Ekonomi ‘Alman turist Türkiye’den vazgeçmez’

‘Alman turist Türkiye’den vazgeçmez’

27.11.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Resort Kongresi’nde konuşan Alman Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Norbert Fiebig, “Almanya destinasyonu Türkiye’den asla vazgeçmek istemiyor” derken, TUI Başkanı Friedrich Joussen, “Türkiye’ye yaz aylarında 1 milyon kişi getirdik hepsi çok mutlu” diye konuştu

‘Alman turist Türkiye’den  vazgeçmez’

Alman Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Norbert Fiebig, “Türkiye turizm sektörü eski gücüne kavuşacaktır. Almanya destinasyonu Türkiye’den asla vazgeçmek istemiyor” dedi.

Haberin Devamı

Fiebig, Antalya’da düzenlenen 6. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde yaptığı konuşmada, Türkiye ile Almanya’nın çok derin ve tarihi bağları bulunduğunu dile getirdi. “Her ne kadar güncel durum, siyasi durum buna yansıyor gibi görünmese de tekrar normale dönmemiz gerektiğine inanıyorum” diyen Fiebig, şöyle devam etti:

‘Eski gücüne kavuşacak’

“2016 yılında hem Türkiye, hem de kaynak ülke Almanya’da beklenmedik birçok olumsuz gelişmeler yaşandı. Dünyanın hiçbir yerinde yüzde 100 güvenlik diye bir şey söz konusu değil. Brüksel’de, birçok ülkenin başkentlerinde yaşanan, Almanya’da yaşanan olaylar var. Terör tehdidi sadece belirli ülkelerle sınırlı değil. En önemli konu güvenlik algısı değil, tüm çabalarımızı güvenlik konusuna yoğunlaştırmamalıyız ama bunun önemini de gözardı etmemeliyiz. Çünkü müşteriler, güvenlik konusuna geçmiş yıllara göre daha fazla önem veriyor.”

Haberin Devamı

Güvenlik algısının yanısıra müşterilerin, demokrasi ve fikir özgürlüğünün olduğu ülkelere gitmeyi tercih ettiklerini anlatan Fiebig, “Benim seyahate gideceğim ülkede demokrasi ve fikir özgürlüğü var mı? Bu yeni bir fenomen. Almanya’da bu önem var, Alman müşterisinin buna önem verdiğini söyleyebiliriz. Herkes, kaynak ülke Alman müşterileri Türkiye’yi seviyor. Türkiye turizm sektörü eski gücüne kavuşacaktır. Almanya destinasyonu Türkiye’den asla vazgeçmek istemiyor” diye konuştu.

Avrupa seyahat sektörünün en büyük grubu olan TUI Yönetim Kurulu Başkanı Friedrich Joussen da zor günlerde el ele vermenin, işbirliğinin artırılmasının önemine işaret etti.

Türkiye’de 30 yılı aşkın bir süredir dostluklar kurduklarını anlatan Joussen, “Bu ülkede işbirliklerimiz çok fazla, 27 otelimiz var. Bizim çalıştığımız yaklaşık 330 bin misafirimiz var. 2016 sezonu gibi zayıf bir sezonda bir milyonu aşkın müşterimiz buraya geldi” dedi.

“Bu yıl Türkiye’ye gelen müşterilerin hepsi çok mutluydu” ifadesini kullanan Joussen, dünyada geçen yıl yaklaşık 1.2 milyar insanın uluslararası seyahat yaptığını ve seyahat sektörünün sürekli büyüdüğünü kaydetti.

Haberin Devamı

‘Algıyı değiştirmeye çalışmalı’

Uluslararası tatilcilerin barışın sağlanmasında da önemli rolü bulunduğunu dile getiren Joussen, Türkiye’de güvenlik konusunun stabil olduğunu, Dışişleri Bakanlığı’nın güvenlik uyarısı yapmadığını söyledi.

Joussen, Türkiye’ye yönelik bir algı sorunu olduğunu ve bunun düzeltilmesi gerektiğini belirterek, “Evden havalimanına kadar olan yolculuk istatistiklerinden terör saldırılarında kaç insanın öldüğüne baktım, Almanya daha güvensiz, Türkiye inanılmaz derecede büyük bir ülke. İstanbul, Ankara’da terör saldırısı olduğu zaman bunun Antalya’ya bir etkisi yok” diye konuştu.
Friedrich Joussen, insanların Türkiye ile ilgili algısını değiştirmek konusunda faal olmak gerektiğini, Türkiye’nin turizm piyasası konusunda güven sağladığını da sözlerine ekledi.