Geri Dön
EkonomiAlışverişte Efsane Cuma hareketi

Alışverişte Efsane Cuma hareketi

Alışverişte Efsane Cuma hareketi erken başladı. 26 Kasım’daki bu indirimli alışveriş günü için markalar kolları sıvarken, 50 milyar TL’lik ciro hedefleniyor. Stok sıkıntısı nedeniyle bazı indirimler etkilenebilir.

Alışverişte Efsane Cuma hareketi

HANİFE BAŞ - Alışveriş festivali Efsane Cuma için geri sayım sürerken, alışveriş hareketi de başladı. Bu yıl Efsane Cuma 26 Kasım Cuma, Siber Pazartesi ise 29 Kasım Pazartesi’ye denk geliyor. Bu iki gün dolayısıyla sanal ve fiziksel perakende hareketlenirken, stok sıkıntısı nedeniyle elektronik ve hazır giyimde indirimlerin etkilenebileceği belirtiliyor.

50 milyar TL ciro

TOBB E-Ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, e-ticarette indirim kampanyalarının yoğunlaştığı kasım - aralık ayı için Türkiye geneli toplam e-ticaret ciro beklentilerinin 120 milyar TL civarında olduğunu söyledi.

Çiğdemli, “Efsane Cuma ve Siber Pazartesi özelinde ise beklentimiz 50 milyar TL. Ticaret Bakanlığı verilerine göre, 2021’in ilk 6 ayında e-ticaret hacmi, bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 75’lik artışla 161 milyar TL olarak gerçekleşti. 2020 başında e-ticaret yapan işletme sayısı 60 binlerdeyken, bu rakam 300 binlere ulaştı. 2021 sonunda Türkiye geneli e-ticaret hacminin 450 milyar TL’ye ulaşmasını bekliyoruz” dedi.

Tekstil ve elektronikte stok sıkıntısı nedeniyle indirimlerin etkilenebileceğine dikkat çeken Çiğdemli, “Satıcı söylediği teslim tarihine mutlaka uymalı. Bir şikayet durumunda satıcıya idari para cezası kesilebilir” uyarısında da bulundu.

MediaMarkt Türkiye Satınalmadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Faruk Kocabaş, kampanyalarının kasım ayının başından beri devam ettiğini belirterek, şunları söyledi: “Şahane Kasım diyerek fırsatları bu aya yaydık. Bu yıl Şahane Kasım’ın cirodan yüzde 30’luk pay almasını bekliyoruz. Mediamarkt.com.tr üzerinden ise ciro artışının iki katına çıkmasını, adette ise yüzde 80’lik bir artış olmasını bekliyoruz.”

İdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, tüketici açısından bu dönemlerin indirim ve uygun fiyatlı ürün temin etme anlamına geldiğini dile getirerek, işletmelerin de ellerindeki stokları erittiğini aktardı. Özkara, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu dönemde her zaman olduğu gibi elektronik, aksesuar, tekstil, giyim, ayakkabı ve hızlı tüketim malzemeleri ön plana çıkıyor. Temel ihtiyaç ve tüketim malzemeleri geçen dönemlere göre daha aktif olarak değerlendirilecek.”

‘Paravan’ sitelere dikkat

İndirim dönemlerinde alışveriş yaparken dikkat edilmesi gerekenler de var.

- Sahte, paravan e-ticaret sitelerine dikkat edilmeli. Gerçek olamayacak kadar büyük indirim vaatlerine inanılmamalı.

- Sahte kargo takip mesajları da öne çıkan dolandırma yöntemlerinden biri.

- İnternet alışverişi yaparken, web sitesinin gerçek olup olmadığını kontrol edilmeli.

- Sitenin adres ve telefon bilgilerine bakılmalı.

- Telefonda veya mesajla kimseye kredi kartı bilgisi vermeyin.

- Sosyal medya üzerinden alışveriş yapılacaksa ya kapıda ödeme seçeneği tercih edilmeli ya da sanal kart kullanılmalı.

Süper Loto'da 119 milyon 693 bin 823 TL'lik büyük ikramiye sahibini buldu
Yarıyıl tatili için flaş karar! Vali Yerlikaya duyurdu
4 maddelik kritik teklif Meclis'ten geçti! Vergiden muaf tutulacaklar
Erdoğan 'talimatı verdim' diyerek sıcak gelişmeyi duyurdu
İBB'den flaş uyarı: İzlanda kışı geliyor
'Camdaki Kız’da Cana’dan bomba hamle! ‘Olan yine Nalan’a olacak’
Belediyede rüşvet skandalında yeni gelişme!
Merkez Bankası'nın faiz kararı belli oldu
Hadise bombayı patlattı! Sürpriz haberi Instagram'dan paylaştı
Gökhan Gönül bu sezon bir ilki yaşadı
Rum yönetiminden skandal YPG kararına Türkiye'den sert tepki!
Fenerbahçe yönetimine: Getiremiyorsunuz!
Genç öğretmenin katiline linç girişimi! Öfke dalga dalga yayılıyor
Başakşehir ve Galatasaray transfer yarışında
Yemeksepeti, 2021’in hızlı ticaret trendlerini açıkladı

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler