Ekonomi Asya, Avrupa’ya bir adım daha attı

Asya, Avrupa’ya bir adım daha attı

26.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

1915 Çanakkale Köprüsü’nün Asya yakasına ait kule kesonu, törenle batırıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, Çanakkale Boğazı’ndan geçişin 4 dakikaya ineceğini söyledi

Asya, Avrupa’ya bir adım daha attı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü tamamlandığında bölgede ekonomik anlamda büyük ivmelenmeyi sağlayacağını belirterek, “Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı’ndan seyahat süresi 4 dakikaya kadar indirecek” dedi.

Haberin Devamı

1915 Çanakkale Köprüsü - Lapseki Keson İndirme Töreni’nde konuşan Turhan, köprü tamamlandığında ülkenin önemli hizmet, sanayi ve turizm firmalarının bulunduğu Trakya ve Batı Anadolu Bölgesi’nde ekonomik anlamda büyük ivmelenmeyi sağlayacağını belirterek şöyle devam etti:

“AB ülkeleri ve özellikle Bulgaristan ve Yunanistan’dan gelen yük hareketlerinin hızla Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz’e inmesini sağlayacak. Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı’ndan seyahat süresi 4 dakikaya kadar da indirecek.”

İstanbul’a alternatif

Nüfus ve ekonomi bakımından Türkiye’nin en büyük kenti olan İstanbul’un ülkenin tarım ve sanayi bölgelerine otoyolla bağlanmasının, İstanbul ve bağlantılı illerin değerini artıracağını, önemli sosyo-ekonomik katkılar sağlayacağını anlatan Turhan, projenin, ihalesi tamamlanan ve planlanan diğer otoyollarla değerlendirildiğinde, özellikle Ege, İç Anadolu’nun batısı, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz bölgeleri ile Trakya/Avrupa arasındaki yük ve yolcu taşımacılığında, İstanbul Boğaz Geçişi’nden bile önemli alternatif olacağını kaydetti.

Haberin Devamı

Otoyolun Balıkesir civarında Gebze-İzmir Otoyolu’na bağlanmasıyla İzmir, Aydın, Antalya gibi turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleriyle arasındaki mesafenin kısalacağını ve turizmde gelişmeye önayak olacağını belirten Turhan, bunun 2023 hedeflerine ulaşmadaki önemine değindi.

4.6 kilometre

Marmara ve Ege’deki liman, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleriyle entegrasyonunun da Çanakkale Köprüsü ile sağlanacağını vurgulayan Turhan, şöyle devam etti:

“Bu köprünün stratejik önemi olduğu gibi mühendislik açısından da büyük önemi bulunuyor. Tam tamına 2 bin 23 metrelik orta açıklığıyla dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olacak. Toplam uzunluğu ise yan açıklıklar ve viyadükleriyle 4 bin 608 metreyi buluyor. Yüksekliği ise 3’üncü ayın 18’ini temsilen yaklaşık 318 metre olacak. Dünyanın sayılı projelerinden birisi. Bununla birlikte dünyanın en yüksek mühendislik ve estetik tasarım örneklerinden birisi olacak.”

Haberin Devamı

Bakan Turhan, köprünün kule kesonlarının oturacağı konumlarda zemin iyileştirmesi için 203 adedi kuzey kulede, 165 adedi güney kulede olmak üzere 2.5 metre çapında toplam 368 çelik kazık çakıldığını anlatarak, Avrupa Kule Keson temelinin 51 bin 186 ton, dün batırılan Asya Kule Keson temelinin ise 54 bin 800 ton ağırlığında olduğunu bildirdi.

Asya, Avrupa’ya bir adım daha attı

Tören yapıldı

1915 Çanakkale Köprüsü’nün Asya yakasına ait kule kesonunu batırma törenine (soldan sağa) Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ve (arkada) Limak Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili
Sezai Bacaksız katıldı.

Teslim tarihi 18 Mart 2022

Projenin ihalesini yaptığında hedefin 2023 yılının mart ayında köprüyü hizmete vermek olduğunu anımsatan Turhan, “Ancak yüklenici firma bu projenin öneminin farkında olarak hızla çalışıyor” ifadelerini kullandı. Avrupa Kule Keson temelini bu ayın başında batırdıklarını anımsatan Turhan, “Asya Kule Keson temelini ise şimdi batırıyoruz. Yakın zamanda köprünün ayaklarının yükseldiğini de görmeye başlayacağız. 2022 18 Mart’ında da bu dev projeyi tamamlayarak hem dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsünü Türkiye’ye kazandıracağız” dedi.