12.02.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Cironun bölgesel dağılımına bakıldığında bunun 4 milyar 454 milyon TL’sinin Türkiye, 6 milyar 103 milyon TL’sinin ise uluslararası pazar ölçeğinde oluştuğu görüldü. Arçelik’in brüt kârı ise bir önceki yıla göre 2012’de yüzde 20.2 artarak 3 milyar 54 milyon TL’ye yükseldi.
2012’de faaliyet kârı 757 milyon TL olarak gerçekleşen Arçelik’in net kârı ise bir önceki yıla göre yüzde 2 artarak 552 milyon TL’ye ulaştı.
Hedef % 10 büyüme
Arçelik, 2013 beklentilerine de yer verdiği sunumda, 2013 yılı için ana faaliyet bölgelerinde aynı kalan veya artan pazar payı öngördü. Beyaz eşya satış adedi artışı bazında ise Türkiye’de GSYİH’e paralel olarak yüzde 4-5 artış öngören şirket, uluslararası bazda ise yaklaşık yüzde 10 artış olacağı beklentisinde bulundu.
Öte yandan 2013 yılı için ciroda TL bazında yüzde 10’luk bir artış öngören şirket, 2013 faiz, vergi ve amortisman öncesi kâr (FVAÖK) marjını da yaklaşık yüzde 10.5 olarak tahmin etti.