Ege Tüketici, hakkını aramasını öğrendi

Tüketici, hakkını aramasını öğrendi

13.01.2011 - 01:00 | Son Güncellenme:

İzmir’de geçtiğimiz yıl 5 bin 463 tüketici dava açtı. Bunlardan 4 bin 231’ine karar çıktı. En çok şikayet edilenler ise ayıplı mallarla, evleri zamanında teslim etmediği öne sürülen TOKİ oldu

Tüketici, hakkını aramasını öğrendi

İzmir Adliyesi’ndeki üç tüketici mahkemesi geçen yıl devirlerle birlikte bin 817’şer davaya baktı. 2010’da 5 bin 463 de yeni dava açıldı. Bunlardan 4 bin 231’i hakkında karar verildi. 3’üncü Tüketici Mahkemesi geçen yıl sonunda kapatıldı. İki mahkeme, kapatılan mahkemenin dosyalarıyla birlikte 2011’e 616’şar davayla girdi.
Artık hakkını aramasını bilen vatandaşlar 2010’da en çok ayıplı mallar (kapıdan satışlar), TOKİ evlerinin zamanında teslim edilmemesi, cep telefonu, dizüstü bilgisayar, patlayan tencere ve ısıtıcıların arıza yapmasından kaynaklı şikayetlerle yargıya başvurdu.

Kapıdan satışa dikkat
Yetkililer, “Tüketicinin açtığı davanın tebligatını alan satıcıların büyük bölümü, hemen malı değiştiriyor. Vatandaşı ne yapması gerektiği konusunda da yönlendiriyoruz. Tüketici yanlış dava açmıyor. Vatandaşlar birçok şekilde dolandırılıyor. Bu kişileri bulmamız zor oluyor.” bilgisini verdi.
İzmir Barosu avukatlarından Özcan Türkoğlu da kapıdan satış yapanlara karşı uyanık olunmasını istedi. Türkoğlu, “Bu tür satışlarda vatandaş çok mağdur oluyor. Bunu önlemek için yeni yasalar çıktı, ağır cezalar getirildi. Artık kapıdan satış bitiyor. Kapıdan satışlar ‘saldırgan satış yöntemi’ olarak değerlendirilecek. Bu tür satışlarda; tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir” dedi.