Eğitim Eğitimde fark yaratan proje 'En'

Eğitimde fark yaratan proje 'En'

03.03.2016 - 10:33 | Son Güncellenme:

Her çocuğun “EN olabileceği bir alanı var” düşüncesiyle yeni bir eğitim projesine başlayan Hayata Doğru Okulları, küçük pırıltılardan birer yıldız yaratacak.

Eğitimde fark yaratan proje En

Özel İstanbul Hayata Doğru Okulları eğitim ve öğretimde yeni bir projeyi başlattı. “EN Çocuklar Projesi” ile öğrencilerinin üstün alanlarını tespit edip, birebir alanında uzman öğretmenlerle çalışarak, “EN” oldukları alanları daha da geliştirmelerine imkân yaratılıyor.

Her çocuğun “EN olabileceği bir alanı var” düşüncesiyle yola çıkılarak hazırlanan projeyle, küçük pırıltılardan birer yıldız yaratılacak.

Tüm çocukların içlerinde keşfedilmeyi bekleyen bir potansiyelleri olduğuna ve bunların geliştirilmeye açık olduğuna inandıklarını belirten Özel Hayata Doğru Okulları Genel Müdürü Gülbin Bilgen Baltacıoğlu “Temel amacımız sadece öğrencilerimizi toplum ve dünyaya katkıda bulunan akademik başarıları yüksek bireyler olarak yetiştirmekle sınırlı değildir. Öğretim sürecini, çocuğun güçlü yanlarını temel alarak planlaması ve öğrenme sürecinde öğrencinin iyilik halinin düşünülmesi, okulumuzda uygulanan “EN Çocuklar Projesi”nin çıkış noktasını ve “Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamalarının” temelini oluşturmaktadır. Potansiyellerinin fark edilmesi ve desteklenmesi çocuğun var olan diğer yeteneklerini fark etmesine dolayısıyla geliştirmesine de kapı açacaktır. Her öğrencimiz için “EN” alanlarına göre destekleyici ve gelişimsel açıdan bireyselleştirilmiş programlar uygulamaktayız” dedi.

Projenin dört aşamadan oluştuğunu belirten Gülbin Bilgen Baltacıoğlu konuyla ilgili şu bilgileri verdi: “Birinci aşama, gözlemleme ve tanıma aşamasıdır. Rehberlik servisinden aldığımız veri ve dönütler ile sınıf ve branş öğretmenlerinden alınan gözlem notları toplanır. Yetenekleri, geliştirdikleri kişilik yapıları, grup etkileşimleri, kendini ifade becerileri ve gelişimleri gözlemlenir. Bu aşamada çocuklara sunulan ve farklı yeteneklerini ortaya koymalarını sağlayacak dersler ile ( drama, dans, yüzme, İngilizce, müzik, görsel sanatlar, film atölyesi, yoga,masa tenisi, eskrim, keman dersi, satranç, akıl oyunları) öğrencilerimiz hakkında sağlıklı veriler elde ederiz. İkinci ve üçüncü aşamada her öğretmen alanlarında kullandıkları ölçekler vasıtasıyla “EN Çocukları” belirlerler ve onlarla ekstra çalışma ortamı yaratarak çıkarabilecekleri en üst seviyeye kadar çıkarmayı hedeflerler.”

Dördüncü aşamanın ise izleme ve değerlendirme aşaması olduğunu açıklayan Baltacıoğlu “ Özgüveni yüksek, mutlu “EN” nesiller yetiştirmek Hayata Doğru Okulları olarak en önemli misyonumuzdur.” diye belirtti.