Eğitim Ürün Yerleştirme Nedir, Nasıl Yapılır? Ürün Yerleştirme Türleri Nelerdir?

Ürün Yerleştirme Nedir, Nasıl Yapılır? Ürün Yerleştirme Türleri Nelerdir?

17.01.2022 - 01:10 | Son Güncellenme:

Günlük hayatta televizyonlarda ürün yerleştirme ile sıklıkla karşılaşmaktayız. Fakat ürün yerleştirmenin ne demek olduğunu pek çoğumuz tarafından bilinmemektedir. Bu nedenle anlamını internet üzerinden çok sık araştırılmaktadır. Peki ürün yerleştirme nedir, nasıl yapılır? Ürün yerleştirme türleri nelerdir? Ürün yerleştirme hakkında merak edilenleri detaylıca derledik.

Ürün Yerleştirme Nedir, Nasıl Yapılır Ürün Yerleştirme Türleri Nelerdir

Günümüzde pek çok reklam türü bulunmaktadır. Bu türlerden birisi de ürün yerleştirmedir. Ürün yerleştirme gündelik hayatta televizyonlarda sıklıkla yapılmaktadır.

Haberin Devamı

 Ürün Yerleştirme Nedir?

 Bir video prodüksiyonunda büyük bir kitleyi hedefleyen markalı ürün ve hizmetlerinin yer aldığı reklam türüne ürün yerleştirme adı verilmektedir. Ürün yerleştirme yerleşik pazarlama veya gömülü reklamcılık olarak da bilinmektedir.

 Ürün yerleştirme genellikle filmlerde, televizyon programlarında, kişisel videolarda ve radyoda sıklıkla yapılmaktadır. Ürün yerleştirme hakları karşılığında firmalar nakit, mal veya hizmetlerde bir üretim firması ya da stüdyo ödeyebilmektedir.

 Ürün Yerleştirme Nasıl Yapılır?

 Ürün yerleştirme reklamı yapılan markaya karşı olumlu duygular yaratacak veya tartışılacak şekilde yapılmaktadır. Ürün yerleştirme açık reklam olmamaktadır. Kişilerin marka ile daha güçlü bir bağ kurmasını ve satın alma konusunda karar alınması için gerekçe sunmaktadır. 

Haberin Devamı

 Ürün yerleştirme açık ve zımni reklam efektleri oluşturmaktadır. Ürün yerleşimi görüntüleyenleri içerikte kullandıklarını görmesinden sonra bir markayı adlandırabilmektedir. 

 Ürün Yerleştirme Türleri Nelerdir?

 Ürün yerleştirme bir reklam türü olmaktadır. Ayrıca kendi içerisinde de 3 farklı türe sahiptir. Ürün yerleştirme türleri şunlardır:

 - Pasif Entegrasyonu: Pasif entegrasyonunda ürünün adı geçmemektedir. Ayrıca ürün dekor ve sahneleri kullanılmamaktadır. 

 - Aktif Entegrasyonu: Aktif entegrasyonunda ürün kullanılmaktadır. Burada oyuncu ürüne temas etmektedir. Ürünün işlevselliğini göstermektedir.

 - Senaryo Entegrasyonu: Senaryo entegrasyonunda ürün senaryoya girmiştir. Burada ürünler oyuncular tarafından kullanılmaktadır. Ayrıca burada da ürünün işlevselliği gösterilmektedir. Senaryo entegrasyonunda oyuncu ürün için yazılan sözleri söylemektedir.