20.03.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
Reklam Kurulu, 13 Şubat'ta yaptığı toplantıda, Unilever'in ürettiği Amaze'nin televizyonlarda yayımlanan reklamlarında, 'söz konusu ürünün çocukların zihinsel gelişiminde etkili olduğu' yönünde ifadeler bulunduğunu belirledi. Bu ifadeler, ilgili kanun ve tebliğlere uygun bulunmadı. Kanun uyarınca, reklamlara 3 ay süreyle tedbiren durdurma cezası verdi.Kurul, ocak ayında yaptığı toplantıda da Unilever'in 'Becel Pro-activ' isimli ürününün reklamını 3 ay süreyle tedbiren durdurmuştu.Reklam Kurulu, Türkiye Ekonomi Bankası'nın "Siz paradan daha değerli şeylerle ilgilenin" başlıklı seri reklamlarında iki doktorun hasta başındaki konuşmalarını da 'doktorları rencide edici' bularak reklama üç ay süreyle durdurma cezası verdi. Kurul, McDonald's ve Burger King'e de, kampanyada ilan ettiği oyuncakları vermemesi nedeniyle, 5 bin 491'er YTL idari para cezası kararı aldı. Kurul birçok yayın kuruluşuna da örtülü reklam cezası verdi. Reklam Kurulu, 'deha küpü' olarak reklamı yapılan 'Amaze'in reklamlarının, tedbiren 3 ay süreyle durdurulmasına karar verdi.