Ege Körfez Geçiş’e bilirkişi engeli

Körfez Geçiş’e bilirkişi engeli

13.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Binali Yıldırım’ın 35 projesinden en büyüğü olan Körfez Geçişi, meslek odaları ve 80 vatandaşın açtığı iptal davasındaki son gelişmeyle yeni bir boyut kazandı.

Körfez Geçiş’e bilirkişi engeli

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği’ne (TMMOB) bağlı bazı meslek odaları ile 80 vatandaşın, İzmir 3’üncü İdare Mahkemesi’nde açtığı ‘Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) İptal’ davasında bilirkişi raporu tamamlandı. Geniş kapsamlı değerlendirmede; projenin 1/100 bin ölçekli İzmir - Manisa Planlama Bölgesi Çevre Düzeni Planına işlenmediği, bu planın temel ilkeleri ve öngörüleri ile de uyumlu olmadığı belirtildi, şu görüşlere yer verildi:

Haberin Devamı

Ekosistemi etkiler

“Çevresel etkileri anlamında önemli eşik değerleri olan bir projenin kentin mekansal gelişimine ve doğal varlığa entegrasyonu için Ulaşım Ana Planı ile birlikte, tüm diğer ölçek ve kapsamdaki mekansal plan çalışmalarına gereksinimi bulunmaktadır. Projenin koruma alanları ve Gediz Deltası sulak alanı üzerinde oluşturabileceği negatif etkiler de yeterince incelenmemiştir. Projenin uygulanması halinde bölgede giderilmesi mümkün olmayacak zararların ortaya çıkabileceği kanaatine ulaşılmıştır. Belediyelerin görüş ve önerileri önemli. ÇED raporunun eklentileri ve bütündeki eksiklikler göz önünde alındığında, yeterli ve uygun olmadığı açıktır.”

Kaçak imalata gidiyoruz

‘ÇED iptal’ davasına, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yanında müdahil olan İnciraltı Bahçelerarası Narlıdere Bölgesi Körfez Geçiş Platformu adına açıklama yapan Avukat Mustafa Kemal Turan da, “İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, projenin yapılmasını istiyor ama mahkemeye katılmıyor. Projenin tarafı mısın, değil misin? Eğer bakanlık yanlış yapıyorsa, gelip davaya katılacaksın ve ‘Yanlış yapılıyor’ diyeceksin. Bunun incelenmesi gerekiyor.

Haberin Devamı

Olmayan plan üzerinden ÇED raporu verilmesi doğru değil. Kaçak bir imalata doğru gidiyoruz. Önce planlama süreçleri bitsin, sonra proje başlasın” dedi.

BİLİRKİŞİ ÖNERİSİ

Raporda projeyle ilgili önerilere de yer verildi: “50 metre aralıklı viyadük ayakları mimari açıdan iyi görünmeyecek. Araç giriş ve çıkışları yönünden alternatifler son derece yetersiz. Güzergahın doğuya doğru kaydırılmış yeni bir konumdan geçmesi daha uygundur. Doğal yaşam alanlarını tehdit etmemesi gerekir. Güzel bir mimariye kavuşturulması lazım.” - UMUT KARAKOYUN DHA