Ekonomi ‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

06.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de otomotiv sektörünün önemli isimlerinden olan Jan Nahum, yerli otomobil projesinin, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iradesi ve kararlılığı olmasaydı, otomotiv sanayi, bugün milli yerli aracı oluşturmazdı. Bu iş bugün konuşuluyorsa, bir yöne gidiyorsa, hedefler konulmuşsa, Cumhurbaşkanı’nın iradesiyle olmuştur” dedi.

‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

CNN Türk’te Hakan Çelik’in konuyla ilgili sorularını yanıtlayan Nahum, bunun sadece bir gurur meselesi olmadığının altını çizdi, Türkiye’nin ekonomik gelişimi ve geleceği için gerekli olduğunu, ülkenin teknojik sıçrama yapabilmesi açısından önemli olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

‘Model seçilmeli’

Nahum, yerli otomobil için bir araya gelen babayiğitlere tavsiyelerde de bulunurken, sürecin kolay olmadığını, üretim aşamasına geçmeden önce yapılması gereken pek çok şey bulunduğunu belirtti.

Öncelikle ürünün kendisine, rekabet edeceği sınıf ve markalar açısından karar vermenin, tipi ve modelini seçmenin önemine değinen Nahum, aracın özelliklerinin ortaya konulması gerektiğini kaydetti. Aracın tasarım sürecinin uzun sürebileceğine de işaret eden Nahum, otomobili sadece tasarlamak için 500 mühendisin geceli-gündüzlü 2 yıl çalışması gerektiğini hatırlattı.

Geliştirme aşamasının uzun sürebileceğini de vurgulayan Jan Nahum, aracın bir takım testlerden geçirilmesinin, ürünün hatasız hale getirilmesi için önemine işaret etti. Nahum, gerektiğinde bazı parçaların ilk etapta kendini kanıtlamış üreticilerden alınabileceğini söylerken, bunun, özellikle uluslararası pazarlarda aracın rahatlıkla pazarlanabilmesi açısından yararlı olabileceğini ifade etti.

Haberin Devamı

OSD’den destek açıklaması

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), yerli otomobili yapacak “Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu”na destek açıklaması yaptı. OSD açıklamasında, Türkiye’de yerli marka oluşturma kararının, öncelikle millete ve Türk otomotiv sanayine hayırlı olması temenni edildi, bunun memnuniyet verici bir gelişme olduğunun altı çizildi. Açıklamada, OSD’nin, dünyada otomotiv ekosisteminin ciddi bir dönüşüm sürecinin içinde olduğu, teknolojik gelişmelerin yeni ürün stratejilerini şekillendirdiği, alternatif yakıt kullanan sistemlere yönelik çalışmaların arttığı bu dönemde, Türkiye’nin yerli markalı araç geliştirmesi girişimini önemli bulduğu da belirtildi.

Türkiye’nin önünde fırsatları var...

Dünya otomotivinin uzmanları, OİB, OSD, OTEP, TAYSAD ortaklığı ve Amerikan Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) işbirliğiyle düzenlenen “Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı-IAEC’17” için İstanbul’da bir araya geldi. Konferansta konuşan General Motors’un Elektrik ve Kontrol Sistemleri Araştırma Laboratuvarı Direktörü Dr. Cem Saraydar “Dünya otomotiv sektöründe sıfır kaza, trafik ve emisyon için güçlü bir dönüşüm yaşanıyor. Bu bir rüya ancak gerçek olabilir. Bunun için bağlantılı, otonom, elektrik ve paylaşım unsurları öne çıkıyor” derken, “Strategy&” ortağı ve otomotiv stratejisti Jörg Krings de “Değişen dünya otomotiv pazarında, Türkiye’nin dijital servisler, teknoloji, yazılım, paylaşım gibi konularda fırsatları olabilir” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Ekimde ihracat 2.6 milyar dolar

Türk ekonomisinin lokomotif sektörlerinden otomotivin ekim ayı ihracatı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 19 artışla 2.6 milyar dolara yükseldi. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) açıklamasına göre, otomotiv sanayi, mart ayındaki 2.7 milyar dolarlık ihracatın ardından aylık bazda sektör tarihinin en yüksek ikinci ihracat rakamına ulaştı.

‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

Ekim itibarıyla Türkiye ihracatından yüzde 19.5 pay alan otomotiv endüstrisinin 10 aylık ihracatı da yüzde 21 artışla 23.4 milyar dolara ulaştı. OİB Başkanı Orhan Sabuncu, ürün grupları bazında ekim ayında binek otomobillerin yanı sıra yan sanayide de çift haneli ihracat artışları yaşandığını bildirdi. Sabuncu, en büyük pazar olan AB ülkelerine ihracatın yüzde 15 arttığını belirterek, “Ülke bazında en büyük pazarlarımız arasındaki Almanya, Fransa ve İspanya’da da yüzde 42’ye varan oranlarda artış kaydettik. ABD’ye yönelik ihracat artışı da yine yüzde 86 gibi yüksek bir oranda gerçekleşti” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Citroen’den yepyeni bir SUV

‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

Fransız Citroen’in SUV sınıfındaki yeni temsilcisi C3 Aircross, 105 bin liradan başlayan fiyatlarla satışa çıktı. Markanın, 2013-2016 yılları arasında Türkiye’de satış rakamları 3 kat büyüyen SUV pazarında daha fazla söz sahibi olmasına olanak tanıyacak C3 Aircross, bayilerdeki yerini aldı.

Citroen’in yeni model atağının SUV temsilcisi olan C3 Aircross, iç hacmi, modüler tasarımı, yüksek sürüş pozisyonu ve açılır panoramik cam tavanıyla dikkat çekici. C3 Aircross, 85 gövde kombinasyonu ve 5 kabin tasarım seçeneğiyle kişiselleştirmeye uygun bir yapı sunarken, 1.2 lt (110 BG) turbo benzinli ve 1.6 lt (100 BG) dizel motor seçenekleriyle satışa sunuldu. Benzinli motorda otomatik vites bulunurken, dizel ise manuel şanzımanla satılıyor.

Haberin Devamı

‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

Hedef 1.500 adet

Citroen Genel Müdürü Emre Doğueri, yeni C3 Aircross için ilk aşamada yıllık 1.500 adetlik satış hedeflediklerini belirtti. 2017’yi, geçen yıla göre pazar paylarını artırarak yaklaşık 26 bin adetlik satışla bitirmeyi öngördüklerini söyleyen Doğueri, “2018 için de, gelecek yeni modellerimizin desteğiyle pazar payımızı yükseltip 28 bin adedin üzerinde satış hedefliyoruz” dedi.

‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

Doğueri, geçen yılın sonunda yeni C3’le başlayan ataklarının, makyajlı C-Elysee ile sürdüğünü dile getirerek, “Hafif ticari araç segmentinde Jumpy panelvan modelimizin hemen ardından Jumpy Space ve SpaceTourer gibi 8+1 kişilik minibüs modellerimizle yeniliklerimizi sürdürdük. Önümüzdeki dönemde model ataklarımız C4 Cactus, yeni Berlingo ve C5 Aircross ile sürecek” diye konuştu.

Doğueri, PSA Grubu’nun lüks markası DS Automobiles’in ithalat ve dağıtım hizmetlerinin sorumluluğunu Türkiye’de faaliyet gösteren Peugeot Otomotiv Pazarlama AŞ’ye de vermesine ilişkin soru üzerine, “PSA ile DS konusunda halihazırda geçerlilikte olan bir kontratımız var. Bu kontratta herhangi bir değişiklik söz konusu değil. Bir markaya yönelik birden fazla distribütörlük uygulaması, farklı coğrafyalarda uygulanabiliyor. Aynı marka için 2 hatta 3 distribütörlük olabiliyor. Hem Citroen hem de DS markasının Türkiye distribütörlüğünü devam ettiriyoruz, ettireceğiz” diye konuştu.

Ford Otosan’ın Çinli kamyonu!

Ford Otosan’ın geliştirdiği “Ecotorq” motorlara sahip ilk “JMC HT” modeli kamyonlar, Çin’de bantlardan indirildi. Ford Otosan’ın tüm fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu Ecotorq motorlu kamyonlar, Jiangling Motors Corporation (JMC) markası altında seri üretime geçerken, Çin pazarında satılacak.

‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, JMC ile imzaladıkları motor teknolojisi, kamyon şasi ve kabin üretim lisans anlaşmalarının ardından A’dan Z’ye Türk mühendislerin destekleriyle üretilen ilk “JMC HT” kamyonun hattan indirilmesinin, bu büyüklükte bir teknoloji ve mühendislik ihracatı anlamında “ilk” olduğunu vurguladı.

Bu anlaşmayla Türkiye otomotiv sanayinde yeni bir dönemin kapısını araladıklarını söyleyen Yenigün, “Şasisinden, kabinine tüm fikri mülkiyet haklarına sahip olduğumuz kamyonları kısa süre sonra Çin yollarında göreceğimiz için heyecanlıyız. Ecotorq motorlu kamyonlar, sürdürülebilir büyümemiz için stratejik bir ürün olarak önemini koruyor” dedi.

Ford Otosan olarak Ford’un Avrupa’daki ticari araç üretim üssü olduklarını hatırlatan Yenigün, “Avrupa ve Kuzey Amerika dahil potansiyel ihracat pazarlarının tamamına rekabetçi ürünler sunabilmek için tüm mühendislik gücümüzle, ileri ve yeni teknolojiler üzerinde çalışıyoruz” diye konuştu.

Tofaş’tan rekor üretim hamlesi

Türkiye’nin en büyük 3. büyük sanayi kuruluşu olan Tofaş, 2017 yılının ilk 9 ayını tarihi rekorla kapattı. 3. çeyrek ara dönem finansal sonuçlarını açıklayan Tofaş, 281 bin adet araç üretimi gerçekleştirerek liderliğini korudu. Aynı dönemde 207 bin adet ihracat gerçekleştiren Tofaş’ın net karı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artış gösterdi.

‘Aralıksız çok çalışmak gerek’

Yılın ilk 9 aylık döneminde üretimini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 artıran Tofaş’ın CEO’su t, “Geçen yıl üretim ve ihracatta istikrarlı ivme yakalamıştık. Tofaş’ın ilk 9 aylık rakamları, bu büyümeyi koruduğumuzu gözler önüne seriyor. Yine aynı süreçte Tofaş adına iç pazarda dikkat çekici hareketlilik gözüküyor. Sektör toplamında ilk 9 ayda 627 bin adet olarak oluşan pazarda, 80 bin adetten fazla satış gerçekleştirdik. Egea, 9 aylık dönemde yüzde 7’lik payla Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili. Ayrıca Tofaş’ın iç pazar satışlarının yüzde 97’sini, Bursa’da üretilen araçlar oluşturuyor. Bu oranla da sektörde öncü olmayı sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.