14.08.2009 - 00:16 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Akın, Bağcılar’daki 212 İstanbul Power Outlet AVM’nin açılışını duyurmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında, 37 yıl önce Güneşli bölgesine geldiklerinde bölgede sadece boş arsaların olduğunu dile getirdi.
“Biz buraya gelmeye korkardık. Burayı kurtlar basardı” diye konuşan Akın, AVM’yi yapmaya başladıklarında ise etraflarının gelişmeye başladığını, bu nedenle kendilerini çok şanslı hissettiklerini söyledi. Yatırımlarının kriz dönemine rastlamasını ise şanssızlık olarak değerlendiren Akın, “Biz burayı inşa etmeye başladıktan altı ay sonra ekonomik kriz başladı. O noktada CarrefourSA, Media Markt ve Praktiker bize destek oldular ve sıkıntımızı paylaştılar. Bu üç markanın yanımızda olması bize güç veriyor” şeklinde konuştu.
Rezidans projesi gündemde
AVM’nin adındaki “Power”ın (Güç), CarrefourSA, Media Markt ve Praktiker mağazalarından kaynaklandığını anlatan Akın, “Bu markaların buraya günlük getirecekleri insan sayısına baktığımızda CarrefourSA 10 bin, Media Markt 9 bin, Praktiker ise 4-5 bin kişi getireceklerini söylüyor. Ancak biz daha fazla getirebileceklerini düşünüyoruz. Burada 173 mağaza var. Biz burayı outlet yapmayı düşünmüyorduk ancak özellikle tekstil markalarımız, bizi outlet yapmaya inandırdı. Biz de daha yüksek cirolar yakalayacağımıza inanıyoruz” dedi.
Akın, proje maliyetinin 115 milyon euro olduğunu belirterek, öncelikle AVM’nin çevresini rehabilite etmek istediklerini söyledi. AVM’nin yanındaki rezidans projesine de değinen Akın, “Çok yakında 212 İstanbul Rezidans inşaatımızın da temelini atacağız” dedi.
‘Outlet’i marka olmaktan çıkaracağız’
212 İstanbul’un yönetim firması “AVM mfi Partners” Genel Müdürü Aydın Yurdum, 212’de “Outlet”i markadan çok, gerçek anlamı ile kullanacaklarını belirtti. CarrefourSA Kurumsal İlişkiler Direktörü Merter Özay, Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan ve Praktiker Ülke Müdürü Guenter Vosskaemper de toplantıda hazır bulundu.