Egeİzmir, 37'nci sıraya geriledi

İzmir, 37'nci sıraya geriledi

13.07.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

EÇitimdeki kan kaybı üniversite sınavlarında da sürdü. Bir zamanlar zirveden inmeyen kent, geçen yıla göre altı basamak birden düştü

İzmir, 37nci sıraya geriledi

axege011.jpg Lise sınavlarında dökülüp Türkçe-matematikte 29'uncu, matematik-fende 25'inci sıraya gerileyen İzmir, başarısızlıÇı ÖSS'de de sürdürdü. Birkaç yıl öncesine kadar zirveden inmeyen, başarısıyla örnek gösterilen Türkiye'nin üçüncü büyük kenti, sayısal aÇırlıklı puan ortalamasında 81 il arasında 169.233'lük derecesiyle ancak 37'nci sırada yer bulabildi. Bu tablo, eÇitim çevresinde "hezimet" olarak deÇerlendirildi. İzmir'in her yıl biraz daha geriye gittiÇi, 2003'te 11'inci, 2004'te 10'uncu, 2005'te 15'inci, 2006'da 31'inci olduÇu hatırlatıldı. İzmir'in eÇitimdeki hayal kırıklıÇı devam ediyor. Orta ÖÇretim Kurumları Sınavı'nın ardından dün de ÖÇrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonuçlarının açıklanmasıyla ikinci kez şok yaşandı. EÇitimciler, önlenemeyen kan kaybının AKP'nin 2002'de iktidara gelmesiyle başladıÇına dikkat çekti, başarısızlıÇın faturası hükümete kesildi.Geneldeki bu üzüntü bireysel derecelerle biraz olsun azaldı. İzmir Fen Lisesi'nden Hayrullah Şahinkoç ile Yamanlar Fen Lisesi'nden Faruk Pekgül, sayısal 1, eşit aÇırlık 1 ve sözel 1'de Türkiye birincisi oldu. Ödemiş H. Uçaçelik Anadolu Lisesi mezunu Ceren Durmaz da sayısal 2'de en yüksek puan alan 2 öÇrenciden biri oldu. Fatura AKP'ye kesildi Kamil AydoÇan (İl Milli EÇitim Müdürü): ÖSS'deki iller sıralaması matematiksel deÇerlendirmedir, başarı ölçütü kabul edilmemeli. Bu istatistiklerde meslek liselerinin etkisi büyük. İzmir'deki okulların yüzde 50'ye yakını meslek lisesi. Bu sayı diÇer illere göre bizde fazla. Çok emek vermemize raÇmen kitlesel başarıda istediÇimizi elde edemedik. 2007-2008 öÇretim dönemini sınav başarısına odaklı bir yıl ilan edeceÇiz, başka çaresi yok. Bu sıralama başarı ölçütü deÇil İzmir, her yıl iki Bolu kadar göç alıyor. Kent büyüdükçe, altyapı eksikliÇi yüzünden eÇitimde sıkıntı da büyüyor.Derslik sayısı yetersiz kalıyor. Sınıflar kalabalık. ÖÇrenci dikkatle ders dinleyemiyor.Okullarda yeterli eÇitim verilemiyor. Kimi dersler boş geçiyor. ÖÇretmen açıÇı "ücretli-geçici işçi statülü" stajler düzeyinde personelle kapatılmaya çalışılıyor.Bu eÇitimcilerin çoÇu, lise müfredatını kavrayacak kadar bile bilgiden yoksun.Nitelikli öÇretmen sorunu yüzünden, magazine, cep telefonuna, bilgisayara baÇımlı öÇrenci disipline edilemiyor. Derslere odaklanma saÇlanamıyor.Sistem ezberliÇe dayalı. ÖÇrenciye teorik yapı, ana bilgi, temel kavramlar öÇretilmiyor.Yönetim kademesinde siyasallaşma, idealist eÇitimciyi küstürüyor. Müdür tayin operasyonları tedirginlik yaratıyor.İzmir'de dersane sayısı 200'ü geçti. Sektör denetimsiz. Ticari amaç öne çıktı. Kalite düştü. Neden bu hale geldi?