Ekonomi Ankara Shopping Fest’i yabancılar bastı, satışlar 9 kat arttı

Ankara Shopping Fest’i yabancılar bastı, satışlar 9 kat arttı

25.07.2012 - 15:31 | Son Güncellenme:

Ankara Shopping Fest’te yabancı turistlerin yaptığı alışveriş geçen yıla göre yaklaşık yüzde 900 arttı

Ankara Shopping Fest’i yabancılar bastı, satışlar 9 kat arttı

ATO’dan yapılan yazılı açıklamada, Global Blue’dan alınan bilgilere yer verildi. Yabancı turistlerin yaptığı alışverişlerde geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 900 artış yaşandığı bildirilen verilere göre, Ankara Alışveriş Festivali kapsamında harcamasını en fazla artıran turistlerin geldiği ülkelerin ABD ile Ürdün olduğu belirtildi. Amerikalıların yaptığı alışverişlerde yüzde 928’lik artış görülürken, Ürdünlülerin yaptığı alışverişler de ise yüzde 927’lik artış yaşandığı kaydedildi. Ürdün’ü yüzde 480’lik artışla Kuveyt ve yüzde 245’lik artışla Rusya’nın izlediği bildirildi.

En fazla Kuveytli turist harcadı

Haberin Devamı

Kuveytliler, Ankara Alışveriş Festivali kapsamında kişi başı ortalama en yüksek harcamayı yapan turistler oldu. Geçen yıl kişi başı ortalama 362 lira harcayan Kuveytli turistlerin, bu yıl bin 399 lira harcama yaptığı kaydedilen açıklamada, Kuveyt’i bin 368 lira ile Ürdün, 946 lira ile Azerbaycan takip etti.

"Ankara’ya, yabancı turistlerin ilgisi arttı"

Açıklamada ATO Başkanı Salih Bezci’nin değerlendirmesine de yer verildi. Festivalin öncelikli hedefine ulaştığını belirten Bezci, Ankara’ya çevre ve uzak ülkelerden turist girişinde önemli bir artış yaşandığını belirterek, şu ifadeleri kullandı: ”Festival, Ankara’ya yabancı turistlerin ilgisini artırdı. Bunu hem turizm istatistiklerinden hem de vergi iadesi verilerinden anlıyoruz. Önemli ölçüde döviz akışı sağlayan Festival, etkinlikleriyle şehre moral ve eğlence kaynağı oldu. Elimizdeki veriler gösteriyor ki Ankara artık turizm sektöründe de yükselişe geçmiştir.”

Haberin Devamı

"Ankara’yı düşük bütçe ile tanıttık"

Festival organizasyonun oldukça düşük bütçe ile gerçekleştiğini belirten Bezci, Azerbaycan’ın ’Eurovision Şarkı Yarışması’ için 251 milyon avro para harcadığını, buna karşın elde ettikleri kazancın 49 milyon avro olduğunu kaydetti. Azerbaycan’ın 200 milyon avro maddi zarara uğradığının söylenebileceğini iddia eden Bezci, ancak Azerbaycan’ın bu zararını uzun vadede turizm ile kazanca dönüştürebileceğini ifade etti.

Bezci,”Ankara Shopping Fest, ilk senesinde hem kazandırmış hem de gelecek yıllar için Ankara’nın tanıtımına büyük katkı sağlamıştır” değerlendirmesinde bulundu.