Ege Ulaşıma hızlı tren ayarı

Ulaşıma hızlı tren ayarı

11.02.2011 - 01:00 | Son Güncellenme:

Aliağa-Menderes Banliyösü, toplu ulaşıma entegre edilecek. Hatta paralel bazı otobüs hatları kaldırılıyor. Amaç, vatandaşı trene yönlendirmek ve kent içi trafiği rahatlatmak

Ulaşıma hızlı tren ayarı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi’ni de toplu ulaşıma entegre edecek. ‘Otobüs-vapur-metro’ hatlarının birbirine bağlanmasıyla kurulan sisteme, kademeli olarak, 79 kilometrelik banliyö sistemi de (İZBAN) dahil edilecek.
Tam entegrasyona yönelik geniş kapsamlı yapılanma amaçlayan Büyükşehir, 13 Şubat’tan itibaren başlatılacak ‘ilk etap’ta, demiryoluna paralel işleyen bazı otobüs hatlarını istasyonlara bağlayacak. Amaç, bu hatları kullanan yolcuların banliyö trenlerine yönlendirilmesi olduğu kadar, kent içi trafiğin de rahatlatılması. Kentkart’ı ilk basıştan sonraki 90 dakika içinde, ikinci ve sonraki binişlerin ücretsiz olması uygulaması da devam edecek. Yeni düzenlemeye ilişkin bilgiler, 300 bin el ilanı ve afişlerle İzmirlilere duyurulacak.


İŞTE PLANLAMA
Menderes
Menderes-Konak hattı iptal. Konak’a ulaşım aktarmalı sağlanacak.

Gaziemir
Evka-7 ve Ulaştırma Okulu’nun Konak bağlantılı hatları iptal. Sarnıç’ın Konak ve Halkapınar Metro bağlantılı hatları iptal. Her iki hatta da ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak. Gaziemir Semt Garajı ve Sarnıç Aktarma Merkezi’ne yeni hatlar açılacak. Sarnıç’ın Yenişehir’e ulaşım talebi, Sarnıç Aktarma Merkezi’den İZBAN’a aktarma yapılarak sağlanacak.

Karabağlar
Günaltay ve Limontepe’nin Üçyol bağlantılı hatları Konak’a uzatılacak. Yeşilyurt’tan Konak ve Halkapınar bağlantılı hatlar kalacak. Altındağ, Cengizhan, M. Erenler ve Pınarbaşı hatları iptal edilecek. Gaziemir Semt Garajı’na yeni hatlar açılacak.

Buca
Varyant üzerinden Konak’a ulaşan mevcut hatlar aynen devam edecek. Gürçeşme üzerinden Fahrettin Altay’a ulaşan Buca hattı iptal edilecek. Ulaşım aktarmalı sağlanacak. Şirinyer Aktarma Merkezi’ne yeni hatlar açılacak. Gültepe-F. Altay bağlantısı iptal edilecek. Gültepe-Konak arası yeni hat açılacak.

Aliağa
Aliağa-Menemen hattı iptal edilerek, Menemen’e ulaşım banliyöyle sağlanacak.

Foça
Foça-Menemen hattının güzergahı ve son durağı değiştirilecek; son durak, Hatundere Aktarma Merkezi olacak. Yeni Foça-Menemen hattının güzergahı ve son durağı değiştirilecek; son durak, Biçerova Aktarma Merkezi olacak Menemen’e ulaşım, banliyöyle sağlanacak.

Menemen
Menemen’den; Emiralem, Koyundere ve Asarlık yönüne giden otobüs hatlarının son durakları, Menemen Aktarma Merkezi olacak. Seyrek-Menemen hattının son durağı, Ulukent İstasyonu olacak ve hat Maltepe’den Gerenköy’e uzatılacak. Menemen-Karşıyaka hattı iptal edilecek; ulaşım banliyöyle sağlanacak. Harmandalı ve Egekent 2’nin Karşıyaka İskele hatları iptal edilecek. Harmandalı ve Egekent 2’nin Bostanlı İskele hatlarının güzergahı, Çiğli Aktarma Merkezi’nden geçecek şekilde düzenlenecek. Menemen, Hatundere, Ulukent ve Bostanlı İskele aktarma merkezlerinden yeni hatlar açılacak.

Çiğli (Evka 5, Şirinevler)
Bayraklı güzergahından Gümrük’e ve Karşıyaka İskele’ye ulaşan tüm hatlar iptal edilecek. Bostanlı İskele hatlarının güzergahı, Çiğli Aktarma Merkezi’nden geçecek şekilde düzenlenecek. Şirinevler, Kaklıç ve Sasalı hatları, Çiğli Aktarma Merkezi’nde kesilecek. Çiğli Aktarma Merkezi-Atatürk Organize Sanayi Bölgesi ve Egekent Aktarma Merkezi-Atatürk Mah. hatları açılacak.

Çiğli (Evka 2, Evka 6, Egekent, Güzeltepe)
Bayraklı yolunu kullanan Gümrük hatları ve Karşıyaka İskele hatları iptal edilecek. Bostanlı İskele hatlarının güzergahı, Çiğli Aktarma Merkezi’nden geçecek şekilde korunacak. Bayraklı’ya veya diğer bölgelere ulaşım aktarmalı sağlanacak.

Bostanlı (Ata Sanayi, Bostanlı, Şemikler, Karşıyaka, Bahriye Üçok)
Ata Sanayi-Konak (120) ve Mavişehir Aktarma Merkezi-Konak (121) hatları dışındaki hatların güzergahı, Bostanlı merkezden (Cengiz Topel Caddesi) sahile (Hasan Ali Yücel Caddesi) alınacak. Bostanlı İskele-Kemer hattı iptal edilecek. Bostanlı İskele Aktarma Merkezi’nden, Çiğli Aktarma Merkezi’ne ve Mavişehir Aktarma Merkezi’ne iki yeni hat açılacak. Mavişehir-Konak (121), Şemikler-Gümrük (122), Şemikler-Karşıyaka (222) ve Havalimanı-Mavişehir (200) hatlarının son durağı, Mavişehir Aktarma Merkezi olacak.
Karşıyaka (Nafiz Gürman, Yamanlar, Esin Sitesi, Cumhuriyet Mahallesi, Örnekköy, Postacılar, Onur Mahallesi, Doğançay)
Karşıyaka İskele hatları kalacak. Örnekköy-Bostanlı İskele hattı iptal edilecek. Altınyol’u kullanan; Yamanlar-Gümrük, Postacı Mah.-Gümrük, Onur Mah.-Gümrük hatları iptal edilecek. Postacı Mahallesi’nden, Bayraklı Evleri-Karşıyaka İskele hattı açılacak.

Bayraklı (Cengizhan, M.Erenler)
Bostanlı İskele hatları iptal edilecek. Bostanlı İskele’ye ulaşım talebi aktarmalı olarak sağlanacak. Yeşilyurt’a ulaşan hatlar, Kemer Aktarma Merkezi’nde kesilecek. Yeşilyurt’a ulaşım talebi, Halkapınar Metro’dan aktarmalı olarak sağlanacak.
Bornova (Kavaklıdere, Pınarbaşı, Ayakkabıcılar, Otogar, Altındağ, Yeşilova, Evka 3, Evka 4, Teksif Sitesi)
Bornova Metro ve Halkapınar Metro bağlantılı hatlar kalacak. Evka 3, Evka 4 ve Teksif Sitesi’nin; Gaziler Caddesi, Kapılar ve Fevzipaşa Bulvarı’ndan Gümrük bölgesine ulaşan hatlar, Kemer Aktarma Merkezi’nde kesilecek. Kavaklıdere-Gümrük hattı, Kavaklıdere-Otogar olarak düzenlenecek. Pınarbaşı ve Ayakkabıcılar Sitesi’nin; Alsancak, Montrö, Gümrük bölgesine ulaşan hatları ile Pınarbaşı-Limontepe hattı iptal edilecek. Ulaşım aktarmalı sağlanacak.
Altındağ’ın Günaltay bağlantısı iptal edilecek, Altındağ-Konak hattı açılacak. MTK Altındağ-Gümrük hattı, Altındağ-Halkapınar Metro Aktarma Merkezi olarak düzenlenecek. Otogar (Işıkkent Hayvan Barınağı-Gökdere)-Tınaztepe Aktarma Merkezi hattı açılacak. Gümrük’e ve diğer bölgelere ulaşım aktarmalı olarak sağlanacak.

Fahrettin Altay
Esentepe-Gültepe hattı iptal edilecek. Yenişehir’deki hastanelere ulaşım aktarmalı sağlanacak. Esentepe-Konak hattı açılacak. Fahrettin Altay’ın, Gürçeşme Caddesi üzerinden Buca’ya ulaşımı iptal edilecek, Gürçeşme Caddesi’ne ve diğer bölgelere ulaşım aktarmalı sağlanacak.

MİNİ YORUM

5 dakikada bir tren olmalı
Otobüs hatlarında yapılan düzenlemenin, banliyö sisteminin daha fazla kullanılmasına yönelik olduğu görülüyor. Temelde doğru; olması gereken de bu zaten. Ancak soru şu: Mevcut haliyle, eksikleriyle banliyö sistemi, bu yükü kaldırır mı? Her gün vapuru, otobüsü, banliyöyü kullanan bir ‘vatandaş’ olarak söylüyorum, cevabım hayır.
Banliyöye gidemiyorum artık; birçok arkadaşımın gitmediğini de biliyorum. Çünkü özellikle akşam saatlerinde öyle kalabalık oluyor ki, kapılar açıldığında, çoğu kez binmek imkansız gibi geliyor. ‘Mücadeleyle’ binebiliyorsunuz. Hiç tanımadığınız insanlarla, abartmıyorum, burun buruna gidiyorsunuz. Otobüs hatlarının sayısı fazlayken dahi, durakların ve araçların doluluğu herkesin malumu... Şimdi, hat iptalleriyle birlikte, bu sıkıntının çok daha fazla artacağını söylemek için kahin olmaya gerek yok.
Aliağa-Menderes Banliyösü’nde, halen, 15 dakikada bir sefer var. Ancak yeni düzenin en sağlıklı şekilde işlemesi isteniyorsa, sabah ve akşam yoğunluğunda, seferler mutlaka 5 dakikada bir olmalı.


Murat ÖZKEN