EgeŞimdi Alaçatı zamanı

Şimdi Alaçatı zamanı

20.05.2022 - 00:00 | Son Güncellenme:

Sezon başlamadan yabancı turistin gözdesi olan Alaçatı, her zaman baştacı olan yerli turisti de bekliyor. Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Necat Çelikok, “Dinlenmek isteyeni de eğlenmek isteyeni de davet ediyoruz” dedi.

Şimdi Alaçatı zamanı

Nihan Yarkent İnce - Alaçatı, dış pazarın ilgi odağı oldu. Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Necat Çelikok, şimdiden Avrupa, Çin, Meksika ve Amerika’dan turist ağırladıklarını belirterek “Sezon iyi geçecek” dedi. Yerli turist için de “Onlar baştacımız” yorumu yapan Çelikok, “Şimdi Alaçatı zamanı. Dinlenmek isteyeni de eğlenmek isteyeni de Alaçatı’ya bekliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye’de turizm her ne kadar Antalya merkezli olsa da 40 bin nüfuslu Çeşme-Alaçatı’nın 2 milyon turistiyle çok farklı bir noktada olduğunu artık herkes biliyor. Alaçatı sezonu açtı. Plajlar açıldı, oteller tüm hazırlıklarını tamamladı. Rezervasyonlar ise yabancı turistin bu yıl rotasını Alaçatı’ya çevirdiğini gösteriyor. Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Necat Çelikok ile Viento Otel’de buluştuk. Bu yıl Alaçatı’da neler olacağını konuştuk.

Tanıtım projeleri başlıyor

Sezon başladı, başlıyor, Alaçatı ve Çeşme’de durum nedir?

Biliyorsunuz daha çok hep iç pazardan misafir ağırladık. Derneğimiz ve işletmelerin çalışmaları sonucunda artık yurtdışı pazarından da çok sayıda turist çekmeye başladık. Sezon haziranda başlayacak ancak biz şimdiden ciddi sayıda yabancı turist görüyoruz. Bu çok sevindirici.

Haberin Devamı

Şimdi Alaçatı zamanı

En çok hangi ülkeden misafirler görüyorsunuz?

Çok sayıda Avrupalı turist görüyoruz. Çinli, İngiliz, Amerikalı ve Alman.. Bu sezon dış pazar açısından da iyi geçecek gibi görünüyor. Dövizdeki oynamalar yabancı turistler için bu bölgeyi cazip hale getiriyor.

Alaçatı bu yoğunluğa hazır mı?

Evet çoktan hazırız. Ama daha fazla tanıtım yapmalıyız. Biri arama motoruna “Türkiye’de tatil” yazdığında karşısına “Antalya, Bodrum, Marmaris, Fethiye” çıkıyor. Alaçatı’nın yurtdışı pazarında tanınır hale gelmesi için güzel projelerimiz var. Bu ay içerisinde onları aktif hale getireceğiz.

Turist ayrımı yapmıyoruz

Yabancı turiste başka, yerliye başka muamele hep sorun olmuştur. Alaçatı için bu konuda ne dersiniz?

Hizmet sektöründe bir şeyi unutmamak gerekiyor. Herkesin mutlu olması demek bizim de mutlu olmamız demek. Bu da kazancımız artırmamız demek. Çeşme-Alaçatı olarak bizim yerli turist ile yabancı turist arasında bir ayrım yapmamız mümkün değil. Yerlisi de yabancısı da bizim baş tacımız.

Yabancı turizm sizin için neden önemli?

Pazarı mutlaka çeşitlendirmemiz gerekiyor. Sadece iç pazara bağlı kalamayız. Çünkü bir pazara bağlı kaldığımızda kriz ortamlarında zor durumda kalıyoruz. Çeşitlendirirsek çark dönmeye devam edebiliyor. O zaman da başarı sürdürülebilir hale geliyor. Üstelik pazarı çeşitlendirmek, hizmeti de daha kaliteli hale getiriyor.

Haberin Devamı

Yılda 65, 85 bin arası yabancı turist gelir Çeşme’ye, bunu artırmak için neler yapacaksınız?

Bu bölge, çok özellikli bir bölge. Endemik otlar, doğal tarım, deniz, dinlence, eğlence, tarih ve tatil. Her şey bir arada. Butik otellerimiz, kişiye özel hizmet veriyor, her şey dahil oteller gibi belirli standartlar içerisinde değil. Tüm bunları daha çok tanıtmamız gerekiyor. Bu noktada bazı girişimlere başladık. Amacımız ve zaten yapmamız gereken özellikle Avrupa üzerinden bu bölgeye ilgi çekmek.

Mahalle kültürü ve güven

Alaçatı’yı uluslararası pazarda tanıtacak argüman nedir?

Deniz, kum, güneş her yerde var. Bizde de var. Ama her yerde Alaçatı‘daki mahalle kültürü ve güven duygusu yok. Türk, Rus, İngiliz, Fransız farketmeksizin insanlar burada atalarından bildiği mahalle kültürünü buluyor ve cazip geliyor. Alaçatı’yı Alaçatı yapan güvenliği, komşusu, sokağı, bakkalı, restoranı. Bunları anlatacağız.

Haberin Devamı

“Güven” olgusunu biraz daha açabilir miyiz?

Alaçatı’yı ziyaret edenlerin yüzde 70’i kadın. Kadınlar kendilerini güvende hissettikleri yere, eşlerini de getiriyorlar. Burada insanlar gece yarısı rahatlıkla, korkmadan kaldığı yere geri dönebiliyor. Tatile gittikleri bölgenin güvenli olması yabancı turistler için de ilk kriterlerden bir tanesi. Biz bu özelliklerimizi sunmak istiyoruz.

Artan maliyetler karşısında turizmci ne yapıyor?

Biz enflasyonu tam olarak fiyatlarımıza yansıtamadık. Maliyet 500 TL artıysa biz onu en fazla 250 TL olarak koyabildik. Çünkü yüzde yüzünü koyduğumuzda ulaşılabilir olmaktan çıkıyoruz. İşletmeler olarak elimizi taşın altına koyduk ama turizmin devamlılığı için herkes koymalı.

Sofralardaki ürünler yerli

Alaçatı demek gastronomi demek? Bu sene farklılıklar var mı?

Evet yiyecek konusunda artık yalnızca yöresel lezzetlerimizle sınırlı değiliz, herkese hitap ediyoruz. Örneğin Ovacık son günlerde dillerden düşmüyor. Çünkü Alaçatı’ya çok yakın bir lokasyon ve doğal tarımın, Anadolu tohumunun olduğu bir yer. Biz de Alaçatılı işletmeler olarak o bölgelerden alışveriş yapıyoruz. Hem yerli üretimi tohumu istiyoruz hem de gerçekten her şey çok daha lezzetli. Bu sene Alaçatı’da lezzete bağımlı olacaksınız.

Haberin Devamı

İşletmeler, aynı müziği çalıyor

Şu yüksek sesli müzik konusunda son durum nedir?

Şehiriçi alanda yüksek sesle müzik çalmamak gerekiyor. Biz bu konuda iyi bir ilerleme kaydettik. Alaçatı’da işletmeler müziklerini birleştirmeye başladı. Örneğin bizim sokakta üç mekan aynı anda aynı müziği çalıyor. Bu giderek de yayılıyor. Denetim de artık belediyede ve Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, bu konuda çok kararlı.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler