Ekonomi Banyoda hovarda mı fedakâr mı açmazı

Banyoda hovarda mı fedakâr mı açmazı

17.11.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de kişisel bakım harcamasına ‘hovardalık’ olarak bakılıyor, harcamadan kaçınarak ‘fedakârlık’ yapıldığı düşünülüyor. Unilever’in elindeki veriler iç açıcı olmasa da, büyüme potansiyeli büyük. Konya’da kurulan dev fabrika da bunun göstergesi

Banyoda hovarda mı fedakâr mı açmazı

Türkiye’de evleri köşe bucak tertemiz yaptık ama kişisel bakımda sınıfta kaldık... Dünyada belki de en çok çamaşır suyu kullanan ülke, diş fırçası ve deodoranta yüz vermiyor. Rakamlar acı konuşuyor:

Haberin Devamı

-Türkiye’de her 100 aileden 36’sı geçen yıl sadece 1 tane deodorant satın aldı.

-Ülkemizde her 3 kişiden birisi dişlerini günde 1 kere dahi fırçalamıyor. Evdeki tek diş fırçasının aile fertleri arasında ortak kullanımına sık rastlanıyor.

-Türkiye’de tüketicilerin yüzde 11’i vücudunu sadece su ile yıkıyor.

-Saçını hâlâ sabunla yıkayan tüketiciler var. Türkiye’de 100 kişiden 12’si saç temizliği için sadece sabun kullanıyor.

Bu veriler, dünyanın gıda, kişisel bakım ve temizlik devlerinden Unilever’den. Şirketin Türkiye’de ev ve kişisel bakımdan sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, tabloyu olduğu gibi ortaya koyuyor, diğer taraftan da büyüme için ne çok potansiyel olduğuna dikkat çekiyor.

Sinyal Konya’dan...

Haberin Devamı

Bu potansiyel nedeniyle Unilever Konya’da dev bir ev ve kişisel bakım ürünleri fabrikası kuruyor. 2017 yılında devreye girecek olan fabrika, Unilever’in dünyadaki en büyük üretim tesislerinden biri olacak.

Şükrü Dinçer, “Dünyada en çok Domestos çamaşır suyunu Türkiye’de satıyoruz. Ancak kişisel bakım olması gerektiği yerde değil. Türkiye’de deodorant, duş jeli harcamasına hovardalık olarak bakanlar var. Türk kadını bu alanda fedakârlık yaptığını düşünüyor” diyor. Unilever’in Londra’daki merkezinde Dove’dan Vaseline’e hemen tüm ürünlere yönelik araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) çalışmalarını Dinçer ile inceledik. Dinçer Türkiye’de de önemli Ar-Ge çalışmaları yapan şirketin kişisel bakım alanında son 3 yıldır çift haneli büyüdüğü bilgisini verdi.

Banyoda hovarda mı fedakâr mı açmazı
İslam dünyası radarda


Unilever, hızlı büyüme için İslam dünyasını gözüne kestirmiş görünüyor. Şirketin Kişisel Bakım Kategori Başkanı Alan Jope, yeni büyüme alanlarını anlatırken İslam dünyasına özel bir pencere açıyor.
Jope İslam ülkelerinde şu anda orta sınıf kategorisinde 300 milyon tüketici olduğunu, 2020 itibariyle bu rakamın 900 milyona çıkacağını anlatıyor. Bu nedenle kişisel bakımda helal sertifikasyona ağırlık verecek olan şirket, başını örten kadınların saç ve cilt bakımı için özel ihtiyaçlarına uygun ürünler de sunacak.
Jope, “Helal sertifikasyon örneğin Malezya ve Endonezya gibi ülkelerde zorunluluk. Esas zor olan tüm tedarik ağının her alanında bunu uygulayabilmek. Biz bunu da gerçekleştireceğiz” diyor.

Saçlarımız doğudan batıya inceliyor

Şirket yetkililerinin verdiği bilgilere göre Unilever kişisel bakım ürünleri için 90 ülkede özel araştırmalar yapıyor. Bunun için yılda 500 bin kişiyle görüşüyor, 70 milyon euro harcıyor. Cevap aradığı soru: İleride ne olacak? Her ülkenin tüketicisi farklı farklı. Örneğin Japon kadınlar her gün saçları için 4 ila 9 ürün kullanıyor. Hintli kadınlar ise saçını poşet şampuanla az su kullanarak yıkıyor, sonra yağlıyor. Türkiye’de ise en dikkat çeken doğudan batıya kadınların saç tellerinin giderek incelmesi...

Unilever şemsiyesi altında 400 civarı marka var. Bunların 13 tanesi yılda ‘milyar dolarlık’ satış yapıyor. Unilever markaları arasında yer alan Elidor’un reklamlarında Meryem Uzerli rol alıyor.