EkonomiAğzı olmayan kedi Türkiye’de

Ağzı olmayan kedi Türkiye’de

28.01.2010 - 01:28 | Son Güncellenme:

Hello Kitty’nin kurucusunun oğlu Tsuji, “Ağzı olmayan kedimiz duyguların aynası. Ona bakan kendini görür” dedi

Ağzı olmayan kedi Türkiye’de

Paris Hilton, Cameron Diaz ve Lady Gaga gibi dünyaca ünlü isimlerin tercih ettiği ‘Hello Kitty’ markası yüzlerce ürün çeşidiyle Türkiye piyasasına girdi. 13 Türk firmasıyla lisansörlük anlaşması imzalayan Hello Kitty, Türk tüketicisine yerli ürünlerle ulaşacak.
Hello Kitty’nin Türkiye’deki haklarına sahip olan Max Licensing firmasının kurucusu Diana Magarino, dünyada 6 milyar dolar ciroya sahip olan Hello Kitty’nin bu yıl 35. yılını kutladığını söyledi. Magarino, “Paris Hilton gibi ünlülerin bu markayı tercih etmesinin en önemli nedeni masumiyeti ve saflığı simgelemesi ve kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri. Bu marka güzel bir denge oluşturuyor” dedi.

13 firmayla anlaştı
Türkiye’de 13 üretici lisansörle anlaştıklarını söyleyen Magarino, “Türkiye’de özellikle uygun kalitede üretim yapılıyor. Bu üreticilerle anlaşmamızın en büyük nedeni bu. Türk tüketicisi Hello Kitty ürünlerini talep edince pazara girmeye karar verdik ve Türk firmaları ile anlaşmalar yaptık” dedi.

‘Bizi genç nüfus çekti’
Yeni yaşının en son kutlamasını İstanbul’da yapan Hello Kitty’nin yaratıcısının oğlu ve Sanrio firmasının COO’su Kunihiko Tsuji de organizasyon nedeniyle Türkiye’ye geldi. Tsuji, “Türkiye, önümüzdeki 3 yıl içinde Hello Kitty’nin yükselen başarısına ortak olacak en önemli ülkelerden biri haline gelecek” dedi.
Dünyadaki pazarlara doğal yollardan girdiklerini anlatan Tsuji, “Önce tüketiciden bize talep gelir. Ardından o pazara gireriz” diye konuştu. Türkiye pazarında da önemli başarılar elde edeceklerine inanadığını anlatan Tsuji, 1 yıl içinde hedefledikleri sonuçları elde edeceklerini söyledi. Hello Kitty olarak hedef pazarları arasında Hindistan ve Afrika’nın da olduğunu kaydeden Tsuji, “Türkiye nüfusunun genç olması çok önemli” dedi. Hello Kitty’nin kuruluşuna ait de bilgi veren Tsuji şunları söyledi:
“Hello Kitty insanları küçük hediyelerle mutlu etmek amacıyla kuruldu. Hello Kitty tıpkı bir ayna gibi. Kedimizin ağzı yok. Çünkü insanlar mutluluğu ve üzüntüyü ağzıyla ifade eder. Ağzının olmamasının sebebi insanlar nasıl hissediyorsa Hello Kitty’ye baktıklarında onu da öyle görüyorlar.”
Şirketin Avrupa, Ortadogu ve Afrika Global Tüketim Ürünleri Başkanı Roberto Lanzi de şirketin, marka bilinirliğini cirodan daha önemli saydığını ifade etti.
Hello Kitty’nin Türkiye’deki lisansörleri şöyle: Hakan Çanta, Sunman, CEYO, Saray Halı, Wenice Kids, ABKA, Keskin Color, Kom, Umur, Uğur Şapka, Doğan Egmont, AGE Group, Papatya Tekstil.

Haberin Devamı

Londra’da doğdu sosyal ikon oldu
Hello Kitty, 1974 yılında Londra’da doğdu. Yıllar içinde şu ana kadar yaratılan karakterler arasında, ilgi çeken karakterlerden biri haline geldi. Hello Kitty, tüm dünyada, sanatçılara ve tasarımcılara ilham kaynağı olmakla beraber her yaştan kadına hitap eden bir sosyal ikon oldu.