Ekonomi Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

03.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Avrupalı, Amerikalı ve Japon devlerin imza attığı yeni modellerin Paris şovunda, Güney Koreli Hyundai’nin İzmit’te üretimi yapılan i20’si de iddiasını ortaya koydu

Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

Avrupa’nın en önemli otomobil etkinlikleri arasında bulunan Paris Otomobil Fuarı, basın günüyle birlikte açıldı.
Her ne kadar otomotiv satışları Fransa’da bile düşük seyretse de, 2012’deki 1.2 milyonluk ziyaretçi sayısına ulaşılabileceği tahmin ediliyor.
Özellikle ev sahibi Fransız üreticilerin son dönemde geliştirdikleri “daha az tüketen” modellerin yanında, yine Avrupalı markaların hazırladığı “süper spor” yeniliklerin de birarada sergilenecek olması, Paris Fuarı’nı daha ilginç bir hale getiriyor. Ancak bununla birlikte, Avrupa’daki satışlarda iyileşme beklentisi içinde olan markaların, Rusya krizi nedeniyle bu hedeflerine ulaşamaması, fuarın “bayram havası” yerine, “ihtiyatlı iyimserlik” içinde geçmesine neden oldu.
Kriz öncesindeki eski parlak günlerine döneceklerini uman otomotivciler, artık kriz öncesi rakamlara ulaşmanın zor olduğunu biliyor. Hatta bu, 2020 yılından sonraya bile kalabilir. İşte bu yüzden herkesin ortak görüşü, fuarda yeniliklere rağmen renk ve heyecanın eksik olduğu yönünde.
Yaklaşık 200 yeni model ve 100’den fazla dünya tanıtımının yapıldığı Paris Otomobil Fuarı, 19 Ekim tarihine kadar ziyaret açık kalacak.

Haberin Devamı

Hyundai Assan’ın İzmit, Alikahya’daki tesislerinde i10 modeliyle birlikte üretimine başlanan yeni i20, Paris Otomobil Fuarı’nda adeta podyum yaptı. Dünya tanıtımı gerçekleştirilen model için, yan sanayi ile birlikte yapılan yatırım tutarının 508 milyon euro’yu bulduğu belirtildi. Yeni i20, kasım ayında Türkiye’de satışa sunulacak.
İzmit’teki fabrikanın kapasitesinin 200 bin adede çıkarılmasının ardından ön üretimine başlanan yeni i20, Paris’te dünyaya tanıtıldı. 15 Ekim’de seri üretimi törenle başlayacak olan i20’den, bu yılın sonuna kadar 25 bin 500 adet üretilecek ve bunun 20 binden fazlası Avrupa’ya ihraç edilecek. i10 gibi Avrupa pazarları için üretimi sadece Türkiye’de yapılacak ve anlaşma sağlanması durumunda Avustralya’ya da ihraç edilecek.

Haberin Devamı

‘24 yıldır kâr etmedik, yatırım yaptık’
Hyundai Assan’ın yaklaşık 24 yıldır Türkiye’de faaliyette olduğunu hatırlatan Ali Kibar “Biz yatırımımızı hep uzun vadeli gördük. 24 yıldır kar etmedik, sürekli gelişim için yatırım yaptık. Ama bundan sonra ihracatla birlikte kâr edeceğiz” dedi.
Türkiye’de sanayici olarak ellerinin sürekli taşın altında olduğunu da vurgulayan Kibar,”Biz gerçek sanayiciyiz. Bizim yaptığımız yatırımlar AVM yatırımlarına benzemez. Katma değeri yüksek yatırımlar” ifadesini kullandı. Türkiye’ye Avrupa’dan araç ithal eden birçok markanın damping yaptığını öne süren Kibar, “Gümrük Birliği ve AB anlaşmaları yüzünden sesimiz çıkmıyor. Olan yerli sanayiciye oluyor” diye konuştu.
Türkiye’deki araç satışlarındaki vergi sisteminin yanlış olduğunu söyleyen Kibar yeni yatırımcının zor geleceğini belirtti. Kibar, “Tüm dünyada otomotiv yatırımları önce iç pazar hedeflenerek yapılıyor. Sonra da ihracatla destek alınıyor. Bizde ise tam tersi oluyor” dedi.

Üçüncü modele hazırlık
Hyundai Assan’ın Başkanı Ali Kibar, grubun yatırımının geçen yıl açıklanan 1.1 milyar liranın üstüne çıkıp, 1.4 milyar TL’yi bulduğunu söyledi. 2015’te 203 bin araç üretip, 180 binini ihraç edecek olan Hyundai İzmit fabrikası, kapasiteyi 215 bine kadar çıkarabilir. B-SUV sınıfında olması beklenen üçüncü model üretimi için de hazırlıklar sürüyor.

Haberin Devamı

Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

LAMBORGHINI
Hibrit boğa

İtalyan süper spor otomobil üreticisi Lamborghini, çok tartışılan yeniliğini sonunda Paris’te gösterdi. Markanın efsane modeli Miura’dan da tasarım unsurları taşıyan Lamborghini Asterion LPI 910-4, inanılması güç ama, gerektiğinde şehir içinde 50 kilometre kadar sadece elektrikle yol alabiliyor. Ön tekerlekleri sadece iki elektrik motorundan güç alan Asterian, arka tekerleklerde de 5.2 lt V10 benzinli motorun ilettiği gücü kullanıyor. Her üç motor da, toplamda araca 910 HP güç veriyor. 0-100 km/s hızlanmasının 3 saniye civarında olduğu belirtiliyor.

Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

AUDI
TT’nin sedanı geldi

Lüks Alman Audi, yeni spor otomobili TT’ye bir de “Sedan” ekledi. 5 kapılı TT Sportback Concept, 400 beygirlik bir otomobil olarak düşünülmüş. Spor otomobille sedanı birleştiren TT Sportback’in, markanın yelpazesinde farklı bir yere oturtulması bekleniyor. Tabii üretilirse... Araçta 2.0 lt turbo motor bulunurken, dört tekerlekten çekiş sistemi “Quattro” da mevcut.

Haberin Devamı

Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

INFINITI
Japonlar coştu bir kere

Japon üretici Nissan’ın bünyesindeki lüks otomobil markası Infiniti, fuarda dört kişilik “Q80 Inspiration” (Türkçesi ilham gibi bir şey) adını verdiği konseptiyle yerini aldı. Renault-Nissan ittifakının Daimler ile yaptığı işbirliğinin de bir ürünü olan bu model, temellerini Mercedes’ten almış. Seri üretime geçtiğinde, Infiniti ürün yelpazesinin en üstünde yer alması beklenen Q80, “1+1+1+1” gibi ilginç bir oturma kapasitesine sahip. Yani her bir koltuğu, birbirinden bağımsız... Hibrit motor teknolojisine sahip otomobilde, “otonom” sürüş sistemi de var. Yani otomobil, sürücü isterse direksiyonu kendisi devralabiliyor!

Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

MERCEDES
Porsche’ye gözdağı

Bu yıl yeni modellerinin de etkisiyle, keyif bir hayli yerinde olan Mercedes, Paris’e de eli boş gelmemiş. Özellikle Porsche gibi rakiplere “gözdağı” vermeyi amaçlayan AMG GT’yi sergileyecek Mercedes, bu otomobilden bir hayli umutlu. Markanın performans bölümü AMG’nin elinden çıkma 4.0 lt V8 motor, 500 HP civarında güce sahip.

Haberin Devamı

Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

Fransız üretici Citroen fuarda konsept modeliyle ilgi çekti.

Alikahyalı İ20 Paris’i salladı

VOLKSWAGEN
Kalbinde adeta bir motosiklet motoru var

Volkswagen, daha önce dünyanın en az tüketen seri üretim modeli XL1’i tanıtmıştı. Paris’e ise bu aracın “Sport” modelini getirdi. XL Sport, her ne kadar XL1 gibi 100 km’de 0.9 litre kadar düşük tüketime imza atamasa da, etkin bir aerodinamiğe ve hafifliğe sahip. Üstelik gücünü, 197 HP’lik bir motosiklet motorundan alıyor. Motor, VW Grubu’nun bünyesine kattığı son marka olan Ducati’nin 1199 Superleggera V-twin makinesinden geliyor. Araç, iki silindirli bu motorla 11 bin devir/dakika çevirebiliyor.

Yazarlar