Geri Dön
EkonomiBayramda ağız tadımız kaçmasın

Bayramda ağız tadımız kaçmasın

Tam kapanmada bayram hazırlığı sürerken, çikolata ve şeker alışverişi başladı. Ürünler rafa çıkarken, sanal satış da artıyor. Sektör yetkilileri, taklit ve merdiven altı ürünler için uyarıyor...

Bayramda ağız tadımız kaçmasın

 

HANİFE BAŞ - Bayram için şeker ve çikolata hazırlığı başladı. Tam kapanmaya denk gelecek olan bayram için satın almalar market kanalında ve online olarak gerçekleşecek. Bayram çikolata ve şekeri alacak olanlara uyarılar da başladı.

Şölen CEO’su Elif Çoban, iki yıldır alışılagelmiş bayramlardan çok farklı bayramlar geçirdiğimizi vurgulayarak, “Bayramı evlere getirmeye çalışıyoruz. 17 marka ve 58 farklı lezzetle bu bayrama da çikolata ve şekerlerimizle hazırız. Sahada yer alacak stantlarla tüketicilerin yanlarında olacağız. Gerekli hijyen önlemleri alındı. Ayrıca ürünlerimizi online satış kanallarımızdan da tüketiciyle buluşturacağız. Bayram döneminde sahada 4 bin 500 kişiye ek istihdam sağlayacağız” diye konuştu.

Bunlara dikkat

Çikolata ve şeker alırken öncelikle ürünün markasına ve güvenilirliğine dikkat edilmesi gerektiğini dile getiren Çoban, şu uyarılarda bulundu:

“Ambalajsız, üreticisi bilinmeyen ürünlerden uzak durulmalı. Çikolatada kilogram fiyatı 40 TL’nin altında olan ürünlerin taklit veya kalitesiz olması olasılığı çok yüksektir. Çikolata için üzerinde kokolin veya kakao kaplı yazan ürünler gerçek çikolata değildir, gerçek çikolatadan aldığınız kakao lezzetini alamazsınız. Gerçek çikolatanın en belirgin özelliklerinden biri pürüzsüz olmasıdır. Tadı homojendir, kendine özgü aromasının ağızda uyum içinde dağılması, hızlı erimesi ve yumuşak olması gerekir. Ağızda metal tadı olmamalı ve ağız içinde yağlı, yapışkan kalıntı veya tabaka bırakmamalıdır. Tadı acı olan çikolatalar ürünün taze olmadığının işaretidir.”

İhracat da sürüyor

Elif Çoban, ihracatlarını sürdürdüklerini de ifade ederek, şu bilgileri verdi: “Belçika’dan Maldivler’e, Kolombiya’dan Japonya’ya 120’den fazla ülkede 200 ürünümüz tüketicilerimizle buluşuyor. 2020 yılını yüzde 17’lik bir büyüme ile, 176 milyon doları yurtdışı cirosundan elde edilmek üzere 1 milyar 900 bin TL ciro ile kapatmıştık. Geçen yıl yatırım miktarımız 300 milyon TL oldu. İkramlık ürünlerde ciro pazar payımız yüzde 35 oldu. Bayramlık ürünlerde pazar lideriyiz. Toplamda 2 milyar TL’nin üzerinde ciro hedefimiz bulunuyor.”

300 milyon TL’lik pazar

Bayram şekerinde önemli bir marka olan Kent’i bünyesinde bulunduran Mondelez International Türkiye’nin Genel Müdürü İhsan Karagöz, satış kanallarını genişletmeye devam edip 11 bin ton bayram şekeriyle dört koldan evlere konuk olduklarını belirterek, şunları söyledi:

“Kent, bu bayramda geleneksel kanallar yanında e-ticaret sitelerinin yanısıra anında teslimat kanallarına da eklendi. 2021’de de e-ticaret kanallarındaki satışta yüzde 100 büyüme hedefimiz var. Ekonominin ve istihdamın daha da önem kazandığı bu dönemde yine 35 bin satış noktasına bayram şekerlerimizi ulaştırdık. 6 bin 500 kişilik de istihdam yarattık. Toplam net hasılatımızın yüzde 20’sini hediyelik ve ikramlık şeker kategorisi oluşturuyor. Türkiye’de hane başı yıllık bayram şekeri tüketimi 1 kilo ve toplam bayram şekeri tüketimi ise 20 bin ton. Bu yıl da aynı rakamlara ulaşacağımızı öngörüyoruz. Mondelez olarak 300 milyon liralık hediyelik ve ikramlık bayram şekeri pazarının yarısını oluşturuyoruz.”

En çok tüketim Güneydoğu’da

Her yıl bayram döneminde tüketici alışkanlıkları ve taleplerine yönelik araştırma yapan Kent, 2021 yılı için Türkiye’de bayram şekeri tüketiminde öne çıkan bölgeleri duyurdu. Türkiye’nin şeker haritasına göre, bayram şekeri alışverişinin yüzde 42’sinin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde, yüzde 22’sinin Marmara Bölgesi’nde ve yüzde 21’inin de İç Anadolu Bölgesi’nde gerçekleşeceği öngörülüyor.

Magazin Haberleri Bülteni (23 Haziran 2021)İşte magazin gündeminin öne çıkan başlıkları;

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler