Ekonomi B’iota’yı kurmak Şırnak’ta askerdeyken aklıma geldi

B’iota’yı kurmak Şırnak’ta askerdeyken aklıma geldi

01.06.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

B’iota’yı kurma fikrinin aklına Şırnak’ta askerdeyken geldiğini söyleyen Dündar, “10 yaşımdan beri bitkileri inceliyorum. Bir gün askerde nöbet tutarken güzellik sorunlarına çözüm bulabileceğimi düşündüm ve tezkereden sonra şirketi kurdum” diyor.

B’iota’yı kurmak Şırnak’ta askerdeyken aklıma geldi

B’iota olarak inovasyon sattıklarını söyleyen Biota Genel Müdürü Cihat Dündar, B’iota’yı kurma fikrinin aklına Şırnak’ta askerdeyken geldiğini belirtiyor. Dündar, “10 yaşımdan beri bitki dünyasını inceliyorum. Bir gün askerde nöbet tutarken güzellik sorunlarına etkin ve uzun vadeli çözümler bulabileceğimiz düşündüm ve tezkereden sonra şirketi kurdum” diyor.

Haberin Devamı


İnsan vücudunun, 59 elementten oluştuğunu kaydeden Dündar, “B’iota Laboratuvarları olarak, topraktan bitkilere geçen bu 59 elementi kullanarak insan sağlığına ve güzelliğine hizmet edecek bitkisel formüller oluşturuyoruz” diyor.


35 ülkeye ihracat
Türkiye’de 3 bin 200’ü endemik olmak üzere 10 bin kadar bitki türü ile dünyanın en zengin floralarından birine sahip olduğunu ifade eden Dündar, “İspanya’dan İrlanda’ya Birleşik Arap Emirlikleri’nden Şili’ye kadar dünyanın dört bir yanına ihracat yapıyoruz” diye anlatıyor.


35’in üzerinde ülkede ürün sattıklarını vurgulayan Dündar, şöyle devam ediyor:
“B’iota, dermokozmetik sektöründe ‘istenmeyen tüyler’ konusunda yeni bir kategori açarak, 2003 yılında piyasaya sürdüğü ilk ürünü Bioder’i piyasaya sundu. 2006 yılında ise saç dökülmelerine karşı bitkisel çözüm sağlayan Bioxcin şampuan ve serumu ürettik. Ayrıca cilt problemlerinin giderilmesine yönelik yaptığımız araştırma sonucunda bitki özlerinin ve doğal yağların karışımı olan Deracine adlı ürünümüzü çıkardık.

Haberin Devamı


Anzer bitkisi kullanıldı
Eczanelerde satışa sunulan Bioder, Bioxcın ve Deracıne’in yanı sıra, market ve parfümerilerde Bioblas ve Biomen markalarıyla faaliyet gösterdiklerini belirten Dündar, şu bilgileri veriyor:


“B’iota 2012 yılının ilk çeyreğinde uzun araştırmalar sonucunda Restorex adlı şampuanı üretti. Tamamen bitkisel içerikli olan bu ürün Anzer bitkileri kullanılarak üretildi. Restorex aynı zamanda “regular segment” denilen ve şampuan pazarının ortalama yüzde 50’sini oluşturan bir alanda ilk Türk markası olma özelliği de taşıyor. Tüm bu çalışmalar sonucunda şu anda Türkiye’deki şampuan pazarında 3’üncü sıradayız:”

RAKAMLARLA B’IOTA
2011 YILI CİROSU: 83 MİLYON TL
2012 CİRO BEKLENTİSİ: 100 MİLYON TL YURTİÇİ, 50 MİLYON DOLAR İHRACAT
ÇALIŞAN SAYISI: 400
2012 YILINDA ULAŞILMASI PLANLANAN ÇALIŞAN SAYISI: 500
YILLIK AR-GE YATIRIM TUTARI: 3 MİLYON EURO

Suudİ Arabİstan’da 5 yılda 50 mağaza açacak

Önümüzdeki dönemde yurtdışı yatırımlara ağırlık vereceklerini söyleyen Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, “Hedefimiz küresel çapta güçlü bir Türk markası olmak” dedi.

Haberin Devamı


Yurt içindeki 237 satış noktasının yanı sıra yurtdışında da 16 ülkede 35 satış noktasında faaliyet gösterdiklerini kaydeden Akyiğit, “Önümüzdeki dönemde özellikle Suudi Arabistan pazarını önemsiyoruz. Bu pazarda Al Hokair adlı bir firmayla beraber hareket edeceğiz. Bu firmayla birlikte Suudi Arabistan’da beş yılda 50 mağaza açacağız” diye konuştu.


En verimlisi Kuzey Irak
En verimli mağazalarını Kuzey Irak’taki mağazaları olduğunu söyleyen Ekrem Akyiğit, “Metrekare verimliliği İstiklal Caddesi’ndeki mağazamıza eşit” dedi.
Ekrem Akyiğit, şöyle devam etti:
“Markamızı ‘verimli mağazacılık’ konsepti ile yeniden tasarladık. Bu nedenle artık hedef kitlemize temas edemediğimiz lokasyonlarda yer alamayacağız. Amacımız verimli mağazacılık yapmak. Mağaza sayımızı da bu vizyon çerçevesinde büyüteceğiz. Verimsiz olduğumuz lokasyonlardan çekilip hedef kitlemize daha yakın olacağımız lokasyonlarda mağaza sayımızı artırmak ya da var olan mağazalarımızı büyütmek suretiyle büyüyeceğiz.”

Haberin Devamı


“Öncü olmak bizim DNA’mızda var. Bir moda markası olarak ülkemizin dinamik ve diri perakendecisi olacağız” diyen Ekrem Akyiğit, “Oğullarım Ömer ve Emre Akyiğit’in de yönetime katılımı ile gelecek vizyonumuza olan inancımız pekişti. Bu yerini yeni nesillere emanet etmek değil sorumluluğu paylaşmaktır. Onlar Collezione’nin geleceğinin şekillenmesinde büyük katkı sundular ve Collezione’yi uluslararası marka yapma yolunda omuzlarında artık büyük bir yük var ve mali konularda da 6 yıl sonra kızımız bize dahil olacak” diye konuştu.

Botanİk bahçesİ kuracak

B’iota olarak çevre ve topluma yönelik sorumluluklarını daha sistematik bir şekilde yerine getirebilmek amacıyla B’iota Vakfı’nı kurduklarını söyleyen Cihat Dündar, “Türkiye’de özellikle endemik bitkilerin yok olmalarını önlemeyi hedefleyen vakfımız Botanik Bahçesi kurma çalışmaları yapıyor” diyor.

Fonlara çağrı

Şirketlerine yatırım fonlarından ilgi olduğunu söyleyen Cihat Dündar, “Ancak satmayı düşünmüyoruz. Ben fonlara buradan çağrıda bulunmak istiyorum. Ellerinde iyi bir şirket varsa biz alabiliriz” dedi.

Haberin Devamı

ANTİK GÜZELLİK SIRLARI

Antik çağlarda Mısır’dan eski Çin’e kadar uzanan güzellik ritüellerinin ayrılmaz bir parçası olan değerli yağlar, bugün saç bakımında da vazgeçilmez olmayı sürdürüyor. Schwarzkopf Professional bu değerli yağların bakım özelliklerini özel bir formülle BC Mucize Yağ’a taşıdı.

SINIRLI SAYIDA ÜRETİLDİ

Flormar, yeni makyaj koleksiyonunda sürpriz yaptı. Jewel Gold Makyaj koleksiyonu sınırlı sayıda üretildi. ‘Jewel Gold’ her mevsim tatil bronzluğunu tercih eden kadınlar için tasarlandı. Altın ışıltılarıyla harmanlanmış koleksiyon, yüz ve dekolte bölgesinde bronzluk sağlıyor.

SABUN İÇERMEYEN TEMİZLEYİCİ

Dermalogica, sabun içermeyen özel temizleyicisi Special Cleansing Gel’i piyasaya sundu. Marka yetkilileri, “Cildin doğal yapısını koruyan, sabun içermeyen “Special Cleansing Gel”, cildin nem oranını dengelerken, kurumasını engelliyor, cildi temizlerken makyaj kalıntısı bırakmıyor” diyor.

‘MAKE UP FOREVER’

Mayıs ayında Türkiye lansmanı yapılan ve dünyaca ünlü yıldızların sahne makyajlarında, film setlerinde kullandığı marka olarak tanınan Make Up Forever, yüzlerce profesyonel ürün seçeneğine sahip. Koleksiyonunda sıra dışı renk alternatifleri de mevcut.

FERGIE’NİN TASARIMI

Avon, yeni parfümünü piyasaya sundu. Viva by Fergie EDP, haziran ayında satışa sunuluyor. Parfümün tasarımcısı Fergie, Viva’nın her kadının içindeki ikili özellikleri vurguladığını anlatıyor. Fergie, parfümün güçlü ve çekici, cesur ve kendi kurallarına göre yaşayan kadınların tarcihi olacağını söylüyor.

Süvari Irak’ta mağaza açtı

Süvari 97’nci mağazasını Irak’ta açtı. Marka, 18 Mayıs’ta açılan Irak Family Mall mağazasyla yurtdışında 22 satış noktasına ulaştı. Süvari Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, 2011 hedeflerini sapma olmadan gerçekleştirdiklerini, 2012’de ise 30 mağaza açmayı hedeflediklerini açıklamıştı. Coşkun, yılın ilk mağazasını yılın ilk ayında Azerbaycan’da açtıklarını hatırlatarak, “Hem ülkemiz hem firmamıza yakışan hedefler koyduk. Açacağımız yeni mağazalarla 250-300 arası yeni istihdam sağlayacağız” demişti.

Renkli ve canlı koleksiyonlar

Ipekyol, bu yaz beyaz şıklık sunuyor. Modern hayatın içinde kendi yolunu çizebilen güçlü kadınlar, beyazlar içinde daha cool ve dikkat çekici bir ruha bürünüyor. Marka, İstanbul Shooping Fest kapsamında yüzde 50’ye varan indirim sunuyor.
Bu yaz Twist ise kent dinamiğine uyum sağlayan renkli ve canlı koleksiyonlar hazırladı. Twist koleksiyonda, renkli ayakkabılar, en küçük boyundan en büyüğüne valizler, sokak şıklığının trendy tamamlayıcısı ipad kılıfları, zamansız bir aksesuar saatler ve yazın vazgeçilmezi gözlükler var.

‘Beyaz Cadde’den sonra ev mobİlyaları gelecek’

Profilo Alışveriş Merkezi, Türkiye’nin ünlü 20 gelinlik markasını aynı platformda bir araya getirerek ilginç bir konsepte imza attı.
Beyaz Cadde adını verdikleri bu konseptle cirosunu yüzde 15 artırmayı planlayan Profilo AVM, yeni konsept için yaklaşık 1.5 milyon TL yatırım yaptı. Önümüzdeki günlerde yeni konseptleri de hayata geçireceklerini söyleyen Profilo AVM Genel Müdürü Nuri Aka, “Alışveriş merkezimize yeni bir sektör getireceğiz. Bu sektör ev mobilyaları olacak” dedi. Bu konseptinden bir sergi alanı gibi kurgulanacağını belirten Aka, “Ziyaretçilerimiz bu alanda ürünleri görüp beğenecekler. Ve satın almak istedikleri ürünleri sipariş edecekler” diye konuştu.


‘Sinerji katacak’
Türkiye’nin genç bir nüfusa sahip olduğunu kaydeden Aka, “Bu potansiyeli değerlendirelim istedik ve şehir merkezindeki bir AVM içinde, ilk kez bu sayıda Türk gelinlik tasarımcısını bir araya getirdik” dedi. Gelinlik konseptinin AVM içindeki diğer mağazalara da sinerji katacağını ifade eden Aka, “Erkek giyim, kuyum ve beyaz eşya mağazaları Beyaz Cadde’den olumlu etkilenecekler” diye konuştu.

Günlük 25 bİn zİyaretçİ

Profilo AVM’de 239 marka bulunduğunu söyleyen Nuri Aka, günlük ortalama 25 bin, aylık ise ortalama 750 bin ziyaretçilerinin bulunduğunu kaydetti.
AVM içinde 7 sinema salonu, 20 hatlı bowling ve 16 masalı bilardo salonu bulunduğunu belirten Aka, “45 gün önce AVM içinde bir sanat galerisi açtık. Çocuk, kültür ve sanat çok önem verdiğimiz alanlar. Kurulduğumuz günden bu yana bir yaşam ve kültür merkezi olarak hizmet veriyoruz. Açtığımız galeri çok önemli sergilere ev sahipliği yapacak” dedi.

KİPA TOPLUM ELÇİLERİ İZMİR’DE BULUŞTU

Perakende zinciri Kipa’nın Türkiye’nin 22 ilinde faaliyet gösteren 170’i aşkın mağazası arasından seçilen 65 kişilik gönüllü Toplum Elçileri ekibi, İzmir’de biraraya geldi. Buluşmada Kipa’nın üst düzey yöneticileri, Toplum Elçileri ile önümüzdeki yılın takvimini paylaştılar. Beyin Fırtınası etkinliği ile başlayan ve tüm gün süren etkinlikte, Toplum Elçileri’ne “İletişim ve Kurumsal Sorumluluk” konulu eğitimler verildi. 2012 yılında 7000 saat gönüllü çalışma yapmayı hedefleyen Toplum Elçileri ekibi her ay bulundukları kentlerde aktivite gerçekleştirmeye devam ettiklerini, hedeflerine ulaşmak için çok çalıştıklarını açıkladı.

Aka, şöyle devam etti:

“AVM’nin giriş katında 2 bin 500 metrekare alana kurulan Beyaz Cadde’yi Türkiye Moda ve Hazır Giyim Federasyonu ve Gelinlikçiler Derneği ile beraber hayata geçirdik. Daha ilk iki günde 9 gelinlik sattık.”
Son 3 yılda yenileme çalışmaları için 5 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlatan Aka, “1998 yılında 24 bin metrekare olan kiralanabilir ticari alanımız, bugün 48 bin 500 metrekareye çıkmış durumda” dedi.

Spor cihazı Power Plank, Finspor’la Türkiye’ye geldi. Marka yetkilileri, “Reverse Crunch (Ters Mekik) teknolojisini kullanarak vücudu çalıştıran Power Plank, kısa sürede fit görünmenize yardımcı oluyor. Evde egzersiz yapmayı çok kolay hale getiren Power Plank, tüm vücudun özellikle de kalça, kol ve bacakların dayanıklılığını artırıyor, düzenli kullanıldığında karın kaslarını ise güçlendiriyor” diyor. Power Plank, kardiyo ve kas geliştirme odaklı antrenmanlar için 4 değişik direnç seviyesine sahip.