07.10.2008 - 14:42 | Son Güncellenme:
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Kocaeli Şube Başkanı Ahmet Yılmaz, Ramazan Bayramı alışverişi sırasında POS cihazlarındaki iletişim sorunu nedeniyle yapılmamış gibi gözüken bazı harcamaların ekstrelere yansımış olabileceğini bildirdi.
Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bayram alışverişlerinde banka hesaplarında zaman zaman iki kez ödeme yapıldığının gözlendiğini, tüketicilerin ekstrelerin gelmesini beklemeden en kısa sürede internet ya da telefon bankacılığı yolu ile hesaplarını sorgulamalarını tavsiye etti.
Bankaların teknolojilerine önem vermeyip, tüketicinin mağduriyetine neden olduğunu ileri süren Yılmaz, bayram alışverişleri sırasında kredi kartını kullanmak isteyen bazı tüketicilerin, ’hat yok’, ’geçersiz şifre’ ve ’yetersiz bakiye’ uyarılarıyla kredi kartından faydalanamadığını düşünüp ya kartını ikinci defa POS cihazından geçirttiğini ya da uyarının ardından ödemeyi nakit yaptığını bildirdi.
Böylece çok sayıda tüketicinin mükerrer ödeme yaptığını söyleyen Yılmaz, şöyle devam etti:
"Karşılıksız gözüken bu çekimler maalesef hesaplara yansımıştır. Gelen şikayetler üzerine dernek olarak bayram süresince tüketici mağduriyetinin acilen giderilmesi yönünde çözümler üretmeye çalıştık. Tüketiciler, ekstrelerinin gelmesini beklemeden hesaplarını internet ya da telefon bankacılığı yolu ile sorgulasın. Hesaplarında olağan dışı bir ödeme fark eden vatandaşlar hizmet aldığı bankaya müracaat etmelidir. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu ve bankalar, konuyu acilen çözüme kavuşturacak girişimleri ve açıklamaları yaparak, tüketiciyi yargı yoluna sürüklemeden, müracaat üzerine gerekli incelemelerini yaparak, mükerrer yapılan ödemeleri tüketiciye iade etmelidir."