06.06.2021 - 04:57 | Son Güncellenme:
İçerik analizlerinde nesnellik ön plandadır. Bunun yanında ekonomik, psikolojik, genellik, sistemlilik gibi özellikleri de barındırması gerekmektedir. İçerik analizi yöntemi takım araştırmalarında sıklıkla kullanılmaktadır.
İçerik Analizi Nedir?
İçerik analizi, çeşitli içeriklerin analiz edilmesi için kullanılan özellikle sosyal bilimler araştırmaları için vazgeçilmez yöntemlerden bir tanesidir. Bu yöntem genellikle içeriklerdeki temalar, örüntüler, çok sık kullanılan cümleler, kalıplar gibi içerik için önem arz eden parçaların belirlenmesi ve de analizi için tercih edilmektedir.
İçerik analizi yöntemleri, tema bulmak ve anahtar kelimelerin nerede, ne şekilde kullanılacağı ile ilgili perspektif sunmaktadır. Bu sebeple de yöntem dijital pazarlamada sıklıkla tercih edilmektedir. Dijital pazarlama ile sosyal bilimlerde kullanılan içerik analizleri birbirinden farklılık göstermektedir.
Dijital pazarlamada kullanılan içerik analizlerinde kullanıcıların içerikleri nasıl bulduğu ve bunun yanında kullanıcıların içerikler ile ne şekilde etkileşime girdiği araştırılmaktadır.
Dijital pazarlama için üretilen içeriklerin özgün olması gerekmektedir. Bu özgün içeriklerin belli bir kitleye ulaşmadaki başarıları ise geliştirilebilmesi açısından sürekli bir şekilde analiz edilmektedir.
İçerik Analizi Nasıl Yapılır?
Sosyal bilimler için yapılan içerik analizleri el ile yapılabileceği gibi bilgisayar programları yardımı ile de yapılabilmektedir. Sosyal bilimler analizlerinde metinde yer alan tekrar eden kelimeler, bu kelimelerin ne kadar tekrar ettiği, metinde vurgu yapılan temalar, vurgularda kullanılan kelimeler şeklinde yapılmaktadır.
Dijital pazarlama için yapılan analizlerde de aynı yöntemler kullanılmaktadır. Bir ürün, hizmet ya da platform adına hazırlanan içeriklerde öncelikle okurun ya da izleyicinin içerikte ne aradığına bakılmaktadır. Dijital pazarlama için içerik üretirken anahtar kelimeler oldukça önemlidir.