Ekonomi Avrupalı turistin Türkiye çıkarması

Avrupalı turistin Türkiye çıkarması

21.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Her yıl Türkiye’ye gelen turist sayısının büyük bölümünü ağırlayan Antalya, bu yıl Avrupalı turistin üssü olacak. Antalya, Türkiye’nin ‘nitelikli turist’ hedefine de büyük katkı sunmayı hedefliyor

Avrupalı turistin Türkiye çıkarması

Turizmin merzezi Antalya’da artan Avrupalı turist sayısı ve çeşitlenen pazar; yüzleri güldürüyor. Bu yıl Türkiye’nin 50 milyon turist hedefine 16 milyon turist ile büyük destek vermeyi öngören Antalya turizmcileri, özellikle yüksek gelir grubundaki turistten alacağı payı da artırmayı hedefliyor. Harcama kapasitesi yüksek turisti çekmek için kültür, sanat ve spor alanlarının katılımıyla yapılan tanıtım çalışmalarının etkili olacağını belirten Ela Quality Resort Genel Müdürü Ufuk Gezgin, Türkiye çapında yapılmaya başlanan bu etkinliklerin sürekli hale getirilmesi gerektiğini söyledi. Gezgin, “Mesela Fransa’nın turizm merkezlerinden Cannes örneği var. Cannes Film Festivali dünya çapında bir organizasyonda hız kesmeden turist ağırlıyor. İşte biz bu turistleri çekmeliyiz. Bugün Kapadokya’ya gelen her turist bizi dünyada tanıtıyor. Broşür dağıtıp tanıtım yapmayı bırakıp doğru tanıtımı hayata geçirmeye artık başladık” dedi.

Haberin Devamı

İngilizler atağa geçti

2015 sonunda Rus uçağı kriziyle başlayan süreçte turizm sektörünün zor günler yaşadığını hatırlatan Gezgin, 2018’de sektörde toparlanma sürecinin tamamlandığını dile getirdi. Gezgin, “2016-2017’de içeride ve dışarıda yaşanan sıkıntılarla Avrupalı turist açısından da zor günler yaşadık. Bu süreçten çıkardığımız en önemli sonuç pazarı çeşitlendirmek oldu. Bölgeye en çok Rus turist geliyor. Ancak Brexit’in de etkisiyle İngiliz turist sayısı çok arttı. Bizim de ikinci partnerimiz oldular. Ardından Polonya ve Almanya geliyor. AB üyeliği ile zenginleşen Romanya ve Macaristan’dan gelen turist sayısı da artıyor. İlk dört ayda Antalya’ya gelen İngiliz sayısı % 49 artarak 1.5 milyon bandını aştı” dedi.

Haberin Devamı

Ufuk Gezgin ayrıca, Türk Hava Yolları’nın, Londra, Berlin, Münih, Stockholm, Stuttgart, Moskova, St. Petersburg, Amman, Cidde, Cezayir, Tel Aviv ve Kuveyt gibi hedef pazarlara Antalya Havalimanı’ndan doğrudan uçuşlara başlamasının Antalya’ya gelen turist sayısını artıracağını ifade etti.

Avrupalı turistin Türkiye çıkarması

Demre ‘uçuş’ için havalimanını bekliyor!

Antalya, yeni bir turizm bölgesi oluşturmak ve yerli turiste daha uygun seçenekler sunabilmek adına yeni havalimanını bekliyor. Bu nedenle Batı Antalya Havalimanı ve çevre yolları inşaatlarının hayata geçirilmesini beklediklerini belirten Ufuk Gezgin, “Yeni havalimanı, Demre, Kaş, Kalkan, Kekova bölgelerine büyük hareket getirecek. Burada pek çok kişinin tahsisli arazileri var. Burada tek tek değil, yine kümelenme halinde yeni bir planlı turizm bölgesi oluşturulacak” dedi.

Konsept oteller öne çıkıyor

Yabancı turistin akın ettiği Antalya’da oteller konsept projeleriyle öne çıkıyor. Ela Quality Resort Belek Hotel ise ödüllü aile ve çocuk odaklı çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Bünyelerinde oluşturdukları Everland Q Çocuk Kulübü ile çocuklara özel hizmet anlayışı getirdiklerini belirten Gezgin, “Quality Management Awards 2018’de, ‘Türkiye’nin En İyi Yönetilen Çocuk Etkinlik Oteli’ seçilmemiz ise başarımızın somut bir göstergesi. Geçen yıl bu kapsamda 20 bine yakın çocuk aktivitelerimize katıldı. Dünyada yaygın olan eğlence ve eğitimin buluştuğu ‘edutainment’ konseptine uygun olarak kurguladığımız Everland Q City’de 0-17 yaş grubuna özel hizmetler veriyoruz. Kendilerine ait resepsiyonda karşılanan çocuklar, gündüz ve gece aktiviteleriyle tatil boyunca ailelerine ihtiyaç duymadan keyifli vakit geçiriyor. Uzman eğitmenler eşliğinde hem eğleniyor hem çeşitli meslekleri öğreniyor, kazandıkları Q City paraları ile de çeşitli hediyeler alabiliyorlar. Everland Q City’de geçtiğimiz yıl faaliyete geçirdiğimiz itfaiye istasyonu, hastane, diş kliniği ve moda evine bu yıl banka ve dondurma fabrikası ve uzay merkezini dahil ettik” diye konuştu.