26.04.2022 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Raporda, Paris Anlaşması ve sera gazlarının azaltılması kapsamında elektrikli ve alternatif yakıtlı araçlara yönelim gibi konularda dönüşüm yaşanacağı hatırlatılarak, sektörün sürdürülebilirliği için teknolojik altyapının hazırlanması, Ar - Ge ve inovasyonlar ile dönüşüme hazır hale gelmesi gerektiği vurgulandı. Deniz ulaşımında ise tehlikeli atıkların, atık suların, yağmur suyunun ve hava emisyonlarının yönetimi çalışmalarının artırılması gerektiği dile getirildi.
Mutakabatta öne çıkan konular
- Fosil yakıtlara olan bağımlılığın azaltılması için, düşük ve sıfır emisyonlu araçlara sahip yenilenebilir ve düşük karbonlu yakıtların kullanımının artırılması.
- 2030’a kadar en az 30 milyon sıfır emisyonlu aracın trafikte olması.
- 2050’ye kadar tüm Avrupa’da otomobil, otobüsler, TIR ve kamyonların sıfır emisyonlu olması.
- Ulaşımda otomobil, kamyon, TIR ve otobüsler için emisyon standartlarının sıkılaştırılması. (İçten yanmalı motorlu araçlar için çok katı hava kirletici emisyon standartları getirilmesi.)
- Alternatif Yakıtlar Altyapı Direktifi’ni gözden geçirerek, daha fazla şarj istasyonu ile elektrik ve hidrojenin kullanılabilirliğinin artırılması.
- Sektöre karbonsuzlaşmayı sağlayacak inovatif ürün çalışmalarına odaklanılması.
- Yenilenebilir enerji kullanımının artırılması.