Geri Dön

1.6 dizelle pazar payına gazlayacak

Uzun aradan sonra Türkiye pazarına uygun bir orta sınıf sedana kavuşan Kia, dizel-otomatik Cerato ile varlığını güçlendirecek. Markanın hedefiyse, gelecek yıl Cerato’nun yardımıyla yüzde 2 pazar payının üstüne çıkmak...

1.6 dizelle pazar  payına gazlayacak

Koreli üretici Kia’nın C sınıfındaki sedan modeli Cerato, yaklaşık 3 yıllık bir aradan sonra dizel motor seçeneğiyle birlikte yeniden Türkiye yollarına çıkıyor. Manuel versiyonu 64 bin 900 TL’den başlayan fiyatlara sahip yeni Cerato’nun, Türkiye pazarına uygun özelliklerle donatıldığını belirten Çelik Motor, bu modelin de yardımıyla pazar payını yüzde 2’nin üzerine taşımayı hedefliyor.

1.6 dizelle pazar  payına gazlayacak
Dizel motorlu versiyonu olmadığı için 2013’ten bu yana Cerato’yu Türkiye’de satmadıklarını, uzun süren uğraşlarla dizel ve otomatik vites konusunda Koreli yöneticileri ikna etmeyi başardıklarını anlatan Kia Grup Direktörü Ayşe Tuncel, “Bu sınıfta Türkiye’de müşterilerin yarısından fazlası dizel motor talep ediyor. Koreliler, yılda toplam 30 bin adetlik satış adedi konuşmaya başlayınca, Sportage’da olduğu gibi Cerato’da da bu isteğimize karşılık verdi” dedi. Yaklaşık 4 yıllık bir çaba sonucu Cerato’nun Türkiye’ye uyumlu hale getirilip üretildiğini anlatan Tuncel, “Sportage’dan sonra Cerato da Türkiye için üretilen modellerden biri oldu. Bu zamana kadar olmadığımız bir sınıfa girdiğimiz için de bizim için kıymetli. Çünkü bu modelle birlikte ivmeyi yukarı taşıyoruz, pazar payı anlamında da yüksek adet ve payları hedefliyoruz” diye konuştu.

Hedef yüzde 2’ler

Yılın ikinci yarısında model yelpazelerine katılan makyajlı Cerato’dan, yıl sonuna kadar 5 bin adet satacaklarını hatırlatan Tuncel, şöyle devam etti:

“2014’te yüzde 1.7 olan pazar payımızı, 2015’te yüzde 38 büyümeyle 1.9’a çıkardık. İlk 5 ayda ise, geçen yıla paralel seyrettik. 1.7’lik pazar payındayız. 2015’te 18 bin adet sattık. Bu yıl ise, Cerato’nun yardımıyla 22 bin adet satış, yüzde 2’nin üzerinde pazar payı hedefimiz var. Gelecek yıl ise Cerato’dan 10 bin adetlik satış elde etmeyi öngörüyoruz. Cerato, Sportage’ın ardından en çok satan modelimiz olacak. Böylece 2017 için 30 bin adetlik satış hedefimiz var.”

1.6 dizelle pazar  payına gazlayacak
Daha çok konfor odaklı

Kia’nın Rio ve Sportage’dan sonra dünyada en çok satılan modeli olan Cerato, makyajlanmış 3. nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu.

Ön ve arka dış tasarımlarda daha sportif bir hale bürünen Cerato, iç mekanda da lüks görünüm ve konfor çıtasını bir miktar daha yukarı taşımış. Makyaj operasyonuyla birlikte gösterge paneli, kapı içi döşemeleri, orta konsol gibi bölümlerde yeni malzemelerin yer aldığı Cerato’da, krom kapı kolları ve ısıtma özelliğine sahip yeni koltuklar da dikkat çekiyor.
Otomobilin Türkiye pazarına en çok hitap eden yönü ise, kaputunun altında. Nitekim araç, ağırlıklı olarak 136 beygir gücündeki 1.6 lt dizel motorla getiriliyor. 130 beygirlik benzinli motor seçeneği de mevcut elbette.

1.6 lt dizel motor versiyonu, manuel vites kutusunun yanı sıra, istenirse 6 ileri otomatik vites kutusuyla da satın alınabiliyor. Cerato’da “Normal”, “Sport” ve “Comfort” olmak üzere üç farklı sürüş modu da bulunuyor.

Egea’nın son üyesi de üretime girdi

Geliştirilmesinde Tofaş’ın öncü olduğu “Egea Projesi”nin 3. ve son üyesi Egea Station Wagon da, Bursa’da bantlardan inmeye başladı. Türkiye’de orta sınıfta üretilen tek yerli station wagon olan Egea Station Wagon, sonbaharda Türkiye’de de satışxa sunulacak.

Egea ailesinin ürün geliştirme sürecinde 2 bin Tofaş ve Fiat Chrysler çalışanının beraberce görev yaptığını, Tofaş mühendislerinin ise projede öncü rol oynadıklarını hatırlatan şirketin CEO’su Cengiz Eroldu, “1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilen model ailesi kapsamında, 2023’e kadar toplam 1.3 milyon adedin üzerinde üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Fiat Egea Station Wagon’dan 2023 yılına kadar 200 bin adet üretecek, bunun da önemli bir bölümünü ihraç edeceğiz” dedi.

Egea/Tipo SW modelinde de hedeflerinin Avrupa ülkeleri olduğunu kaydeden Eroldu, “Egea Station Wagon’u İtalya, Almanya, Fransa, İspanya, İngiltere başta olmak üzere Avrupa pazarlarına ve dünyanın farklı bölgelerine ihraç edeceğiz” diye konuştu.

1.6 dizelle pazar  payına gazlayacak

Bir yılda 3 araç

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Her üretime başlangıç günü ayrı bir heyecan yaşıyoruz. Fiat Egea Station Wagon’un üretimiyle bir yıldan kısa sürede üç yeni modeli devreye almış olduk. Station Wagon’un da aramıza katılmasıyla, binek araç serimiz Egea ailesini tamamlıyoruz” ifadesini kullandı.
Egea Station Wagon, Tofaş’ın 45 yıllık üretim tarihinde Tempra Station Wagon ve Palio Weekend modellerinden sonra

Bursa’da ürettiği 3. station wagon karoserli model olarak şirket tarihine geçti. Egea SW, sonbahar aylarından itibaren Türkiye’de de satışa çıkacak.

1.6 dizelle pazar  payına gazlayacak
Minik C3’ün gözü açık olacak!

Fransız üretici Citroen, 2002 yılından bu yana ürettiği küçük sınıftaki başarılı modeli C3’ün yeni nesil versiyonunu hazırladı.
Yılın son çeyreğinde Türkiye’de satışına başlanması planlanan yeni nesil C3, kendisini gösterdi. Tasarımı bir miktar C4 Cactus modelini hatırlatan yeni C3, yine ilk kez bu modelde kullanılmaya başlanan “Airbump” teknolojisine de sahip olmuş. Kapsamlı kişiselleştirme özellikleri sunacak araç, çift gövde rengiyle de satın alınabilecek.

Sosyal fenomen

Citroen’in “kapsamlı konfor” programı kapsamında rahatlık derecesi artırılmış koltuklar, panoramik cam tavan, ustaca tasarlanmış saklama bölmeleri gibi unsurlarla şekillendirilen C3, aynı zamanda dünyada ilk kez sunulan bir teknolojiye sahip olacak. “Citroen ConnectedCam” sistemli C3, sosyal ağlarda günlük yolculukların paylaşılabileceği veya kaza gibi durumlarda kanıt niteliği taşıyacak, dikiz aynasının arkasına yerleştirilmiş bir HD kamerayla donatılacak.

1.6 dizelle pazar  payına gazlayacak
Adapazarlı C-HR’a Türk dokunuşu

Bu yıl mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı’nda seri üretime hazır haliyle gösterilen ve Toyota’nın Adapazarı’ndaki tesisinde üretilmeye başlanacak C-HR, bu kez de “iç kabin tasarımı”yla kendisinden söz ettirdi. Bunun için farklı bir yöntem izleyen Toyota, aracın iç mekanını, ilk kez, modanın başkenti Milano’da düzenlenen bir etkinlikle tanıttı.

İç mekanının ilk kez gösterildiği toplantıda konuşan Toyota Avrupa Kıdemli Mühendisi Mehmet Fatih Kale, “Toyota Avrupa’da bulunduğum 9 yıllık görev süremde, öncelikle bir Türk olarak, böyle büyük bir projede yer aldığım için çok mutluyum. Çünkü C-HR, Toyota için çok önemli bir model. Türkiye’de üretilecek olması ve sadece Avrupa için tasarlanan ancak tüm dünyanın beğenisini kazanarak global bir model haline gelmesi beni çok heyecanlandırıyor” ifadesini kullandı.

12-15 bin hedef

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt da, “Heyecanla beklediğimiz C-HR, Corolla’dan sonra satışlarımızı ivmelendirecek en önemli modelimiz olacak. C-HR için Avrupa’da yılda 100 bin adetlik satış hedefleniyor. Avrupa’dan önce kasım ayında Türkiye’de satışa sunacağımız yerli Toyota C-HR için yıllık 12-15 bin bandında bir satış hedefimiz var” ifadesini kullandı.

Mankenler, Kapadokya'ya hayran kaldıKapadokya Fashion Week'e katılmak üzere dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen mankenler gezdikleri bölgeye hayran kaldıklarını söyledi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber