Ekonomi‘Artık Suzuki’yi bırakmam’

‘Artık Suzuki’yi bırakmam’

01.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Birkaç ay önce işlerinin yoğunluğu nedeniyle yaklaşık 25 yıldır sürdürdüğü Suzuki’nin Türkiye distribütörlüğünü Doğuş Otomotiv’e devretmeye karar veren, ancak görüşmelerin olumsuz sonuçlanması üzerine “Yola devam” diyen Haco Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ural Hakverdi, bundan böyle distribütörlüğü verme niyetinde olmadıklarını söyledi.

‘Artık Suzuki’yi bırakmam’

2010 yılının aralık ayında Suzuki’ye distribütörlüğü bırakacağını söylediğini, yerine Doğuş Grubu’nu önerdiğini hatırlatan Hakverdi, “Doğuş’u beğendiler ve görüşmeler başladı. Biz görüşmelerin içinde olmadık, ancak pek çok konuda Doğuş Grubu’na fikir verdik. Her şey iyi gidiyordu. Anlaşmanın imzalanmayacağı haberini alınca çok şaşırdık” dedi. Suzuki’nin kendilerine açıklama yapmadığını, ancak Doğuş Grubu ile anlaşamamış olmalarına ihtimal vermediğini kaydeden Hakverdi, “Bay Suzuki’ye gidip sormadım. Ancak başka bir nedeni olmalı. Suzuki’nin Volkswagen Grubu ile ortaklığındaki bazı sorunlardan kaynaklı olabilir” dedi.

Birkaç milyon dolar zarar
Yılın başından bu yana pazarın en güzel zamanını kaçırdıklarını ifade eden Ural Hakverdi, “Bu süreçte birkaç milyon dolarım gitti. Bu sürede yara aldık. Ama bayilerimizden eksilme olmadı” dedi.
Hakverdi, “yola devam” kararı aldıktan sonra Suzuki ile yeniden masaya oturduklarını hatırlatırken, talepler gelse de şu an distribütörlüğü verme niyetinde olmadığını bildirdi. Suzuki’den Türkiye’ye komşu bir-iki ülkenin daha distribütörlüğünü istediklerini, Japonların buna sıcak baktığını anlatan Hakverdi, “Eylül, ekim gibi bu işin olabileceğini tahmin ediyorum. Eğer başarı gösterebilirsek, Suzuki’den başka ülkelerin distribütörlüklerini de isteyeceğiz” dedi.
Yılın ilk 6 ayındaki satış kaybına rağmen 2011 yılını 1300 adetlik satışla kapatmayı planladıklarını söyleyen Suzuki Türkiye CEO’su Ali Savcı da, 2012 yılında 3 bin ile 4 bin arasında araç satışını yakalamak istediklerini kaydetti.


Yenilenen Swift’le yeni başlangıç...

Suzuki’nin B sınıfındaki temsilcisi, yenilenen versiyonuyla, 30 bin 590 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
İlk kez 1983 yılında satışa çıkan Swift, dış görünümünde yapılan değişiklikler ve yeni motoruyla iddialı olacak. Yeni 1.2 lt 93 HP gücünde benzinli motorla donatılmış Swift’te, manuel ve otomatik vites seçeneği de bulunuyor. Swift’in manuel vites seçeneği 30 bin 590 TL, otomatik vites seçeneğiyse 33 bin 400 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Yeni Swift 1.2 lt motoruyla manuel vitesle 100 km’de ortalama 5.0 lt, otomatik vitesle de 5.6 lt yakıt tüketiyor. Swift’te ABS, ESP, ön ve yan hava yastıkları, perde hava yastıkları ve sürücü diz hava yastığı gibi güvenlik donanımlarının yanı sıra elektrik kontrollü ön-arka camlar, alaşım jantlar, yol bilgisayarı, MP3 özellikli radyo/CD çalar, klima standart.

Haberin Devamı

‘Artık Suzuki’yi bırakmam’

Fiesta 35’inde 15 milyona ulaştı

Ford’un 1976 yılından bu yana evrim geçirerek üretmeye devam ettiği popüler küçük modeli Fiesta, 35. yaş gününü kutlarken dünya çapındaki toplam üretimi de 15 milyon adede ulaştı.
35 yılda 6 nesil ve 15 milyon adet üretimle taçlanan Fiesta, yeni nesliyle 2009 ve 2010 yıllarında Avrupa’da sınıfının en çok satan aracı oldu ve bu başarısını şimdi de sürdürüyor. Fiesta, 1976’da ilk örneklerinin üretildiği İspanya’nın Valencia kentinin yanı sıra Almanya’nın Köln, Çin’in Nanjing, Tayland’ın Rayong ve Meksika’nın Cuautitlan kentinde bulunan tesislerde de üretilmekte. Amerikan pazarında da bir yılı aşkın süredir satışta olan Fiesta’nın son nesli, 28 ayda bir milyon adetlik satışa ulaştı. Ford’un “dünya” otomobillerinden biri olan Fiesta, 35. yıl şerefine yeni renk seçenekleri ve donanımlara sahip olacak.


‘Artık Suzuki’yi bırakmam’


Doğuş ağır ticaride pazardan hızlı büyüdü

Doğuş Otomotiv’in distribütörü olduğu Scania, Krone ve Meiller, ağır ticari araç pazarının üzerinde büyüme başarısı gösterdi.
Geçen yılın toplamında 2 bin 500 adetlik satış gerçekleştiren Scania, 2011’in ilk altı ayında 2 bin 56 adetle geçen yılın tamamında ulaştığı adetlere yaklaştı. Scania bu satış adediyle toplam pazardan yüzde 10, ithal ağır ticari araç pazarından ise yüzde 26 pay elde etti. Treyler pazarında faaliyet gösteren Krone ise 2011’in ilk 6 ayında 582 adetlik satışla geçen yılın tamamında yaptığı 556 adetlik satışın üzerine çıktı. Meiller de, 2011 yılının ilk 6 ayında 293 adetlik satış gerçekleştirdi. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde 145 adetlik satış gerçekleştiren Meiller, 2011 yılında satışlarını yüzde 102 ortanında artırmış oldu.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler