Ege MARKA HAMLESİ

MARKA HAMLESİ

29.05.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:

Milliyet Buluşmaları bu kez Çanakkale'de yapıldı. Adı dünya tarihine yazılı kentin marka haline getirilmesi için iş dünyası ortak hareket etme kararı aldı

MARKA HAMLESİ

axege011.jpg Çanakkale Sanayici ve İşadamları Derneği (ÇASİAD), Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası (ÇTSO) ve Çanakkale Ticaret Borsası'nın (ÇTB) ve sahipliğinde "Marka Yönetimi ve Çanakkale Markası" konulu panel geniş katılımla yapıldı. Ticaret Borsası Konferans Salonu'ndaki toplantıda Doğan Gazetecilik Ege Bölge Temsilcisi Bülent Zarif, Milliyet Gazetesi Yazarları Meliha Okur ve Fatoş Karahasan konuştu, fikir alışverişinde bulundu. Çanakkale, Milliyet Buluşmaları'yla heyecan yaşadı. Tarihi kentin markalaşması konusunda düzenlenen toplantıda, geleceğe damga vuracak önemli adım atıldı. Çanakkale markasının yaratılması için, iş dünyası ilk hamleyi yaptı. ÇASİAD Genel Sekreteri Güven Barış Yüksel'in yönettiği oturumda, Bülent Zarif, markanın kaliteyle bütünleşen bir olgu olduğunu belirtti. Milliyet'in sinerji yaratmaya açık hareket ettiğini vurgulayan Zarif, "Bunlardan biri de Milliyet Businnes Ege. Bütün amacımız, yerel sorunları ülke genelinde tartışıp çözüme katkıda bulunmak. Üç aylık periyodlarla yayımlanan Businnes Ege'de sizlerin sesini duyuruyoruz" dedi. Sinerji yaratalım Meliha Okur da, Çanakkale'nin AB sürecinde farklılık yaratabilecek bir yer olduğunu dile getirdi. Okur şöyle konuştu:"Türkiye'nin AB sürecinde çok fazla para alma şansı falan yok. Ama bir programdan dolayı çok iyi para alabilir. Bu da en çetrefilli dosyalardan biri olan Kırsal Kalkınma Projesi. Dolasıyla tarihi ve doğasıyla güzelliklere sahip Çanakkale'nin bu konuda çok fazla şansı var. Markalaşma konusunda ve özellikle turizm konsepti içerisinde kendi farklılığını yaratma anlamında önemli bir yer. Burada tatil yapabilmesi için beş yıldızlı, beş, on katlı otellere ihtiyaç yok. Avusturya'ya giden, Viyana'nın herhangi bir köyüne giden bir hafta orada doğayla baş başa kalıp 'Her sene gelmeliyim' diyen insanlar var. Çanakkale bu farklılığı yaratabilir. Çok fazla uzağa gitmeye gerek yok. Artık turizmde ucuz ülke değiliz. Her şeyi yanlış biliyoruz. Türkiye'yi doğru analiz edemiyoruz. İspanya'dan sadece fiyatımız yüzde 15 ucuz. İyi değerlerimiz var. Bunları değerlendirmemiz gerekli."Fatoş Karahasan da, hızla gelişen dünyada ürün ve hizmetlerin birbirine benzediğine dikkat çekti. Karahasan, "Marka, soyut ve somut özelliklerin karışımıdır. İnsanların markalaşmayı istemesinin en büyük sebebi kalite güvencesinin artmasından dır" dedi.Konuklar arasınrda Vali Süleyman Kamçı da yer aldı. ÇASİAD Başkanı Hakan Vural, ÇTSO Başkanı İlhami Tezcan ve ÇTB Başkanı Kaya Üzen, Çanakkale'nin markalaşması konusunda ortak strateji belirleyeceklerini açıkladı. AB süreci bir fırsat