17.11.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
axege011.jpg İlk bölümde İTO'da Ekrem Demirtaş'ın yönetim kurulu başkanlığı görevine geldiği 1992 yılından bu yana hazırlanan İzmir stratejik planları değerlendirildi. Nelerin gerçekleşip gerçekleşmediği belirtildi.İkinci bölümde İzmir Kalkınma Ajansı'nın öncelikleri ve çalışma stratejisine ilişkin öneriler yer aldı. Üçüncü bölümde de İzmir'in geleceğine ve Kalkınma Ajansı Çalışma Programı'na ilişkin projeler sıralandı. Demirtaş, kitabın sunuş bölümünde yönetim kurulu üyesi olduğu Kalkınma Ajansı'nın işlevlerine ve yapabileceklerine değindi. Demirtaş, şunları söyledi: İzmir Ticaret Odası (İTO), Kalkınma Ajansı'nın önceliklerinin ve çalışma stratejisinin ne olmasına yönelik bir çalışma hazırladı. Kentin geleceğine yön verecek, Kadifekale eteklerinde toprak altındaki tiyatronun çıkarılması, marka stratejisinin belirlenmesi ve Brüksel'de temsilcilik açılması gibi çeşitli projelerle öneriler sıralandı. Bu çalışmalar 55 sayfalık kitapta toplandı. "Ajans, bürokrasiye takılmadığı takdirde kentin gelecek vizyonunun köşe taşlarını döşemede önemli bir görevi yerine getirecek.Bunun için çağdaş, yüzünü geleceğe ve değişime dönmüş bir yapıda kurgulanması, temel prensiplerinin belirlenmesi, bürokrasiden arınmış bir yol haritasının ortaya konması gerekiyor. Raporda yanlışlar, eksikler olabilir. Sürekli güncellenen bir çalışma. Amacımız sadece bu şehre katkı yapmak. Biz hayal ediyoruz. Bu hayallerimizin gerçek olması için çalışıyoruz." Her şey İzmir için Başbakan Yardımcısı Doç. Abdüllatif Şener, Devlet Bakanı Prof. Mehmet Aydın, Kültür ve Turizm Bakanı Atilla Koç, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun'un yanı sıra İzmir'deki tüm belediye başkanlarına, milletvekillerine, Kalkınma Kurulu üyelerine, rektörlere, oda başkanlarına, İTO meclis üyeleriyle basın kuruluşları temsilcileri başta olmak üzere toplam bin kişiye ulaştırıldı. Kimlere gönderildi? Kentin yarınını şekillendirecek öneriler şöyle: İzmir'in tarihi değerlerini öne çıkaracak çalışmalar yapılmalı. Kadifekale eteklerindeki antik tiyatro günışığıyla buluşturulmalı. EXPO alınırsa 2015'te açılış töreni burada gerçekleştirilmeli. Ayrıca Agora ile Kadifekale arasında teleferik ve yaya yolu bağlantısı kurulmalı, çevredeki çarpık yapılardan kurtarılmalı, çevre düzenlemesi ve restorasyon çalışmaları yapılmalı. Tarih kurtarılmalı Yerli ve yabancı profesyoneller bir araya getirilmeli ve bir marka stratejisi saptanmalı. Bu doğrultuda da marka şehrin merkezi oluşturulmalı. Böylece günün 24 saatini yaşayan ve tüm algıları dünyaya açık bir kentsel imaj ortaya çıkacak. Şehir tüm dinamikleriyle, canlı bir organizma gibi olacak. Bunun sonucunda da dünya çapında bir çekim merkezi haline gelecek. Strateji belirlenmeli Vizyonu ve belli bir stratejisi olmayan planlar, kaynakları boşa harcayacak, hedeflerden uzaklaştıracaktır. Kentin tamamını kapsayacak, yol haritası niteliğinde tek bir plana ihtiyaç duyulmaktadır. Burada benimsenmesi gereken vizyon, "kentlilik bilincine sahip, turizm, ticaret ile yüksek teknolojide öncü, kültür ve sanat merkezi, liman kenti İzmir" olmalıdır. Yol haritası çizilmeli İzmir'de yatırımı olan yabancı yatırımcılarla iki aşamalı toplantı düzenlenmeli. Öncelikle bu grupların buradaki üst düzey temsilcileriyle analiz gerçekleştirilmeli. Dezavantajlar belirlenerek bu konuda yapılması gereken girişimler saptanmalı. Ayrıca, İzmir Yatırımcı Danışma Konseyi kurulmalı, İzmir Yatırımcı Konseyi yılda bir kez toplanmalı. Araştırma yapılmalı Kalkınma Ajansı, Avrupa Birliği'nin karar organlarının bulunduğu Belçika'nın başkenti Brüksel'te temsilcilik açmalı. AB fonları, ajansın en önemli gelir kaynaklarından. Bu nedenle hazırlanan projelerin takibini yapmak ve lobi faaliyeti yürütmek önemli. Bu temsilcilik Avrupa ile köprü görevi üstlenecektir. Avrupa Kalkınma Ajansları Birliği'ne de üye olunmalıdır. Temsilcilik açılmalı