Ekonomi AVM kiralarındaki artış dengelerimizi bozuyor

AVM kiralarındaki artış dengelerimizi bozuyor

25.05.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, yeni açılan alışveriş merkezlerinde kiraların ciddi oranda arttığını söyleyerek, “Bu da biz perakendecilerin bütçe dengelerini bozuyor” dedi

AVM kiralarındaki artış  dengelerimizi bozuyor

Alışveriş merkezi (AVM) kiralarının ciddi oranda artmaya başladığını ifade eden İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, “Bu da biz perakendecilerin bütçe dengelerini bozuyor” dedi.
Bu artışların yeni açılan ve işleri iyi giden AVM’lerde geçerli olduğunu kaydeden Ayaydın, “Çünkü perakende sektörü en güzel dönemini geçiriyor” diye konuştu.
Grup olarak yurt içinde 140 mağazaya ulaştıklarını söyleyen Ayaydın, “Yurtdışında ise 9 mağazamız bulunuyor. Grup olarak hazırladığımız 5 yıllık büyüme ve gelecek yatırım planlarımızı 3 kanal üzerinde şekillendiriyoruz” dedi.
Ayaydın, şöyle devam etti: “Yurtiçinde markalarımızın kendi segmentlerinde lider marka olarak devam etmelerini sağlarken toplamda 210 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Toplam ciromuzun yüzde 12’sini internet satışlarından, yüzde 10’unu yurtdışı satışlarından sağlayarak da bugünkü büyüklüğümüzün üç katına çıkmayı hedefliyoruz.”

Yüzde 25 büyüme...
2013 sonuna kadar 20’ye yakın yeni mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Ayaydın, bu yılki büyüme hedeflerinin yüzde 25 olduğunu belirtti.
Ayaydın, yurtdışındaki büyüme hedeflerini şöyle anlattı: “İpekyol ve Twist markaları ile Kafkaslar’da; Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan ve Ortadoğu’da ise Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar, Bahreyn’de franchise sistemiyle büyüyoruz. Yeni yatırımlar için yine Ortadoğu’da çalışmalarımıza devam ediyoruz.”

Haberin Devamı

Bu yıl 27’nci yaşını kutluyor

İpekyol’un bu yıl 27’nci yaşına girdiğini söyleyen Yalçın Ayaydın, şöyle devam etti: “İpekyol özellikle son dört yıldır büyük atılımlar içinde. Sitemiz ekim ayından bu yana hizmet veriyor. Dünya dijitale doğru büyük bir hızda ilerlerken, bizim bu rotanın dışında kalmamız mümkün olamazdı. Artık internet hepimiz için bir araç olmaktan çıktı, neredeyse bir yaşam biçimi haline geldi.”

Machka’nın cirosunun % 60’ı turistlerden geliyor

Ortadoğu pazarının büyüme hedefleri açısından stratejik önem taşıdığını söyleyen Yalçın Ayaydın, şu bilgileri verdi “Kafkasya ve Ortadoğu’dan gelen turist cirolara ciddi katkı sağlıyor. Bu bölgeden gördüğümüz ilgi çok çok iyi. Pek çok müşterimiz markalarımızı İstanbul seyahatlerinden tanıyor. Ürünlerini takip ediyor. Bu sebeple ilk günden itibaren yoğun bir ilgi gördük. Machka markamızın cirosunun yüzde 60’ı turistlerden geliyor. Okullar kapandıktan sonra bu oranın daha da artacağını düşünüyorum.”
Ayaydın, “Büyüme sağlayacağımız ana bölge olarak körfez ülkelerini görüyoruz. Bu sebeple geçtiğimiz yıl yerel partnerlerimizle mağaza açamaya bu bölgeden başlayarak ağırlık verdik.
Şu anda Kuveyt ve Bahreynde birer mağazamız var. Bu yıl bu sayı hızlı bir şekilde artacak”
diye konuştu.

Haberin Devamı

e-perakende

Eskiden defterler kaplanırdı, şimdi ise telefonlar...

Ürün tasarımlarını kişiye özel hale getirmek için kurulan bucalemun.com.tr, ‘cover’ismini verdikleri ürünle, akıllı telefonlardan dizüstü bilgisayarlara, iPad ve diğer tabletlerden, ipod, mp3 player ve oyun konsollarına kadar çeşitli elektronik cihazları kaplama imkanı sunuyor. Kurulduktan hemen sonra Azerbaycan, Kazakistan ve Rusya’da da satışa başladıklarını söyleyen marka yetkilileri, “100’den fazla marka ve model için binlerce çeşit tasarım alternatifi sunuyoruz. Ve her gün ürün gamımızı genişletiyoruz” diyor.

Modayı takip edenlere
Cep telefonunu ve bilgisayarını fabrikadan çıktığı gibi kullanmak istemeyen, kalın kılıflardan hoşlanmayan ve modayı takip edenlere hitap ettiklerini belirten yetkililer şu bilgileri veriyor:
“Modellere özel hazırlanan şablonlarımız var. Ayrıca ‘cover’lar, isteğe özel olarak kullanıcılardan gelen görsellerle de hazırlanabilir. Bunun için www.bucalemun.com.tr adresindeki ‘kendin tasarla’ uygulamasına girip istenilen fotoğrafı sisteme yüklemek ve cihaz modelini seçmek yeterli. Herkesin kolaylıkla uygulayabileceği bu cover’lar hava kabarcığı yapmıyor ve cihazı kişiselleştirmenin yanı sıra koruyucu özelliği de bulunuyor.”

Haberin Devamı

KOZMETİK - BAKIM

18 FARKLI RENK

İtalyan güzellik markası Deborah Milano, yaz renklerini ‘Glossissimo Lipgloss’ koleksiyonuna taşıdı. Dudaklarda 3D etkisi yaratan Glossissimo Lipgloss’larda, kırmızıdan, pembeye, kahveye kadar 18 farklı renk seçeneği var. Özel tasarım ambalaja sahip koleksiyon, pratik bir kullanım sunuyor.

ÇİÇEK RENKLERİ

Flormar, bu yaz çiçek renklerini Lights of Flowers koleksiyonu ile makyaja taşıdı. 32 farklı üründen oluşan Flormar’ın bu yeni koleksiyonunda, 6 farklı lipstick ve lipgloss’lar bulunuyor. Koleksiyonda ayrıca, Precious Mascara’nın yanı sıra içeriğinde sedef tanecikleri bulunan eyeshadow’lar yer alıyor.

Haberin Devamı

BRONZLUK ZAMANI

Fransız dermokozmetik markası Nuxe, çok amaçlı bronzlaştırıcı kompakt pudrasını piyasaya sundu. Marka yetkilileri, tüm cilt tipleri için uygun olarak üretilen Nuxe Poudre Eclat Prodigieux Çok Amaçlı Bronzlaştırıcı Kompakt Pudra’nın, içeriğinde
E vitamini, seramid ve doğal bisabolol bulunduğunu söylüyor.

YENİ MAĞAZASINI VIALAND’DE AÇTI

Sevil, Türkiye genelinde 51’inci mağazasını Vialand’de açtı. Mağazada, Chanel, Dior, La Prairie, Carita, Juvena Valmont, Estee Lauder, Sisley, Kanebo, Clinique, Lancome gibi lüks kozmetik markalarının yanı sıra Sevil’in kendi makyaj markası olan Sevilla’nın da ürünleri satışa sunuluyor.

HEM FONDöTEN hem koruyucu

Ellaro, güneşin zararlı etkilerine karşı koruyucu krem ve fondöten bir arada sunuyor. Ellaro SPF 30 adlı ürünün gelişmiş UVA ve UVB filtrelerine sahip olduğunu söyleyen marka yetkilileri, “Üç farklı renk çeşidine sahip bu ürün cildi güneş ışınlarına karşı korumakla kalmıyor, fondöten özelliği de taşıyor” diyor.

Haberin Devamı

‘Satışlarımızın yüzde 20’sini tektaş oluşturuyor’

Pırlanta denilince akla ilk önce tektaşın geldiğini söyleyen Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, “Türk kadının pırlanta tutkusunda tektaşın ayrı bir yeri var. Tektaş, çoğu kadın için pırlanta ile tanışmanın ilk adımı” dedi. Klasik modellerin yanı sıra farklı tasarımların da yer aldığı tektaş koleksiyonlarını sürekli genişlettiklerini belirten Güzeliş, “Tektaşını büyütmek isteyenler için de özel avantajlar sunuyoruz. Bizim satışlarımızın yüzde 20’sini tektaş oluşturuyor” diye konuştu.

Büyüme sürüyor
Pırlanta sektörünün büyümeye devam ettiğini ifade eden Güzeliş, şöyle devam etti: “Çünkü altında belli bir doygunluğa ulaşmış Türk kadınları bir süredir pırlanta talep etmeye başladı. Artık bizde de tektaşla evlenme teklifi yapılıyor ya da tektaşı olmayanlar eşlerinden talep ediyor. Türkiye ağırlıklı olarak henüz tektaş, tamtur, beş taş alyans gibi pırlanta klasiklerini alma tamamlama ve büyütme aşamasında. Bu anlamda pırlantanın önü Türkiye’de çok açık.

Kuyumculara eğitim
Pırlantaya duyulan ilginin her geçen gün arttığına dikkat çeken Güzeliş, şu bilgileri verdi: “Öyle ki dünyada pırlanta sektörü 25 yılda 3 kat büyürken, Türkiye’de son 5 yılda 3 kat büyüme kaydetti. Altın alışkanlığı ve bilgisi olan ülkemizde başlangıçta kuyumcular pırlanta satmak istemiyorlardı. Çünkü hem bu konuda bilgileri yoktu, hem de tüketici güven eksikliği yaşadığı için satın almak istemiyordu. Biz sektörün ilk pırlanta akademisini açarak bugüne kadar 3 bine yakın kuyumcuyu pırlanta konusunda eğittik. Türkiye’de pırlantanın bilerek satılmasında bu anlamda büyük katkımız olduğuna inanıyoruz.”

‘Irak, Katar ve Kuveyt’e mağaza açtık’

Avrupa’da yaşanan krizin etkilerinin hala devam ettiğini söyleyen Emil Güzeliş, “Orta Doğu’da ise durum tamamen farklı. Önce Kuzey Irak Erbil’de, yakın zamanda da Katar ve Kuveyt’te mağaza açtık. Açtığımız günden beri sürekli artan bir satış grafiğine sahibiz. Yurtdışında ayrıca Romanya ve Kusey Kıbrıs’ta da mağazalarımız var” dedi.
‘Zen’in Farsça’da kadın anlamına geldiğini kaydeden Güzeliş, “Kadınların pırlanta hayallerini gerçekleştiren, kadınlara ışıltı katacak pırlantalı mücevherleri üreten bir marka olarak bu ismi seçtik” diye konuştu. Güzeliş, şöyle devam etti:
“Zen Pırlanta sadece pırlanta ve pırlantalı mücevher tasarlayan, üreten ve satan bir marka. 3. kuşak temsilcisi olduğum ailem 1890’lardan beri kuyum dünyasının içinde... 2000 yılında sadece pırlanta üzerine yoğunlaşıp Zen markasını kurdum. Bugün toplam 50 mağaza ile hizmet veriyoruz. Bu yıl yurtiçinde 6 mağaza açacağız. Yurtdışında ise özellikle Kuzey Afrika ve Arap ülkelerindeki fırsatları değerlendirmeyi düşünüyoruz.”

LC Waikiki’den yeni plaj koleksiyonu

LC Waikiki de yaz renkleriyle tasarladığı plaj koleksiyonunu mağazalarında satışa sundu. LC Waikiki 2013 Kadın Plaj Koleksiyonu’nda fuşya, turkuaz, ekru gibi renkler ön plana çıkarken siyah-beyaz Mix&Match ürünler de dikkat çekiyor. Erkeklerde ise deniz temasının hakim olduğu baskılı deniz şortları yer alıyor. Hasır şapkalar, çizgili plaj havluları ve renkli parmak arası terlikler de LC Waikiki’de plaj modasının öne çıkan parçaları arasında... LC Waikiki 2013 Genç Plaj Koleksiyonu’nda ise fırfırlar ve rengarenk püsküller var.

Obeziteye karşı mücadele başlattı

Nestlè Pure Life, Türkiye Obezite Araştırma Derneği ile obezite ile mücadelede su içmenin önemi ve sağlıklı beslenme konularında kamuoyunu bilinçlendirmek amacıyla başlattığı sosyal sorumluluk projesini basın toplantısıyla duyurdu.
Basın toplantısına, Nestlè Waters Türkiye Genel Müdürü Serdar Seyhanlı, Nestlè Waters Türkiye Pazarlama Direktörü Ergin Akman, Türkiye Obezite Araştırma Derneği Başkanı Prof. Dr. Nazif Bağrıaçık, oyuncu Pınar Altuğ Atacan katıldı.

Teknosa’nın ‘Kızlar Takımı’ büyüyor

‘Kadın İçin Teknoloji’ Projesi başta olmak üzere kadınların teknolojiye olan ilgisini artırmaya yönelik çok sayıda projeye imza atan Teknosa, sadece kadınların çalıştığı üç mağaza oluşturdu. Pilot çalışmasını İzmir Alsancak mağazasında gerçekleştiren Teknosa, ‘Kızlar Takımı’ adını verdiği projeyi genişleterek Adana Gazipaşa ve Ankara Mithatpaşa mağazalarını da sadece kadın çalışanlardan oluşturdu.