EkonomiArçelik, 40 yıllık logosunu değiştirdi

Arçelik, 40 yıllık logosunu değiştirdi

05.12.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:

Arçelik, 40 yıllık logosunu değiştirdi

Arçelik, 40 yıllık  logosunu değiştirdi



Arçelik, 40 yıllık  logosunu değiştirdi


Türkiye’nin önde gelen beyaz eşya üreticilerinden Arçelik, 40 yıllık logosunu değiştirdi. Arçelik’in dünyaca ünlü grafik sanatçısı Ivan Chermayeff tarafından tasarlanan yeni logosu, finale kalan dört alternatif arasından seçildi.
Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en büyük markalarının logolarını da tasarlayan Chermayeff, grafik tasarım konusunda ‘usta’ olarak anılıyor. 1960’lı yıllardan bu yana yaptığı çalışmalarla, grafikte tescilli marka kategorisinin ortaya çıkmasına öncü olan Chermayeff 1932 Londra doğumlu. Rus asıllı Ivan Chermayeff, halen New York’ta ortağı olduğu Chermayeff & Geismar’da çalışıyor. Dünyada yüzden fazla logoya imzasını atan Chermayeff, Türkiye’de daha önce adını 1987 yılında tasarladığı Koç logosu tasarımıyla duyurmuştu.

Bi’şeyler oluyor!
Arçelik’in yeni logosu, müşteri beklentilerine göre şekil alabilme gücünü, esnekliğini ve kararlılığını gösteriyor. Dönüşümün ve yeni bir sayfanın simgesi olarak nitelendiriliyor. Bu dörtgende, gülen müşteri ve şekil alan çelik gizli.
Yeni Arçelik ambleminin rengi Arçelik’in her zamanki kırmızısı. Yeni Arçelik logosu küçük harfli, geleceğe doğru eğimli. Yeni Arçelik, 70’lerin sanayi markasından yeni milenyumun müşteri odaklı teknoloji ve hizmet markasına dönüşüyor, müşterisiyle küçük harfle konuşuyor.