Ekonomi 350 milyon liralık şeker ikram ediyoruz

350 milyon liralık şeker ikram ediyoruz

19.07.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Bayramlarda ikramlık şeker ve çikolataya yoğun talep var. Bu yıl bayramlık şeker pazarının 350 milyon TL olması bekleniyor. Yazın sert şekerleme daha çok satıyor.

350 milyon liralık şeker ikram ediyoruz

 

HANİFE BAŞ - Kurban Bayramı öncesi bayramlık şeker ve çikolata satışı çok arttı. Bu yıl da bayramlık şeker pazarının büyüklüğünün 350 milyon TL civarında olması bekleniyor.

Haberin Devamı

Kent, Milka gibi markaları bünyesinde bulunduran Mondelez International Türkiye’nin Genel Müdürü İhsan Karagöz, bu yıl toplam bayram şekeri tüketiminin 18-20 bin ton olmasını beklendiğini söyledi. Karagöz, bu yılki bayram için de hedefledikleri doğrultuda 11 bin tonluk bir bayram şekeri üretimi gerçekleştirdiklerini belirterek, “Ramazan Bayramı’nda bu yılki bayram üretiminin yüzde 62’sini sattık. Kurban Bayramı’nda da üretimin kalan miktarının satışını öngörüyoruz” dedi.

Kilosu 28 TL

Türkiye’de 1 milyar TL’lik şeker pazarı olduğunu dile getiren Karagöz, 350 milyon TL’lik de hediyelik ve ikramlık bayram şekeri pazarı bulunduğunu aktardı.

Karagöz, Türkiye’de bayramlaşma ve bayram şekerinin önemini anımsatarak, şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Bayram şekeri her ne koşulda olursa olsun vazgeçilmeyen bir ritüel. Geçen yıllardaki yaz mevsimine denk gelen tüm bayramlarda da bunu açıkça gördük. Bu nedenle bu yıl da sıcak havanın talebi olumsuz etkileyeceğini düşünmüyoruz. Sadece yaza denk gelen bayramlarda tüketicilerimizin sert şekerlemelere daha çok ilgi gösterdiğini gözlemlediğimizi söyleyebilirim.”

Kiloluk bayram şekerinin bu yılki tavsiye edilen fiyatının 28.5 TL olduğunu da açıklayan İhsan Karagöz, “Fiyatlarda Ramazan Bayramı’na kıyasla değişiklik yok. Geçen yıla göre yüzde 10-11 gibi bir artışla enflasyonun oldukça altında” dedi.

Saklama koşulu nasıl olmalı?

Ülker Pazarlama Üst Yöneticisi (CMO) Aslı Özen Turhan, bayram için hazır olduklarını belirterek, çikolata ve şekerleme alırken saklama koşulları açısından tüketicilerin dikkat etmesi gereken noktaları şöyle anlattı:

“İkramlık şekerlemenin 30 derecenin altında, güneş görmeyen serin ortamda saklanması gerekiyor. Çikolatanın ambalajı, ürünün nefasetini koruması açısından önemli. Ambalaj ürünü çok iyi kapatmalı, hava ve ışığa maruz kalmasını engellemeli. Çikolatanın yüzeyi parlak ve pürüzsüz olmalı, ağızda kolayca erimeli. Çikolatada bulunan kakao yağı çok özel ve hassas kristal bir yapıya sahip, bu yüzden 18-22 derecede, serin bir ortamda saklanması yeterli. Buzdolabına konmaması gerekir.”

Haberin Devamı

Çikolataya yoğun talep

Kahve Dünyası yetkilileri ise, Kurban Bayramı’nın hem normalleşme hem de yaz mevsimine denk gelmesi nedeniyle çikolata çeşitlerine yoğun talep olduğunu belirterek, “Türk insanının çikolataya olan tutkusu aşikar. Bu tutkuya bir de geleneksel bayram çikolatası alışkanlığımız eklenince talebin daha da yoğunlaştığını söyleyebiliriz. Kurban Bayramı’nın etkisiyle hazirana kıyasla çikolata satışlarımızda yüzde 142’lik artış yaşandı” ifadelerini kullandı.