31.03.2011 - 02:57 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Erkek giyim markası Kiğılı ‘Big and Tall’ 7XL koleksiyonuyla ürün yelpazesini 70 bedene kadar çıkarıyor. Genellikle standartların üzerindeki büyük beden kişiler için yapılan özel dikime verilen ‘Big and Tall’ böylece perakendeye alanına da katılmış oluyor.
Kiğılı Giyim Yönetim Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, “Anadolu’nun her yerini geziyorum. Son bir yıldır beni görenler büyük beden üretmemi istiyor. Kimileri de benimkileri beğeniyor. Üzerimdekilerden istiyor. Bu nedenle böyle bir koleksiyon üretmeye karar verdik” dedi.
Marka yüzü aranıyor
Geçen yıl kısıtlı sayıda büyük beden ürettiklerini ve duyuru yapmamalarına rağmen iyi sonuç aldıklarını anlatan Kiğılı, “Bu dönem yaz koleksiyomuzla birlikte çeşit sayısını artırdık. Gömleğin yanı sıra takım elbiseler trkiolarda tüketicilerle buluşacak” diye konuştu.
Kiğılı, Big and Tall koleksiyonuna uygun olarak sporcu, sanatçı farklı meslek gruplarından kişiler hakkında araştırmalarını sürdürdüklerini ve bir marka yüzü de kullanacaklarını da sözlerine ekledi.
Özel ürünlere devam...
“Benim kendime göre özel ölçüm var, senelerdir aynı tarzda fabrikamda dikilenleri giyiyorum” diyen Kiğılı, “Big and Tall giymeyeceğim. Kendi özel ürünlerimi kullanmaya devam edeceğim” diye konuştu.
İlk etapta amaçlarının ürünleri müşterilerle tanıştırmak olduğunu ifade eden Kiğılı şunları anlattı: “Bu tip elbiseler dikilirken hem daha çok kumaş gidiyor hem de zaman. Ancak biz ilk etapta müşterileri ürünlerle tanıştırmak istiyoruz. Bu nedenle ilk yıl için diğer ürünlerle aynı fiyattan satış yapacağız. Daha sonra maliyetlere bağlı olarak düzeltme yapmayı düşünüyoruz.”
Büyük beden giyen kişilerin istedikleri tarz ürünü buldukları zaman tek alım yapmakla kalmadıklarını anlatan Kiğılı, “Talebin yoğun olacağını düşünüyoruz. Kısa süre içinde Kiğılı Big and Tall adı altında ayrı mağaza zinciri de kurma düşüncemiz var” dedi.
Mağaza atağına kalkıyor ciro hedefi 200 milyon dolar
Kiğılı Giyim CEO’su Hilal Suerdem yeni büyük beden koleksiyonuyla ilgili olarak, “Abdullah Bey’de görüp isteyen müşterilerimiz vardı. Yani bu işte Abdullah Bey bizim deneğimiz oldu” dedi.
Mağazalarda yapılan satışların yüzde 40’ının 4 drop olan geniş bedenlerden geldiğine değinen Süerdem, “Bu yıl için satışların yüzde 8’inin ‘Big and Tall’ 7XL koleksiyonundan gelmesini planladıklarını dile getirdi.
Süerdem markanın 2011 planlarına ilişkin olarak şu bilgileri paylaştı: “12 günde 1 mağaza açma planlarımız var. Berlin, İran ve Rusya’da 3 tane, yurtiçinde 32 mağaza açacağız. 2010 yılını 165 milyon dolar ciro ile kapattık. Bu yıl amacımız 200 milyon dolar ciro elde etmek” dedi. Koleksiyonun ilk etapta potansiyeli yüksek 40 mağazada satılacağını anlatan Süerdem, Rusya ve Kuzey ülkelerine ihracat da yapacaklarına değindi.