Ekonomi Ayakkabıya zam oranı yüzde 10’u geçmez

Ayakkabıya zam oranı yüzde 10’u geçmez

26.12.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

İnci Deri’nin Başkanı Kızıltaş, ithalata getirilen verginin fiyatları artırmasından endişe ettiklerini söyleyerek “Deri fiyatlarının artmayışı bir avantaj. Eğer fiyatlarda sıçrama yaşanmazsa iç pazarda zam oranı yüzde 10’u geçmez” dedi

Ayakkabıya zam oranı yüzde 10’u geçmez

İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, ithalata getirilen verginin iç pazarda fiyatları artırmasından endişe ettiklerini söyledi. Kızıltaş, “Üretim ayağı açısından iyi ama perakende firmalarını zora sokacak. Deride son iki yılda yüzde 50 artış oldu. Kur artışıyla daha da büyüdü sıkıntı. Avantaj şu anda deri fiyatlarının artmayışı... Eğer deri fiyatlarında sıçrama yaşanmazsa iç pazarda zam oranı yüzde 10’u geçmez. Ama oradan bir darbe gelirse daha rahatsız edici olur” dedi.
Ali Murat Kızıltaş, 2014’ü yüzde 21 büyüme ile kapatacaklarını, zor bir yıl olmasını öngördükleri 2015’te de büyümeye devam edeceklerini anlattı. Bu yılı 1.5 milyon adet satış, 170 milyon TL ciroyla kapatacaklarını ifade eden Kızıltaş, 2019’da sektörün en beğenilen markası olma hedefi koyduklarını kaydetti.

Eğitime yatırım
İnci’nin markaya ve eğitime ciddi yatırım yaptığını belirten Ali Murat Kızıltaş, “Çalışanlara kariyer programı yapmaya başladık. Üçüncü ayın sonunda bir arkadaş merkeze gelip bir arkadaş da mağaza müdürü olunca çalışanların ilgisi katlandı bu programa” dedi.
Personele sıfırdan başlayıp yönetici olma fırsatı sunduklarını anlatan Kızıltaş, satışlarla ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “Çanta, kemer satışları gayet iyi gidiyor. Çorapta çeşitliliği artırdık. Şal, eldiven koyduk, deri bilekliklerimiz var. Aksesuarın ciroda payı yüzde 7. Hedefimiz yüzde 15’e getirmek. Mağazalara girenlerin yüzde 5’ine satış yapıyorduk. Bu oranı yüzde 7.5’e çıkardık.”

Haberin Devamı

‘Bu yıl yüzde 21 büyüme kaydettik’
2019’da sektörün en beğenilen markası olma hedefi koyduklarını söyleyen Ali Murat Kızıltaş, şöyle devam etti: “Kira maliyetleri yüzde 15-20 arttı. İç piyasada ayakkabı üretimi neredeyse dolara endekslendi. Bir yere kadar tolore edildi ama sonra fiyatlara yansıdı. Bu gelişmelere rağmen yılı yüzde 21 büyüme ile kapatıyoruz. 2015’te temkinli olmak zorundayız. Aralık’ta bütçemizi revize ettik. Seneye yüzde 23 büyüme, 200 milyon TL ciro hedefliyoruz.”

YILBAŞI
Özgün seçenekler

Damat 2014/15 Sonbahar- Kış Koleksiyonu’nda, armağan almak isteyenler için özgün seçenekler sunuyor. Koleksiyonda, yılbaşı gecesi için zengin alternatifler var.

Pırıltılı görünüm
Fabrika, yeni yıla pırıltılı, cool ve elegan koleksiyonu ile giriyor. Sezonun favorisi elbiseler detaylarla hareket kazanırken, erkeklerde ise smokin zamansızlığını koruyor.

Haberin Devamı

Misk kokusu
Caudalie, The Des Vignes parfümlerini şimdi özel yılbaşı kofresinde duş jeli hediyeli olarak sunuyor. Parfüm beyaz misk kokusu yasemin ve zencefil notalarına sahip.

Farklı lezzetler
Faruk Güllüoğlu, her zevke uygun tatları içeren yılbaşı sepetleri hazırladı. Markanın sepetlerinde çikolatadan lokuma, Antep fıstığından badem ezmesine farklı lezzetler birarada yer alıyor.

Lüks kolonya
Harvey Nichols mağazalarında, Akmerkez ve İstinyepark Beymen mağazaları ve Bodrum Mandarin Hotel’de satışa sunulan lüks kolonya markası Ashk, yılbaşı için farklı hediye seçenekleri sunuyor.

Renkli sofralar
Papia, yılbaşını “Christmas Limited Edition” peçete serisiyle karşılıyor. Özel seri, kırmızı, yeşil, gri ve beyaz rengiyle yılbaşı sofralarının tamamlayıcısı olacak.

Sıfırı attı
Ramsey’in yeni yıla özel hazırladığı kampanyasında Sonbahar-Kış Koleksiyonu’ndan herhangi bir ürün alan herkes ikinci ürüne bir sıfırını atarak sahip olacak.

Özel kampanya
Palladium Ataşehir AVM, 1 Aralık 2014 - 31 Ocak 2015 tarihleri arasında 125 TL ve üstü alışveriş yapanlara iki adet Mercedes Benz CLA 200, 6’şar adet iPhone 6 ve iPad Air 2 kazanmak şansı veriyor.

Haberin Devamı

ÖDÜLLER
Arçelik’e 13 Good Design Ödülü

Chicago Athenaeum Mimari ve Tasarım Müzesi ve Metropolitan Arts Press Ltd. Müze’nin her yıl düzenlediği, dünyanın dört bir yanında üretilen en yenilikçi ve en üstün endüstriyel, grafik ve ürün tasarımlarına verilen Good Design’da Arçelik, 13 ürünüyle ödüle layık görüldü.

Vestel 2014’ü 66 ödüllle kapattı
Vestel, Good Design’dan toplam 9 ödülle döndü. Good Design Award’dan aldığı 9 ödülle birlikte şirket 2014’ü toplam 66 tasarım ödülüyle kapatmış oldu. Vestel, son yedi yılda kazandığı ödül sayısını ise 357’ye yükseltti.