Ekonomi 40 ‘alım grubu’ Moda Haftası için İstanbul’da

40 ‘alım grubu’ Moda Haftası için İstanbul’da

12.03.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, dünyaca ünlü 40 alım grubunun İstanbul Moda Haftası’nı izlemek için Türkiye’ye geldiğini belirterek, tasarıma odaklanan moda endüstrisinin kilogram başına hazır giyim ihracatını 35 dolara çıkarıp 10 yılda 10 milyar dolarlık markalı ihracat yapacağını kaydetti. Tanrıverdi, kapılarını 10. kez açan Mercedes Benz Fashion Week İstanbul’un, Türk moda endüstrisini bir üst segmente taşıdığını aktararak, sektörün hedeflerini anlattı.

40 ‘alım grubu’ Moda Haftası için İstanbul’da

Tanrıverdi, “Hazırgiyim ihracatında kilogramda 35 doları yakalayabilmemiz için en önemli kozumuz olan tasarıma ve tasarımcıya yaptığımız yatırımın geri dönüşlerini almaya başladık. Gün meyveleri toplama günü. Fashion Week’in yakaladığı başarı, Türk moda endüstrisini 2023’te 10 milyar dolarlık markalı ihracat hedefine bir adım daha yaklaştırdı” ifadelerini kullandı.

‘Yazgıyı değiştirdi’
Türk moda endüstrisinde köklü değişimlere imza attıklarını belirten Tanrıverdi, Karaköy Antrepo 3’te gerçekleştirilen Mercedes Benz Fashion Week İstanbul’un sektörün yazgısını değiştirdiğini aktardı. Moda haftasını izlemek üzere 40’ın üzerinde alım grubunun İstanbul’a geldiğini bildiren Tanrıverdi, şunları kaydetti:
“Pek çok zorluğu aşarak hazırgiyim sanayimize kazandırdığımız İstanbul Moda Haftası’nı, 10. kez düzenliyoruz. Artık çok daha profesyonelce gerçekleştirilen ve İstanbul markasının değerini artıran moda haftamız dünya moda takviminde yerini aldı. Moda haftasının sektörümüz üzerindeki en önemli etkisini tasarıma ve tasarımcıya yönelik yatırımların artması, çoğalması yönünde gördük. Salt üretimle hele fason üretimle bir yere varılamayacağını herkes gördü. Dünya modasında daha fazla yer alabilmek için sektörümüzün en önemli silahı olan tasarıma odaklandık. Marka ve tasarım birbirlerini besleyen, destekleyen iki önemli kavram. Bu sayede bugün 24 dolar olan kilogram ihracat rakamımızı en kısa zamanda 35 dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Böylece 2023’teki 10 milyar dolarlık tasarıma odaklı markalı ürün ihracatı gerçekleştirebileceğiz. Yakaladığımız ivmeyle halen 1 milyar doların biraz üzerinde olan markalı ihracatımız 2023’te rahatlıkla 10 milyar doları aşacak. Toplam ihracatımız ise 60 milyar dolara ulaşacak.”