EkonomiBahçıvan, Gülüm’le süt pazarına girdi

Bahçıvan, Gülüm’le süt pazarına girdi

20.08.2008 - 01:44 | Son Güncellenme:

Bahçıvan Gıda, Danone’den Gülüm Süt’ü satın aldı. Firma özel teknolojiyle üretilen ‘BemBeyaz’ markalı beyaz peyniri de piyasaya sürdüğünü açıkladı

Bahçıvan, Gülüm’le  süt pazarına girdi

Türkiye’nin en eski süt markalarından Gülüm Süt’ü Danone firmasından satın alan Bahçıvan Gıda, süt sektörüne girdi. Bahçıvan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, düzenlenen basın toplantısında hedeflerinin Gülüm Süt markasıyla yüzde 15-20 pazar payına ulaşmak olduğunu kaydetti.
Bahçıvan’ın kurulduğundan bu yana peynir odaklı bir politika yürüttüğünü ancak pazardan gelen yoğun talep sebebiyle süt sektörüne girdiklerini belirten Bahçıvan, “Yapılan kamuoyu araştırmalarında Gülüm Süt ilk akla gelen dört süt markasından birisi. Biz de eski ve köklü bir markayı satın alarak, kaybolmaya yüz tutmuş bir markamızı tekrar canlandırmaya karar verdik” dedi.

15 milyon euro yatırım
Son iki yılda 15 milyon euro yatırım yaptıklarını açıklayan Bahçıvan, Gülüm markasına yatırımın bunun dışında olduğunu kaydetti.
Bahçıvan, Gülüm Süt’ü satın aldıkları Danone firmasıyla yapılan anlaşma gereği satış şartlarının gizli tutulduğunu bildirdi.
Türkiye’nin süt sektörünün dış ticarete çok açık olmadığını da dile getiren Erdal Bahçıvan, ABD, Orta Doğu, Japonya ve bazı Balkan ülkelerine ihracat ağı geliştirdiklerini ve ihracatın toplam iş hacmi içindeki payının yüzde 10 ile 15 arasında olduğunu bildirdi.
Beyaz peynir pazarında da üstün teknolojiyle üretilen “BemBeyaz” markalı peyniri piyasaya sunduklarını belirten Bahçıvan, ambalajlı süt sektöründe olduğu gibi ambalajlı beyaz peynir pazarının da büyüdüğünü açıkladı.
Bahçıvan, Türkiye’de 2008 yılında toplam peynir pazarı büyüklüğünün 600 bin ton, beyaz peynir pazarı büyüklüğünün ise 420 bin ton olduğunu bildirdi.

‘Ramazan döneminde gıdada fiyatlar artmaz’
Türkiye’de kişi başına tüketilen sütün 12-13 litre olduğunu belirten Erdal Bahçıvan, Avrupa’da bu oranın 30-40 litre arasında olduğunu söyledi. Bahçıvan, “Türkiye, kişi başı süt tüketimi konusunda Avrupa’nın çok gerisinde. Türk insanı sütü içmek yerine yoğurt olarak yemeyi tercih ediyor” dedi.
Ramazan ayında gıda fiyatlarının artıp artmayacağı yönündeki bir soruya Bahçıvan, “Ramazan ayında gıda fiyatlarında artış olacağıyla ilgili spekülasyonlara inanmıyorum, böyle bir oyun oynamaya çalışanlara da Türk tüketicisinin izin vereceğini düşünmüyorum” diye yanıt verdi.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler