Ekonomi 10 milyar dolarlık Çanakkale imzası

10 milyar dolarlık Çanakkale imzası

17.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Çanakkale Zaferi’nin 102’nci yıldönümünde temeli atılacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapım sözleşmesi törenle imzalandı. 10.3 milyar dolara malolacak ve 2023 yılında hizmete açılacak olan köprü, 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını kazanacak

10 milyar dolarlık Çanakkale imzası

Çanakkale Zaferi’nin 102. yıldönümünde temeli atılacak 1915 Çanakkale Köprüsü, tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprüsü ünvanını, Japonya’daki Akashi Köprüsü’nün elinden alacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Bugüne kadar Japonya’da yapılmış olan Akashi Köprüsü ki 1991 metre ayak açıklığı var, biz inşallah 2023 metre ayak açıklıklı 1915 Çanakkale Köprüsü ile dünyanın en büyük köprüsüne sahip olacağız” diye konuştu.

1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun sözleşmesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang’ın katılımıyla imzalandı.

‘Kıtaları aşıyoruz’

Arslan, imza töreninde yaptığı konuşmada, “Bu köprü neden önemli? Birincisi Avrupa’yı Asya’ya dördüncü kere kıta aşan bir proje ile bağlamış olması hasebiyle çok önemli. Ancak deniz altından Marmaray ve Avrasya’yı da düşünürseniz biz, altıncı kere kıta aşan bir proje yapmış olacağız ki herhalde Türkiye dışında başka bir ülkeye nasip olmaz” dedi.

Haberin Devamı

10 milyar dolarlık Çanakkale imzası


Projelerin tamamlanmasıyla Marmara Denizi etrafında ring oluşacağını hatırlatan Arslan, Çanakkale Köprüsü’nün Ege ile Batı Akdeniz’deki yük hareketinin Avrupa’ya ulaşmasını sağlayacağını, ülkenin batısı ile Avrupa arasındaki ilişkilerde sürenin kısalacağını söyledi.

Geçiş süresi 3 dakika

Bakan Arslan, feribotla geçiş süresi ve bekleme süreleri dahil olmak üzere 1 saat süren geçişin, köprü ile 3 ila 4 dakikaya ineceğini söyledi. Arslan, “Hedefimiz Cumhuriyetimizin kuruluş yıldönümü olan 2023’te hatta ondan da önce projeyi bitirip, ülkemize, insanımıza, bölgemize, dünyaya armağan etmek” dedi.

Finansman mektupları

Bakan Arslan, Cumhurbaşkanı ve Başbakanın projeden bahsederken, birilerinin bu projenin gerçekleşemeyeceğini, hayal olduğunu söylediğini ifade ederek, “Sadece bu firmaların teklif vermesi değil, bu firmalarla dünyada çok önemli 13 finans kuruluşunun da ‘evet, biz bu projenin finansmanını sağlarız’ demiş olması ve mektuplarını vermesi çok önemli” dedi.

Arslan, 5.5 yıl yapım süresi de dahil olmak üzere 16 yıl 2 ay 12 günlük işletme süresiyle projenin çok iddialı olduğunu belirterek, söz konusu süresinin sonunda Karayolları Genel Müdürlüğü’ne devredileceğini söyledi.

Haberin Devamı

Güney Kore ile işbirliği

10 milyar dolarlık Çanakkale imzası


Konuk Bakan Kang ise, iki ülkenin Kore Savaşı’ndan kaynaklanan kardeşlik ilişkileri içinde tüm alanlarda stratejik ortak olarak ilişkilerini geliştirmeye devam ettiğini belirtti. Kang, “1915 Çanakkale Köprüsü de tarihi, ekonomik, teknolojik açılardan ilişkileri bir adım daha ileri taşıyacak bir proje niteliğinde. Biz Türkiye’deki projeyi birlikte yaparak Kore ve Türkiye arasındaki güvene dayalı ilişkilere daha da ivme kazandırabilir ve Ortadoğu veya Kuzey Afrika’da işbirliği yapabiliriz” dedi.

Yarın temel atılacak

Konuşmaların ardından Karayoları Genel Müdürü İsmail Kartal ile Çanakkale Otoyolu ve Köprüsü İnşaat Yatırım İşletme AŞ (ÇOKİYİ) adına Nihat Özdemir, Ersin Arıoğlu, Jason Ahn, Taeseob Yoon, tarafından 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu kesimi sözleşmesi imzalandı. Çanakkale Zaferi’nin 102. yıldönümünde gerçekleştirilecek temel atma törenine Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım da katılacak.

Daelim (Kore)-Limak-SK (Kore)-Yapı Merkezi OGG, 5.5 yıllık yapım süresi dahil 16 yıl işletme süresi teklifiyle ihaleyi kazanmıştı. OGG, proje bedelini de 10.3 milyar lira olarak belirlemişti.