22.09.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
İZMİR ŞİMDİ BUNU TARTIŞIYOR... Yasağı kaldırmak olmaz Sayım yaptıracağız. Beklettiğimiz kamyonların ne kadarının üzerinde konteyner var, onu öğreneceğiz. Bunu da değerlendireceğiz. Gerekirse konteyner taşıyanlar için yasak süresini biraz daha kısaltacağız. Öte yandan kamyoncuların taleplerinde kendilerine göre haklılık payı var. Onlar çalıştıkları firmaları sıkıştıracak. Ama biz de İzmir'in ulaşım rahatlığını düşünmek zorundayız. Orta yolu bulacağız. Üç dört günde rahatlamayı gördük, yasağı kaldırmak olmaz. Ancak her şey dinamiktir, çevre yolu tamamlandığı zaman bu durumu tekrar gözden geçiririz. Öncelikle Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin daha önce almış olduğu kararın tekrar uygulanmasını istedik. Yetki bizde. Liman acentelerinin yükleme işlemleri saat 17.00'de sona eriyor. Onların mesailerini alınan tedbirlere göre düzenlemeleri gerekebilir. TIR trafiğini tamamen serbest bırakmamız olmaz. Liman idaresi ve acenteler çalışma saatlerini düzenlesinler. Liman sıkışacak ücretler artacak Uygulama yoğun ihracat trafiğinin başladığı bir zamana denk geldi. Bu nedenle limanda sıkıntı yaratacak. TIR'larla taşınan konteynerlerin ve konteynere yüklenmek üzere yük getiren kamyonların limana girememeleri masrafları artıracak, liman sıkışacak. Hepsinden önemlisi ise navlunlarda sıkışıklık zammı uygulanmasına neden olacak. Bu durum beraberinde pazar ve döviz kaybını getirecek. Ayrıca, bu uygulama önceki yıllarda da gündeme geldi. Ancak, olumsuz etkileri bilindiği için sadece kağıt üzerinde kaldı. Alınan kararın yaratacağı sorunları anlatan bir yazıyı Vali Oğuz Kağan Köksal'a ilettik, çözüm bekliyoruz, şunları öneriyoruz: Limana gelecek araçlara Trafik Şube Müdürlüğü onaylı "giriş kartı" verilsin. Sadece limanı için kavşak, güzergah belirlensin. Konteyner taşıyanlar hariç diğer ağır vasıtalara sadece 07.00-09.00 saatleri arasında yasak uygulansın. Konu İl Koordinasyon Kurulu'nda, taraflar davet edilerek ele alınsın. Liman giriş ve çıkışı için yapılan köprülerle yolların, yasal süreç tamamlanarak trafiğe açılması sağlansın. Çözüm bulunmazsa toplu eylem yaparız Kamyon ve TIR'ların şehir içinde trafik sıkışıklığına ve kazalara tek başına neden olduğu iddialarına katılmıyoruz. Bu yüzden uygulamaya karşıyız. Benzer yasak daha önce de denendi. Hatalı olduğu görülüp vazgeçildi. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'ndan, neden karşı olduğumuzu anlatmak için randevu istedik ama alamadık. Vali Oğuz Kağan Köksal'dan görüşme talep ettik. Sonuç alamazsak, hukuk ve eylemle sesimizi duyuracağız. 500-600 kamyonla eylem yapacağız.Bu kontak kapatma şeklinde olmaz. Ya yasak olmayan saatlerde girmemize izin verilen yollarda sürekli trafikte oluruz. Ya da konvoy oluşturup limana en ağır şekilde gider geliriz. Herkes bilir ki, eylem yaptığımızda hayat durur. Bunu istemiyoruz. Ortak çözüm için masaya oturmaya hazırız. Ekmek peşindeyiz. Soruyorum, "Kente aynı anda bin kamyonun mu girmesi trafiği kilitler? Yoksa, 10-12 saatte parça parça gelenler mi?" Önce bunun yanıtını versinler. Sonra, yasak getireceklerine alternatif yollar göstersinler. Uygulama olumlu devam ettirilmeli Ağır taşıtların şehir içine belirli saatlerde girmemesi yönünde 1996'da alınmış karar vardı. Üç yıl öncesine kadar uygulandı. Uygulanmadığı dönemde fazla sıkıntı olmadı. Çünkü ekonomik kriz nedeniyle vatandaş aracını fazla kullanmıyordu. Ancak geçen kış yoğunluk artmaya başladı. Bu yaz da daha önce olmadığı kadar sıkışıklık oldu, bu nedenle Altınyol'da şerit artırmak zorunda kaldık. Ayrıca trafikteki araç sayısı bu yıl 2005'e göre 50 bin artarak 700 binden 750 bine yükseldi. Bir kamyon ve TIR'ın Altınyol'da arıza ya da kaza yapması halinde trafik 5-6 saat duruyor. Şehir hayatını böyle aksatmaya kimsenin hakkı yok. Tüm bunlar gözönünde bulunduruldu, okulların açılmasıyla birlikte bu karar hayata geçirildi. Kamyon ve TIR'ların sabah 07.00-10.00, akşam da 17.00-19.30 saatleri arasında kent merkezine girmesine izin vermiyoruz. Denetim noktalarımız dışında trafiğe girenlere 49 YTL ceza kesiyoruz. Yoğunluğun bitmesinin hemen ardından ve istisnai durumlarda yolu açıyoruz. Zaten bize göre sabah 2, akşam da 2 saatlik yasak yeterli. Araç sayısı ve yoğunluk arttı Uygulamaya tepkiler memnuniyet verici, trafiği rahatlattı. Başta Altınyol'da olmak üzere kazalar azaldı. İzmirliler de çok olumlu buluyor.Nakliyeciler ticaretin olumsuz etkilendiğini söylüyor, ancak zamanla alıştılar. Onlar için sorun limanın gece kapalı olmasından kaynaklanıyor. Liman da bu uygulamaya göre düzenleme yapmalı, çalışma saatleri buna göre belirlenmeli. Bu uygulama İstanbul ve Ankara'da da var. Yurtdışında da uygulanıyor. Biz devam ettirilmesinden yanayız. Kaza azaldı, trafik rahatladı Eğitim yılının başlamasıyla, trafik akışını hızlandırmak için 07.00-10.00, 17.00-19.30 saatleri arasında kent içine kamyon ve TIR girişi yasaklandı. Şimdi, İzmir bu uygulamayı tartışıyor. Sizce yasak kaldırılmalı mı, devam mı etmeli, süresi mi kısaltılmalı? 29 Eylül Cuma gününee kadar sürecek ankete katılın, tercihinizi yapın. İzmir'de kamyon yasağı kalksın mı, kalkmasın mı? Yasak uygulaması aynen devam etmeli Yasak kaldırılmalı Yasak saatleri yeniden düzenlenmeli, süre kısaltılmalı Kararsızım Ankette son durum İZMİR'DE KAMYON YASAĞI KALKSIN MI, KALKMASIN MI?