EkonomiAlman Penny, Türkiye'ye 'ucuz' satmaya geliyor

Alman Penny, Türkiye'ye 'ucuz' satmaya geliyor

22.08.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Alman Rewe grubuna ait indirimli marketler zinciri Penny, İstanbul'da yatırıma hazırlanıyor. İlk aşamada 100 mağaza planlayan Penny, ucuz tatil paketleri satacak

Alman Penny, Türkiyeye ucuz satmaya geliyor

axeko032.jpg Ucuz mal satan ufak marketler olarak faaliyet gösteren Penny'nin İstanbul'da yatırım için fizibilite çalışması yaptığı, ilk aşamada 100 mağaza açmayı planladığı öğrenildi. Perakende sektörü son günlerde satın alma dedikodularıyla çalkalanırken, Alman Rewe grubu çatısı altında faaliyet gösteren indirimli marketler zinciri Penny'nin Türkiye'de yatırım yapmaya hazırlandığı öğrenildi. 45 milyar euro yıllık ciroya sahip firmanın, Türkiye'de yeni mağaza açmak yerine varolan ucuzluk zincirlerine talip de olabileceği konuşuluyor. Alman Penny şirketinin kendileriyle iletişime geçtiğini söyleyen Şalvarlı Et'in sahibi Abuzer Göktaş, "Alman Penny şirketi bizimle görüşmeye geldi. Bize 'Eğer yatırım yaparsak et bölümünün işletmesini size vermeyi düşünüyoruz' dediler. Bir iki sefer toplantı yaptık. Şu anda araştırma yapıyorlar" dedi. Cirosu 45 milyar euro Rewe grubuna bağlı olan Penny, Türkiye pazarına yönelik olarak ucuz tatil paketleri de satıyor. Penny market grubu Türkiye için tüm Almanya'da yaklaşık 2 bin market zincirinde tatil pazarlıyor. Tatil katalogları hazırlayan gruba ait turlara aynı zamanda ücretsiz olarak aranabilen telefon hatlarından da rezervasyon yapılabiliyor. Tatil paketi de sunuyor 2001 2005Hipermarketler 2.80 3.20 Süpermarketler 19.30 24.20İndirim mağazaları 3.20 5.60Marketler 1.10 1.00Bakkallar 47.40 42.00Şarküteriler 16.80 15.60Diğer 9.40 8.40 Gıda perakendecilerinin pazar payları (%) Kaynak: Euromonitor verilerinden AMPD tarafından hazırlanmıştır. 2001 2005Hipermarketler 149 160Süpermarketler 3.491 5.385İndirim mağazaları 1.422 2.355Büfe, kuruyemişçi vb. 4.476 5.962Bakkallar 141.781 135.473Manav, şarküteri vb. 61.052 67.259Diğer 30.938 33.259 Gıda perakendecilerinin mağaza sayıları artıyor Kaynak: Euromonitor verilerinden AMPD tarafından hazırlanmıştır. Son beş yılda, süpermarket ve indirim marketleri sayısında artış olduğunu söyleyen Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, "Piyasa koşulları tüketicinin talepleri doğrultusunda şekillendi. Gıda perakendecileri, büyümelerini sürdürmek amacıyla yeni formatlar oluşturuyorlar. Bu durumda indirim marketlerinin, şu anda Türkiye'deki perakende sektörü içerisinde önemli bir büyüme formatı olduğu görülüyor" dedi. Tüketici talebiyle doğru orantılı olarak indirim marketlerindeki büyümenin devam ettiğini belirten Oral, "Bu tip mağazaların çoğalması diğer gıda perakendecilerini de olumlu etkiliyor. Önde gelen yerli ve yabancı marketler de kendi indirim zincirleriyle atılım yaparak genişleme politikaları izliyor" diye konuştu. Oral: İndirim marketlerinde artış var

KEŞFETYENİ
Görenler babasının kopyası diyor! İşte Can'ın son hali
Görenler babasının kopyası diyor! İşte Can'ın son hali

Cadde | 01.05.2025 - 09:28

Mehmet Aslantuğ’un oğlu Can Aslantuğ babasının boyunu geçti. Son halini görenler babasının gençliği diyor..

Yazarlar