürüyor.
* Özellikle hafta sonlarında öğle saatlerinde bile vagonlar dolu oluyor. Havanın güzel olmasından yararlanan İzmirliler, Aliağa’ya kadar gidip haftasonunu değerlendiriyor.
* Treni titiz bir eğitimden geçtikten sonra iki haftadır kullanmaya başlayan genç makinist Nuri Atalay, bu mesleğe çocukluğunun geçtiği Şirinyer’den geçen makinistlere özenerek seçmiş. TCDD’ye 32 yılını vermiş Remzi Erkurtulgu ise tecrübesini bütün içtenliğiyle genç meslektaşıyla paylaşıyor.
* Makinistlerin aldığı duyumlara göre Menemen’e yoğurt almaya gidenler bile oluyormuş.
* İşletme Müdürü ve makinistlerin en fazla dert yandığı konu, özellikle gençlerin ansızın tren önüne çıkarak ‘kötü eğlenceler’ edinmeleri.
* Engelliler için imal edilmiş kapı altlıklarından olacak; kapılar metroya oranla hayli geç açılıyor ve inilecek kapıdaki düğmeye basmak gerekiyor.
* Öğle saatlerinde treni daha yoğun olarak orta yaş ve üstü kullanıyor.