17.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Çanakkale Zaferi’nin 102. yıldönümünde temeli atılacak 1915 Çanakkale Köprüsü, tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprüsü ünvanını, Japonya’daki Akashi Köprüsü’nün elinden alacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Bugüne kadar Japonya’da yapılmış olan Akashi Köprüsü ki 1991 metre ayak açıklığı var, biz inşallah 2023 metre ayak açıklıklı 1915 Çanakkale Köprüsü ile dünyanın en büyük köprüsüne sahip olacağız” diye konuştu.
1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun sözleşmesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang’ın katılımıyla imzalandı.
‘Kıtaları aşıyoruz’
Arslan, imza töreninde yaptığı konuşmada, “Bu köprü neden önemli? Birincisi Avrupa’yı Asya’ya dördüncü kere kıta aşan bir proje ile bağlamış olması hasebiyle çok önemli. Ancak deniz altından Marmaray ve Avrasya’yı da düşünürseniz biz, altıncı kere kıta aşan bir proje yapmış olacağız ki herhalde Türkiye dışında başka bir ülkeye nasip olmaz” dedi.
Geçiş süresi 3 dakika
Bakan Arslan, feribotla geçiş süresi ve bekleme süreleri dahil olmak üzere 1 saat süren geçişin, köprü ile 3 ila 4 dakikaya ineceğini söyledi. Arslan, “Hedefimiz Cumhuriyetimizin kuruluş yıldönümü olan 2023’te hatta ondan da önce projeyi bitirip, ülkemize, insanımıza, bölgemize, dünyaya armağan etmek” dedi.
Finansman mektupları
Bakan Arslan, Cumhurbaşkanı ve Başbakanın projeden bahsederken, birilerinin bu projenin gerçekleşemeyeceğini, hayal olduğunu söylediğini ifade ederek, “Sadece bu firmaların teklif vermesi değil, bu firmalarla dünyada çok önemli 13 finans kuruluşunun da ‘evet, biz bu projenin finansmanını sağlarız’ demiş olması ve mektuplarını vermesi çok önemli” dedi.
Arslan, 5.5 yıl yapım süresi de dahil olmak üzere 16 yıl 2 ay 12 günlük işletme süresiyle projenin çok iddialı olduğunu belirterek, söz konusu süresinin sonunda Karayolları Genel Müdürlüğü’ne devredileceğini söyledi.
Güney Kore ile işbirliği