23.02.2022 - 16:59 | Son Güncellenme:
Marka değeri, bu kavram bilinen güçlü bir markanın isminin ve ambleminin insanlar üzerinde yarattığı olumlu etki ve tüketiciye kattığı değerdir.
Marka Değeri Nedir?
Bir firmanın ürünlerinin pazar payını arttırma etkisi olarak da denebilir. Firmaların markasını ismi ve sembolünü tüketicinin aklında tutması için yaptığı bir olgudur. Bu etkinin olumlu olası ve firmanın pazarda alternatiflerinin önüne geçmesine neden olur. Firmanın marka değeri müşteri potansiyelini belirlemektedir. Müşterilerin geneli aynı düşünce ve statüde olması markanın değer özelliklerinden kaynaklanmaktadır. Marka değeri ile firmanın ürün ve hizmetinin kalite ve fiyatı bu değerler ile belirlenmektedir.
Neden Gereklidir?
Artık global ve teknolojik zamanda bu kavram her yaş insan grubu arasında önemini arttırmaktadır. İnsanların önceden tek amacı ihtiyaçlarını gidermek olmuştur. Şimdi artık insanlar sadece ihtiyaç gidermek olmamakla birlikte marka ve marka değeri yüksek ürünlere yönelmektedir. Bu durum firmalar arasında rekabet ortamına yansımaktadır. Kişiler marka değeri ile kendi statü ve gelir durumunun açıklamasını yapmaktadır.
Marka Değeri Nasıl Hesaplanır?
Firmaların marka değeri oluşturması ve sürdürülebilir olması önemlidir. Bu konuda firmalar pazar ve ürün olarak belli bir kitleye hitap etmesi gerekmektedir. Firmanın pazar payının yerini alması ve ürünlerinin belli bir zamanda tüketiciye sunulması marka değerini açıklamaktadır. Üründen ziyade marka değerinde firmanın logosu sembolü de önemli rol oynamaktadır.