Ege ‘Tekno’ rekabette müşteri kazanacak

‘Tekno’ rekabette müşteri kazanacak

19.12.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:

Balçova, dünya teknoloji devlerinin rekabetine sahne olacak. Alman Media Markt’tan sonra, ABD’li Best Buy açıldı. İki büyüğün, daha ilk günden ‘kampanya savaşı’na girmesi, “Bu işten müşteri karlı çıkacak” dedirtti

‘Tekno’ rekabette müşteri kazanacak

İzmir’in Balçova ilçesi, ileri teknolojide Amerikan-Alman rekabetine sahne oluyor. Dünya genelinde dört bini aşan mağazasıyla 45 milyar dolarlık ciroya sahip teknoloji devi Best Buy, Türkiye’de ilk kez burada mağaza açtı. Aynı yerde ekim ayında Alman teknoloji devi Media Markt da boy göstermeye başlamıştı. Bugün açılan Best Buy, bazı ürünlerde, deyim yerindeyse ‘dudak uçuklatan’ indirim kampanyalarıyla dikkat çekti.

‘Sert rekabet’ sinyali
Alman Media Markt ise, daha ilk günden ‘sert rekabet’ yapacağını gösterdi. İzmir’deki rakibinin karşısına ‘en düşük fiyat şenliği’yle çıktı. Firma, çeşitli eğlence etkinliklerinin de olduğu özel gece düzenledi, müşterilerine, “Fiyatları kıyaslayın” mesajı verdi.
Böylece İzmir, teknolojik ürün pazar payında dünya lideri olan Best Buy ile ikinciliği koruyan Media Markt’ın ilk kez karşılaştığı yer oldu. Teknoloji ürün satışında dünya lideri olan Best Buy, Avrupa’daki ilk mağazasını İzmir’de açtı. Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, tüketici elektroniğinde fiyat etrafında dönen bir kısırdöngü olduğunu belirterek, “satışın kasada bitmediğini” İzmir’de anlatacaklarını söyledi.
Ruşen Kopmaz, ABD, Kanada, Çin, Meksika ve Avrupa’daki operasyonlarından sonra, firmanın Avrupa’daki ilk mağazasını İzmir’de açtığını belirtti. Best Buy’ın 43 yıllık bir geçmişi olduğuna dikkat çeken firmanın Avrupa’da ilk olarak 2010’da İngiltere’de mağaza açacağını anlattı. Kopmaz, firmanın 9 farklı markasıyla 13 ülkede 155 bin çalışanı ile hizmet vererek 45 milyar dolarlık ciro elde ettiğini dile getirdi. Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, en yeni teknolojileri, kolay ve anlaşılır biçimde anlatmak için mağazada interaktif deneyim alanları oluşturduklarını söyledi. Kopmaz, teknoloji alışverişine yeni bir boyut katmaya kararlı olduklarını kaydetti, ‘müşteri ve toplam kalite’ odaklı strateji izleyeceklerini söyledi. Kopmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz bir hizmet markasıyız. Mavi tişörtlülerimiz, kişiye özel çözümler sunarak, ihtiyaçlarını baştan sona giderecek. Aynı şekilde teknoloji uzmanlarımız ‘Geek Squad’lar da en zor teknolojik soru ve sorunlarında müşterilerimize yardımcı olmakla kalmayıp, onlara danışmanlık hizmeti verecek. Fiyatlarımız kimseden daha pahalı olmayacak. Fiyatlarımızın nasıl olacağı, ismimizin içinde saklı. Markamız da bunu bağırıyor.”

İade garantisi verdi
Hiçbir markaya taraf olmayacaklarını ifade eden Kopmaz, ‘garanti paketleri’ geliştirdiklerini de dile getirdi, “Çok uygun fiyatlarla satacağımız bu paket kapsamında, 200 TL’nin altındaki tüm ürünleri üç yıl içinde bozulduğu takdirde yenisiyle değiştireceğiz” diye konuştu. Kopmaz, “Müşterilerimize en hesaplı fiyatlarla, en karlı alışverişi sunacağız. Bu konuda iddialıyız” diye konuştu. Tüketici elektroniği fiyat etrafında yoğunlaşan bir kısırdöngü haline getirildiğini kaydeden Kopmaz, “Bizim mağazamızda müşteri, satışın kasada bitmediğini görerek, teknolojiyi nasıl daha iyi kullanabileceğini i öğrenecek” diye konuştu.


Media Martk’tan ‘en düşük fiyat’ şenliği
Best Buy’ın kapılarını açması, Alman rakibi Media Markt’ı
harekete geçirdi. Firma, sınırsız fırsatlarla ve kampanyalarla dolu ‘en düşük fiyat’ şenliği düzenledi. Film gösterileri, dans ve DJ performansları, geceye renk kattı. Genel Müdür Nuri Topatan, dünya markalarını, en iyi fiyat ve en geniş ürün gamıyla İzmirlilere sunmakta iddialı olduklarını vurguladı. ‘Açık ara pazar lideri’ olacaklarına inandığını dile getiren Topatan, sıradışı kampanyalarla dikkat çektiklerini, bunu sürdüreceklerini kaydetti. Rekabetin kızışmasından memnun olduklarını da belirten Topatan, “Tüketici kazanacak” dedi.

Yazarlar