21.12.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu'dan yılın bilançosu... axeko022.jpg Yurtdışı dahil cironun 4.8 milyar YTL'ye çıkacağını, müşteri sayısı açısından 242 milyonu yurtiçinden olmak üzere 300 milyon müşteriye ulaştığını belirten Bulgu, şirketin kombine cirosunun 2008'de 6.3 milyar YTL'yi geçeceğini ve 2009'da 7 milyar YTL kombine ciro hacmine ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Migros-Tansaş birleşme sonuçlarını değerlendiren ve operasyonun Migros için bir dönüm noktası olduğunu vurgulayan Bulgu, tüm planlarını büyüyen, istikrarlı, dünyanın ilgisini çeken Türkiye üzerine kurguladıklarını dile getirdi. Bulgu, "Birleşmeyle gerçekleşen toplam büyüklükten daha fazla büyümeye odaklandık. 2005'te Türk perakende sektörünün birinci sırasında olan Migros Türk, 3 yılda kendinden daha da büyük ilave değerle katlanacak" dedi. Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu, Migros Türk'ün, yurtiçinde (Migros, Şok, Kangurum, Tansaş ve Macrocenter olarak beş ayrı formatta) 2006 yılını 3.7 milyar YTL ciroyla kapatacağını söyledi. 2006'da ilave yüzde 6 müşteri artışı kaydedildiğini, sepet büyüklüğünün ise yıllık ortalama 22 YTL'yi aştığını, tüm formatlar bazında sepet büyüklüğünün yüzde 5 arttığını belirten Bulgu, Tansaş ile birleşmenin en önemli getirisinin ölçek ekonomisinin yakalanması olduğunu belirtti. Bunun fiyatlara yansıdığını ifade eden Bulgu, "Türkiye'nin enflasyonu yüzde 10'ken bizimki yüzde 4 oldu" dedi.Migros kartlı 4 milyon müşterileri bulunduğunu belirten Bulgu, "Müşterimizin yüzde 20'si ekmeğini bile almak için Migros'a gider. Bu müşteriler ayda 2.5 - 3 kez gelenlerdir" dedi. 'Bizim enflasyon yüzde 4' 2005'te Migros Türk (Tansaş hariç) yurtiçinde 2 milyar YTL ciro yapmıştı. Tansaş ve Macrocenter ise 1.27 milyar YTL ciro sağlamıştı. Birleşme sonucunda yurtiçinde birleşik ciro 3.35 milyar YTL'ye ulaştı. Bu rakama ilave büyüme eklendi. Yıl sonunda bunun da etkisi ile toplam cironun 3.7 milyar YTL'ye ulaşması bekleniyor. Böylece yurtiçinde yüzde 78 artış kaydedilmiş olacak. Ramstore'lar büyüme atağını sürdürdü. Migros'un toplam satış hacminin beşte 1'i yurtdışından sağlanıyor. Yurtdışı dahil toplam ciro ise 4.8 milyar YTL'ye (3.3 milyar dolar) yükseliyor. 2007'de toplam ciro 5.8 milyar YTL olacak. 2008'de 6 milyar YTL, 2009'da 7 milyar YTL hedefleniyor. Migros, 2005'i, Tansaş dahil 783 mağazayla kapatmıştı. 2006'yı (yurtiçinde 18 Migros, 53 Şok, 24 Tansaş, 1 Macrocenter açıldı. Ramstore'larla birlikte) 882 mağazayla kapatacak. 2007 yılında 100 yeni mağaza açacak. 2009'da 1.200 mağaza hedefliyor. 2007 yılındaki açılışlarla şu anda 52 ilde olan Migros, 70 ile ulaşacak. Toplam 20 bin çalışanı var. Migros'un müşteri sayısı 300 milyon. Şirket, 2006 yılı ilk 9 ay itibariyle faaliyet kârını yüzde 218 artırdı. Rakamlarla Migros Bulgu'nun verdiği bilgiye göre Türkiye'de tüketici eğilimleri açısından en ilginç gelişme kişisel bakım ürünleri harcamalarında gözleniyor. Bulgu, bu ürün grubu satışlarının trend olarak arttığını, bunun da tüketicinin kişisel bakıma giderek daha fazla önem verdiğinin göstergesi olduğunu söyledi. Bir başka önemli gelişme, pet ürünlerinin satış grafiğinin yükselmesi. Bu da giderek daha çok kişinin evde ya da bahçesinde hayvan beslediğinin göstergesi olarak değerlendirildi. Kişisel bakım artıyor Birleşmenin çok başarılı bir operasyonla, 'bir gecede' gerçekleştirildiğini anlatan Bulgu şöyle dedi:"Migroslar Tansaşlaşmadı. Tansaşlar Migroslaşmadı. Alışverişin Koç takımında ruh birliği ve kas birliğiyle yol aldık. Türkiye'yi dolaştık. Tansaş'ı 10 Kasım 2005'te almıştık. 1 Temmuz 2006'da birleşme sağlandı. Bir gece saat 10:00'da sistemler, kasalar Migros ve Tansaş olarak kapandı, 4 bin kasadan ertesi gün geçen 660 bin kişi farkında olmadı ama ertesi sabah saat 08:00'de stoklar, kasalar, ürünler tek sistemde açıldı. İki dev şirketi bir gecede sorunsuz birleştirdik. " Alışveriş grupları bir gecede birleşti Aziz Bulgu'nun verdiği bilgiye göre 6 formatta faaliyet gösteren Migros'ta en hızlı büyüyen format Şok olmuş. 2006 yılında yurtiçinde açılan 96 mağazanın 53'ü Şok formatında açılmış. Bulgu, "Şokları değiştirdik. Ürün çeşidini azalttık, sadeleştirdik. Müthiş atak yaptı. Satışları yüzde 35 arttı" dedi.Bulgu, Şoklarda müşteri başına harcamanın 8 YTL, Tansaş'ta 15 - 16 YTL, Migros'ta 22-23 YTL, Macrocenter'da ise 28 - 30 YTL olduğunu söyledi. Bulgu, "Migros ve Tansaş'ın fiyatları yakındır. Migros'ta 100 olan Tansaş'ta 99'dur" dedi. Şok'lar değişti, müthiş atak yaptı