17.11.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Serkan Arman - Londra
Türkiye’de evleri köşe bucak tertemiz yaptık ama kişisel bakımda sınıfta kaldık... Dünyada belki de en çok çamaşır suyu kullanan ülke, diş fırçası ve deodoranta yüz vermiyor. Rakamlar acı konuşuyor:
-Türkiye’de her 100 aileden 36’sı geçen yıl sadece 1 tane deodorant satın aldı.
-Ülkemizde her 3 kişiden birisi dişlerini günde 1 kere dahi fırçalamıyor. Evdeki tek diş fırçasının aile fertleri arasında ortak kullanımına sık rastlanıyor.
-Türkiye’de tüketicilerin yüzde 11’i vücudunu sadece su ile yıkıyor.
-Saçını hâlâ sabunla yıkayan tüketiciler var. Türkiye’de 100 kişiden 12’si saç temizliği için sadece sabun kullanıyor.
Bu veriler, dünyanın gıda, kişisel bakım ve temizlik devlerinden Unilever’den. Şirketin Türkiye’de ev ve kişisel bakımdan sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, tabloyu olduğu gibi ortaya koyuyor, diğer taraftan da büyüme için ne çok potansiyel olduğuna dikkat çekiyor.
Sinyal Konya’dan...
Bu potansiyel nedeniyle Unilever Konya’da dev bir ev ve kişisel bakım ürünleri fabrikası kuruyor. 2017 yılında devreye girecek olan fabrika, Unilever’in dünyadaki en büyük üretim tesislerinden biri olacak.
Şükrü Dinçer, “Dünyada en çok Domestos çamaşır suyunu Türkiye’de satıyoruz. Ancak kişisel bakım olması gerektiği yerde değil. Türkiye’de deodorant, duş jeli harcamasına hovardalık olarak bakanlar var. Türk kadını bu alanda fedakârlık yaptığını düşünüyor” diyor. Unilever’in Londra’daki merkezinde Dove’dan Vaseline’e hemen tüm ürünlere yönelik araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) çalışmalarını Dinçer ile inceledik. Dinçer Türkiye’de de önemli Ar-Ge çalışmaları yapan şirketin kişisel bakım alanında son 3 yıldır çift haneli büyüdüğü bilgisini verdi.