Ege Yeniden keşfedeceğiz

Yeniden keşfedeceğiz

13.08.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Dış Ticaret Müsteşarlığı, Amerika'daki pazar payını büyütmek için yeni bir strateji geliştirdi. Butik Ticaret Heyeti götürmesi için Ege İhracatcı Birlikleri'ni görevlendirdi

Yeniden keşfedeceğiz

EİB Genel Sekreteri Sezmen Alper, DTM'nin ABD pazarını "Eyalet Stratejisi" ile büyütmeyi benimsediğini belirterek, DTM'nin toplam 4.7 trilyon dolar GSMH'ye sahip Kaliforniya, New York, Teksas, Florida, İllinois ve Georgia eyaletlerinde yapacağı etkinliklerle 3 yılda 10 milyar dolar olan dış ticaret hacmini 15 milyar dolara çıkarmayı hedeflediğini bildirdi.Bu amaçla ABD'ye yönelik bir dizi pazarlama ve tanıtım faaliyetleri gerçekleştirilmesinin planlandığını belirten Alper, şunları söyledi:"Düzenleyeceğimiz organizasyona, şekerleme, kurabiye, bisküvi, zeytinyağı, zeytin ve zeytin ezmesi, reçel, kuru meyveler, içecekler, konserve yiyecekler, meyve suları, salça, sirke, organik gıdalar üreten firmalar katılacak."Alper, organizasyon sayesinde ABD'nin, zincir mağazalar, süpermarket ve hipermarketlerin gıda satın alma temsilcileri ve yöneticileriyle dünya genelinde gıda tedarikçilerinin, Türk gıda ihracatçılarıyla buluşturulacağını kaydetti. Gezilerin 20-23 Ağustos 2006 tarihleri arasında gerçekleştirileceği belirtildi. Dış Ticaret Müsteşarlığı, 2003 yılından bu yana "Komşu ve Çevre Ülkeler", "Asya ve Pasifik", "Afrika" stratejilerini hayata geçirerek, Türkiye'nin ihracatını 47 milyar dolardan 73 milyar dolara çıkardı. ABD ve Türkiye arasındaki dış ticareti artırmak isteyen Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM), Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Genel Sekreterliği'ne ABD'ye "Butik Ticaret Heyeti" götürme görevi verdi.