Geri Dön
EgeTürkiye’nin doğa dostu markaları

Türkiye’nin doğa dostu markaları

2021 yılında; AKEV, UFRAD, TSSD, İAÜ, BİL Koleji, Küçükçekmece Kent Konseyi, İAÜ Mezunlar Derneği ve KİÜ’nün dahil olduğu 8 farklı kurum Yeşil Vatan Platformu çatısı altında bir araya geldi. Kurucu üyelerden UFRAD Franchising Derneği de, markalarıyla birlikte toplumda çevre duyarlılığını arttıracak çalışmalara imza atmaya devam ediyor.

Türkiye’nin doğa dostu markaları

Selen Deniz - Marka Portresi /  UFRAD Franchising Derneği Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın, Yeşil Vatan Platformu kapsamında yürüttükleri projeleri anlattı. Çevreye daha duyarlı bir toplumun oluşturulması vizyonuyla hareket ettiklerini belirten Aydın, “Bir tek fidanı kaybetmek, vatan toprağından bir parça kaybetmektir” dedi. Öte yandan, salgının markalar üzerindeki olumsuz etkilerini silmek üzere de  çalışmalar yaptıklarını sözlerine ekleyen Aydın, “10 binlerce kişiye istihdam sağlayan sektörümüzü güçlü tutmaya çabalıyoruz” dedi.

UFRAD olarak Avrupa Yeşil Mutabakatı ile ilgili nasıl bir çalışma yürütüyorsunuz?

UFRAD olarak, Avrupa Yeşil Mutabakatı’nı (EU Green Deal) daha geniş ve daha etkili bir şekilde yeniden düzenlemeyi amaçlayan yol haritasını dikkate alarak 7 Ağustos 2021’de “Yeşil Vatan Platformu” projesini başlattık. Yeşil Vatan Platformu, bir tek fidanı kaybetmenin, vatan toprağından bir parça kaybetmek anlamına geldiği anlayışıyla, bireylerin çevre sorunlarının önemini kavraması ve bu sorunları ortadan kaldırmak üzere önlemler alma bilincine erişmesine sağlayarak, çevre ve iklim sorunu konusunda, uzun vadeli, döngüsel ve sürdürülebilir bir yaklaşım sergileyip farkındalığı yüksek bir toplumun oluşturulmasını amaçlıyor.

Afetlerde desteğe hazır

Vizyonumuz, başta 2021 yaz mevsiminde yaşanan orman yangınları olmak üzere, doğal afetlerden etkilenen ailelere destek verme noktasında organize olmak, afet konusunda ulusal ve uluslararası bilimsel yayınlar çıkarmak, eğitim programları ve sosyal sorumluluk projeleri ile çevreye olan duyarlılığın artırılmasını sağlamak, çevre ve iklim konulu sürdürülebilir projeler gerçekleştirmek, afetten etkilenen eğitim çağındaki öğrencilere burslar vermek, geri dönüşüm hakkında bilgilendirme çalışmaları yapmak, geri dönüşüm noktalarının yaygınlaştırılmasını sağlamak ve kullanımını teşvik etmek, platform amaçları doğrultusunda faaliyet gösteren diğer kurum ve kuruluşlarla her türlü ortak proje ve işbirliği geliştirmek, olası bir afet durumunda diğer kurum ve kuruluşlarla hızlı ve koordinasyonlu bir şekilde çalışmak.

Türkiye’nin doğa dostu markaları

UFRAD Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın, “Doğa dostu projelerle çevreyi koruyor, toplumdaki duyarlılığı artırıyor, yaşanan afetlerde de yardıma koşuyoruz” dedi.

Markalar yara aldı

Covid-19 sonrası franchising sistemlerinin güçlendirilmesine ilişkin neler yapılmalı?

Markalarımız çok zor bir yıl geçirdi. Kapanmak zorunda kalan markalarımız yüksek kiralar ve vergiler altında kaldılar. Ancak, umudumuzu kaybetmiyoruz ve UFRAD olarak franchise markalarımızı ve yüzlerce lokasyonda faaliyet gösteren, on binlerce kişiye istihdam sağlayan sektörümüzü güçlü ve ayakta tutmak için çaba gösteriyoruz. 2021 yılında; geçen yıl olduğu gibi kamu ve sektör paydaşlarımız ile sorunlarımızı dile getirmeye ve çözüm önerileri sunmaya devam edeceğiz.

Sizin öne çıkarmak istediğiniz bir konu var mı?

Maalesef markalarımız ve AVM’leri karşı karşıya getiren bir durum var. Önceden de bir sorun olan alışveriş merkezleri ve markalar arasındaki ortak giderlerin şeffaf bir şekilde açıklanmaması, pandemi dönemi ile birlikte tekrar büyük bir sorun olarak karşımıza çıktı. Bu konuyla ilgili olarak Alışveriş Merkezleri Hakkındaki Yönetmelik’in birinci bölümündeki 11’inci maddeye de dikkat çekmek isterim. Madde şöyle: Ortak kullanım alanlarına ilişkin elektrik, su, ısınma, yenileme niteliğinde olmayan bakım-onarım, güvenlik ve temizlik gibi belirli dönemlerde tekrarlanan ve alışveriş merkezinin aynına ilişkin olmayan ortak giderler, alışveriş merkezindeki perakende işletmeler ile alışveriş merkezi yönetimi tarafından oy birliğiyle bir gider paylaşım usulü belirlenmemiş olması durumunda perakende işletmelerin satış alanlarının alışveriş merkezinin satış alanına oranı ölçüsünde paylaştırılır. Müştereken belirlenen gider paylaşım usulü en fazla beş yıl süreyle uygulanır.

Ortak giderlerle ilgili açıklama yapmayan AVM’ler ile ilgili konunun Ticaret Bakanlığı’nın gündeminde olduğunu biliyoruz, hukuki yaptırımların da bir an önce gerçekleştirilmesini diliyoruz.

Bayim Olur Musun? Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı

UFRAD’ın 30 yıldır desteklediği franchising fuarları ile sektörün nabzını tutan ve dünyanın dört bir yanından marka ve yatırımcıları bir araya getiren UFRAD Franchising Derneği, her yıl olduğu gibi bu yılda 25-28 Kasım 2021 tarihlerinde 19. kez, Medya Fors ile işbirliği halinde, ‘Bayim Olur Musun?’ fuarının kapılarını ziyaretçilerine açacak. Fuar, hem Türkiye pazarını hem de franchise vermek isteyen markaları etkin bir şekilde uluslararası girişimcilere ve yatırımcılara tanıtma fırsatı sunuyor.