Ekonomi Alışverişe baba doping

Alışverişe baba doping

14.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

20 Haziran’da kutlanacak Babalar Günü’ne az bir zaman kala sanal ve mağaza alışverişi hareketlendi. Perakende sektörü Babalar Günü ve ertelenen ihtiyaçlar nedeniyle cirolarda yüzde 25 - 30 artış bekliyor

Alışverişe baba doping

Hanife Baş -  Babalar Günü’ne az bir zaman kala alışveriş hareketlenirken, satışlarda yüzde 30 artış bekleniyor. 20 Haziran’da kutlanacak Babalar Günü’ne özel kampanyalar da başladı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Babalar Günü ve ertelenen ihtiyaçlar nedeniyle cirolarda ortalama yüzde 2530 artış beklediklerini söyledi. Babalar Günü’nde, Anneler Günü’nün yüzde 60  70’i düzeyinde bir hediyelik alışverişi olduğunu belirten Öncel, “Hediyelik siparişleri online olarak verilmeye başlandı. Mağazalardan hediyelik alışverişinin ise ağırlıklı olarak cuma ve cumartesi günü yapılacağını öngörüyoruz. Bu iki günde hazır giyim, aksesuar, parfüm satışı yapan mağazaların cirolarında yüzde 50’ye varan artış bekliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Önce gömlek

Öncel, Babalar Günü için hediyelik alışverişinin özellikle bazı kategorilerin cirosuna katkı sunacağını dile getirerek, “Babalar Günü’nde hediye olarak akla önce gömlek geliyor. Gömleğin yanı sıra kravat, kalem, parfüm, telefon ve aksesuar gibi ürünler tercih ediliyor. Pandemi sürecinde spor giyime de ilgi arttı” diye konuştu.

MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, Babalar Günü’yle ilgili, “Online tarafta ve mağazalarda sepet ortalaması 1.319 TL. Babalar Günü hediye alışverişlerinin yoğunlaşacağı 14 Haziran haftası akıllı telefon, TV, kişisel bakım cihazlarında satış artışı bekliyoruz” bilgisini verdi.

Sanal tarafa ilgi sürüyor

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi ve IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, pandeminin etkisiyle e-ticaretin büyüdüğünü anımsatarak, şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Pandemiden önce e-ticaret hacmi her yıl ortalama yüzde 35 büyürken, 2020’de bu oran yüzde yüzün üzerinde gerçekleşti. Babalar Günü etkisini satın alma ve ürün aramalarında gözlemleyebiliyoruz. Öne çıkan bazı kategori ve ürün tipleri ise cüzdan, saat, bileklik, giyilebilir teknolojiler, güneş gözlükleri, tıraş makineleri, giyim, tişört oldu. Bu kategorileri arama hacminde yüzde 40’a yakın artış var.”

Kampanyalar hızlı başladı

Damat, Tween markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding’in Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu özel gün için ağırlıklı olarak tişört ve gömlek satıldığını aktararak, şunları anlattı:

“D’S Damat’ta Babalar Günü’ne özel yüzde 20 indirime ek ikinci ürüne yüzde 50 indirim kampanyamız var. Mağazalarımızın cumartesi de açılmasıyla, Babalar Günü’ne son 3-4 gün kala satışlarımız daha da fazla artacaktır.”

Saat arttı

Saat&Saat Başkanı Ramazan Kaya, bu yıl hediye olarak saati düşünenlerin oranının arttığını ifade ederek, “Özellikle satışlarda klasik saat modelleri ön plana çıkarken genç babalar için bileklik ve modern tasarıma sahip saatler de tercihler arasında yer aldı. Bu yıl Babalar Günü özelinde sepet ortalamamız 850 TL” dedi.