Geri Dön
EğitimDoğrudan Pazarlama Nedir? Kısaca Doğrudan Pazarlama Uygulamaları Nelerdir?

Doğrudan Pazarlama Nedir? Kısaca Doğrudan Pazarlama Uygulamaları Nelerdir?

İşletmelerin, müşteri ile arasında aracı olmadan direkt iletişime geçmesi durumu doğrudan pazarlama olarak isimlendirilmektedir. Bu terim günümüzde oldukça ön plandadır. Doğrudan pazarlama nedir? Kısaca doğrudan pazarlama uygulamaları nelerdir? İşte, merak edilen tüm detaylar.

Doğrudan Pazarlama Nedir? Kısaca Doğrudan Pazarlama Uygulamaları Nelerdir?


Doğrudan pazarlama da kullanılan yöntemler genellikle; el ilanları, e-mail ve katalog ile olabilmektedir. Doğrudan pazarlamada üretici ile tüketici arasında herhangi bir aracı yoktur. Mal ile hizmetlerin akışı ve satışı doğrudan bir şekilde olmaktadır.

Doğrudan Pazarlama Nedir?

Tüketici ile üretici arasında herhangi bir aracı olmadan yapılan pazarlama stratejisi doğrudan pazarlama olarak isimlendirilmektedir. Doğrudan pazarlama yönteminde perakendeci gibi bir aracı bulunmamaktadır.

doğrudan pazarlama kampanyalarını hızlı bir şekilde ölçmek mümkündür. Çünkü yapılan işlerde müşteri talebi doğrudan kontrol edilebilmektedir. Doğrudan pazarlamada ürünler tüketiciye bireysel bir şekilde dağıtılmaktadır. Bu işlemler kapıdan kapıya, promosyonlu telefon görüşmeleri, e-posta, SMS, kiosk, kupon ve broşürler ile yapılabilmektedir.

Doğrudan Pazarlama Uygulamaları Nelerdir?

Doğrudan pazarlama yönteminde hedef kitleye ulaşmak için farklı teknikler vardır. Bunlar;

Yüz Yüze Pazarlama: Bu pazarlama biçimi çok eskiden beri kullanılan yöntemlerden bir tanesidir. Satış temsilcilerini, müşterileri doğrudan karşılamak için işe alınmaktadır.

Kiosk Pazarlama: Alışveriş merkezi gibi kalabalık yerlerde kiosklardaki temsilciler potansiyel müşteriler ile doğrudan iletişime geçmektedir.

Kapıdan Kapıya Pazarlama: Kapıdan kapıya satış yöntemi, yüz yüze pazarlamaya benzer şekildedir. Bu satış şeklinde satıcı bir yerden diğerine giderek potansiyel müşteriye satışlar yapmaktadır.

Telemarketing Pazarlama: Bu yöntemde potansiyel müşteriler ile bireysel iletişimler kurulmaktadır. Bu yöntem özellikle son bir kaç yıldır çok daha fazla kullanılır olmuştur.

Broşürler: Bu yöntemde potansiyel müşterilerin satın alma yapacakları zaman temas kurma seçeneği ile ön plana çıkmaktadır.

E-posta İle Pazarlama: İnternet günümüzde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu nedenle işletmeler e-posta yardımıyla potansiyel müşterileri ile doğrudan iletişime geçebilmektedir.

 

 

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler