23.06.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Türkiye’de tablet satışında ikinci sıraya yükselen Casper, cep telefonunda da hedef büyüttü. Yılın ilk yarısında tablette yüzde 16.5’lik pazar payına ulaşan yerli teknoloji markası, akıllı telefonda da bu yıl 400 bin adeti hedefliyor.
Casper’ın Amerikalı CEO’su Charlotte Lamprecht, GfK rakamlarına göre tablette üç yıl içinde Türkiye’de ikinciliğe oturduklarını belirterek, 2013 yılında girdikleri cep telefonunda da üç yıl içinde ilk üçe yükselmeyi hedeflediklerini söyledi. Geçen yıl cep telefonunda 170 bin adetlik satış rakamını yakaladıklarını aktaran Lamprecht, “Bu yıl bu rakamı 400 bine çıkartmak istiyoruz. 2016’da da ise 800 bin rakamını zorlayacağız. Mobilde agresif büyüme hedefimiz var” dedi.
Lamprecht, cepte Via serisiyle orta segmentte yeni ürünlerini lanse ettiklerini de anımsatarak, “Via V6 ve Via V6x’i lanse ettik. Sırada Via V9 ve V10 var. Her ikisi de orta segmentte. Bu ikisi amiral modellerimiz olacak. İkisinin de tasarımı özel. Metal çerçeveye sahipler ve kesimleri çok tarz. Ekran boyutları 5 ve 5.5 inç olacak. Kamera özellikleri de iyi.
Yeni modeller yolda
Arkada 14 MP, önde ise 5 MP çözünürlüklü kamera var. V10’da selfie’yi el hareketiyle çekebileceksiniz. Amoled ekran, gorilla glass. İki ürün temmuz ve ağustos aylarında piyasada olacak. Şu anda giriş ve orta segmentte cep telefonu modellerimiz var. Üst segmentte olan modellerimiz ise 2016 yılında piyasaya çıkıyor olacak” bilgisini verdi.
Türkiye’de akıllı telefonda değişim oranının 14 ay olduğunu da anımsatan Charlotte Lamprecht, 6-7 ayda cep telefonunu değiştirmek isteyen kişi sayısının da yüksek olduğunu kaydetti.
2’si 1 arada artıyor
Lamprecht, ağustostaki 4G ihalesinin akıllı telefon satışını da etkileyeceğine işaret ederek, “3G telefonu olan insanlar bir değişim yoluna gidecek. 4G’nin de desteğiyle bu yıl akıllı telefon pazarı yüzde 10-15 arasında büyüyecek” tahminini yaptı.
Lamprecht, notebook ve masaüstü işlerine aynı hızla devam edeceklerini ancak gelecek dönemde odaklarının mobilde olacağını kaydederek, şunları söyledi: “Tablette 7, 8, 10, 11 inç olmak üzere her boyutta varız. Kısa sürede ikinciliğe yükseldik. Bunda müşteriyi izleyip onun ihtiyacına göre ürün geliştirmemizin katkısı büyük. Tablet ve notebook tarafında en büyük trend şu ara 2’si 1 arada ürünler. Casper N360 gibi modellerimiz ilgi görüyor. Bu segmentin büyüyeceğini öngörüyoruz. Şu anda 2’si 1 arada modeller pazarın yüzde 30’unu kapsıyor. İleride bunun yüzde 50 olacağını öngörüyoruz. Uzun zamandır tabletler notebook pazarından pay alıyor. Ama artık ikisinin beraber kullanıldığı modeller daha talep görüyor. Notebook kullanım süresi beş yıl.”
‘Giyilebilir için henüz erken’
Giyilebilir teknolojilerden de bahseden Charlotte Lamprecht, “Bu teknoloji henüz gelişim aşamasında. Yedi yıllık bir geçmişi var. On yıldır bir değişim yaşanıyor. Ancak ‘ne zaman girmeli ve ne kadar beklemeli’nin cevabı çok önemli. Henüz izleme aşamasındayız. İnsanların çoğu artık saat takmıyor. Sanırım bu alanın olgunlaşması için 6-7 yılı daha var. İnsanların yeniden saat takmasını sağlayacak yeni bir icat çıkarsa tabiiki giyilebilir çok popüler olur. Henüz bu alana girmek için erken. Ama eğer hızlı bir gelişim olursa biz de giyilebilir teknolojiye girmek için her an hazırız. Sadece biraz erken olduğunu düşünüyoruz” dedi.