Ekonomi12 bin ton bayram şekeri satacak

12 bin ton bayram şekeri satacak

08.06.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

.

12 bin ton bayram şekeri satacak

Şeker üreticilerinin bayram hazırlığı başladı. Kent, Falım, First, Olips, Jelibon, Milka gibi markaları bünyesinde bulunduran Mondelez International Türkiye, Ramazan Bayramı için hazır olduğunu açıkladı.

Haberin Devamı

Kent markası ile bayram şekeri kategorisine hitap eden firma, bayramda 12 bin ton şeker satmayı hedefliyor. Bayram döneminde Türkiye’nin dört bir yanındaki kasaba pazarlarıyla birlikte 20 bin noktada satışa çıkan şekerler için 6.500 kişilik de ek istihdam sağlanıyor. Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, Türkiye’de sakız kategorisinde yüzde 51, şekerde ise yüzde 25’lik pazar payıyla sakız ve toplam şeker kategorisinde pazar lideri olduklarını söyledi.

Cironun % 33’ü

Toplam cirolarının yüzde 33’ünü şeker kategorisinin oluşturduğunu belirten Karagöz, cironun yüzde 14’ünün günlük, yüzde 19’unun ise bayram şekerlerinden oluştuğuna aktardı.

Karagöz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ramazan ve Kurban bayramlarında, bir yıl boyunca satılan şeker kadar hediyelik ve ikramlık şeker satışı gerçekleşiyor.

Haberin Devamı

Kent markası, bayram şekeri olarak isimlendirilen bu kategorinin de açık ara lideri. Bayram yaklaşık bir haftalık bir dönemi kapsasa da hazırlık aşaması oldukça uzun. Biz bayram şekerleri üretimine altı ay öncesinden başlıyoruz.

Bu bayram için de Gebze’deki üretim tesisimizde yaklaşık 12 bin tonluk bir üretim gerçekleştirdik. Bu üretimin yüzde 20’si, İstanbul içinde tüketilirken geriye kalan büyük bir kısım da Anadolu’da tüketiliyor. Bayram döneminde 20 bin satış noktasında iki hafta süreyle 6.500 ekstra satış elemanı istihdam ediliyor.

Bu geçici satış destek ekipleri üniversite öğrencileri ya da yeni mezunlardan oluşuyor. Ve bu iki haftalık dönemlerde de yıllık toplam şeker ciromuz kadar ciro elde ediyoruz.”

Gönüllü satış elçiliği

Bu yıl ayrıca proje kapsamında ilk kez ‘Kent Bayram Gönüllü Satış Elçiliği Programı’ gerçekleştirilecek. 7-13 Haziran tarihleri arasında planlanan programda, gönüllü 200 Mondelez International Türkiye çalışanı, 100 kasaba pazarında, 2’şer kişilik takımlar halinde, stand başındaki görevlilere satış konusunda destek verecek.

Mondelez International Türkiye’de Sakız ve Şeker Kategorisinden Doğuş Kezer de, “Kent, hayata keskin çizgilerle bakmadığı, hayatın renkli ve eğlence dolu olduğuna olan inancını, yeni logosunda da yansıtıyor. Kent, bu bayramdan itibaren yeni logolu görselleriyle tüketicileriyle buluşacak” dedi.

KEŞFETYENİ
Ünlü şefi yıkan ölüm! 'Baba yadigarını kaybettik'
Ünlü şefi yıkan ölüm! 'Baba yadigarını kaybettik'

Cadde | 24.05.2025 - 07:42

Şef Mehmet Yalçınkaya, sosyal medyadaki son paylaşımıyla takipçilerini üzdü.

Yazarlar