11.10.2009 - 00:23 | Son Güncellenme:
ESENGÜLMETİN
Zümrütlerin, pırlantaların, yakutların göz kamaştırdığı bu fuarda asıl ilgiyi, ürünlerin büyük kısmının indirimli ya da uzun taksitlerle satılması çekiyor. Rotaforte Uluslararası Fuarcılık ve Medya tarafından düzenlenen, CNR EXPO’da cuma günü açılan ve yarın sona erecek olan 29. İstanbul Jewelry Show II mücevher sektörünü buluşturuyor. Perakende satışların da yapıldığı fuara krizde hemen her sektörün can simidi olarak sarıldığı indirim kampanyaları damgasını vuruyor. İşte fuardan dikkat çeken ürünler ve kampanyalar:
Pırlanta kravatı, cüzdanı süslüyor
Zen, krizde hem ilgi çekici hem de uygun fiyatlı ürünlere yönelmiş. Tüketicilerin ilgisinin 300-500 dolarlık ürünlerden 100 dolarlık ürünlere kaydığını anlatan Zen Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, özellikle iç pazarda hem şık hem de ucuz ürünlere ağırlık verdiklerini söylüyor. Erkeklere yönelik koleksiyonlar hazırlamaya başladıklarını belirten Güzeliş, 80 dolarlık pırlantalı kravatlar ve 100 dolarlık pırlantalı cüzdanların erkek müşteriler tarafından ilgi gördüğünü kaydediyor.
1000 dolar görünümlü...
Elmas ürünleri satan Mary Antique markası krizde düşen satışlarını artırmanın yolunu 100 dolarlık elmas yüzük üretmekte bulmuş. Bu yüzükle satışlarını ikiye katladıklarını söyleyen şirketin sahibi Meri Taksi, 1000 dolarlık yüzüklerden ayırt edilemeyen yüzüklerin düğünlerde hediyelik için alındığını ve özellikle damatların geline düğünlerde bu yüzüklerden taktığını söylüyor.
Eskiyi getir, yeniyi götür!
İtalyan menşeli Roberto Bravo, ‘Eskiyi getir, yeniyi al’ kuyumcular için kampanyası başlatmış. Elinde kalan ürünleri getirenler, belli bir fark ödeyerek yeni tasarım ürünleri alabiliyorlar.
12 ay taksit yapıyorlar
Ariş, dünyadaki pırlantaların 10 binde 1’ini oluşturan 116 bin dolarlık sarı pırlanta yüzüklerini ilk kez fuarda tüketicilerin beğenisine sundu. Standda, yüzde 25-30 indirimler ilgi çekiyor. Fiyatları 600 ila 25 bin lira arasında değişen evlilik paketlerinde alyans, tektaş yüzük, pırlanta kolye ve isteğe bağlı olarak küpe ya da bileklik yer alıyor. 12 aya kadar taksit yaptıklarını da söyleyen Ariş Kurumsal İletişim Müdürü Melda Vodina, “Mağazalarımızda stok fazlası ürünleri her cumartesi yüzde 50 indirimle satıyoruz” diyor.
Mücevherde Çin rüzgârı
Fuara Hong Konglu firmalardan da katılım var. Bunlardan biri de sahip KBS Design... Şirketin Hintli satış elemanı mücevherleri Çin’de ucuz işçilikle yaptırdıklarını, Türkiye’deki fiyatlara göre yüzde 30 daha ucuza sattıklarını söylüyor. Bir diğer Hong Konglu şirket Christelle’de ise 18 karatlık pırlanta kaşıklar ve USB’ler dikkat çekiyor.
Zeytin dalında pırlanta
Orjinal Kuyumculuk hem savaşa karşı tepkisini göstermek hem de savaş karşıtı kitleyi yakalamak için zeytin dallı barış kolyesi tasarlamış. Pırlanta ve altından üretilen bu ürün özellikle savaşın izlerini atlayamayan Iraklılar tarafından büyük ilgi görmüş. Pırlantada outlet satışlarına da başladıklarını belirten şirketin sahibi Zeki Güven ithal ve ihraç fazlası pırlanta ürünlerde yüzde 50 indirim yaptıklarını söylüyor.