17.03.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Aydınlı Grup, 55 ülkede lisans hakkına sahip olduğu U.S Polo markasında hedef büyüttü. Türkiye ve çevre ülkelerde toplam 479 mağazası olan ve büyüme atağına kalkan firma, bir yandan mağaza sayısını artırırken, diğer yandan da yeni ülkelere girme planları yapıyor. U.S Polo, Amerika’da at üzerinde oynanan polo sporunu temsil ediyor.
Aydınlı Grup Genel Müdürü Osman Şentürk, gruplarının bünyesinde “Cacharel”, “Pierre Cardin” ve “U.S Polo” markalarının yer aldığını anımsatarak, cirolarının yüzde 70’inin U.S Polo’dan geldiğini söyledi. Amerika kökenli Polo markasının, çevredeki 55 ülkede kullanım hakkının kendilerinde olduğunu dile getiren Şentürk, mağaza sayılarını da giderek artırdıklarına dikkat çekti.
Radarı genişletti
Şentürk, “Türkiye’de 260 U.S Polo mağazamız var. Rusya’da 40, Romanya’da 8, Ukrayna ve Kazakistan’da da mağazalarımız bulunuyor. Suudi Arabistan, Dubai ve Mısır’da franchise’larımız var. Bu yıl Türkiye’de 20, yurtdışında da 15 olmak üzere toplam 35 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi.
Polo, yeni ülkeleri de radarına aldı. Ortadoğu ve Orta Asya ülkeleri yanında Doğu Avrupa’da, Çek Cumhuriyeti ve Polonya’ya girmeyi planlıyor. Şentürk, “Doğu Avrupa da bizim sorumluluk bölgemizde. Batı Avrupa bizde değil. Doğu Avrupa’da da hızlı büyüme planları yapıyoruz. Hedefimizde Afrika’da Angola gibi ülkeler de var” diye konuştu.
Çanta ve ayakkabı
Osman Şentürk, üretimlerinin yüzde 85’ini Türkiye’de yaptıklarını da dile getirerek, şunları söyledi:
“Sadece mont gibi dış giyimi Çin’den alıyoruz. Ancak bu da yüzde 10-15’i geçmiyor. Ayakkabı ve çanta gibi ürünlerde de satışlarımızı artırıyoruz. Ayakkabıda Ziylan Grup’la anlaşma yaptık. 1.5 yıldır üretim hakkı onlarda. Bu süreçte kendi mağazalarımızda sattıklarımızla beraber 1.5 milyon çift ayakkabı satışına ulaştık. Bizim için önemli ürün gruplarından biri haline geldi. Çantada Acarlar’la işbirliğimiz var. Kadın çantasında ivme yakaladık. Her yıl kendini dörde, beşe katlayarak büyüyor.”
Silikon Vadisi’ne ofis de açtı...
Aydınlı Grup, mağaza yönetiminde de fark yaratma peşinde. Geliştirdiği “Mağaza Karne” projesiyle ödüllere de layık görülüyor.
Hem mağazaların hem de satış ekiplerinin diğerleriyle karşılaştırmalarına da olanak sağlayan “Mağaza Karne” mobil uygulama, en uçta satış temsilcisi olarak çalışan personelin verimliliğini ölçüyor. Sistemde 2 bine yakın çalışan kayıtlı. Grup, teknolojik gelişmeleri mağazalarına ve satışa uyarlamak için ABD’de Silikon Vadisi’nde bir ofis açtı.